تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بنده اى نيست كه به خداوند خوش گمان باشد مگر آن كه خداوند نيز طبق همان گمان با او ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820502346




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مسافران در راه بهشت ایران زمین/ آغوش دماوند برای بومگردان


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مهر گزارش می دهد؛
مسافران در راه بهشت ایران زمین/ آغوش دماوند برای بومگردان

طبیعت دامنه قله دماوند و دشت لار


شناسهٔ خبر: 2519000 دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۸
استانها > مازندران

ساری - آهنگ سفرهای نوروزی به صدا درآمد و مازندران کلکسیون ایران زمین با جاذبه های بکر و بی بدیلش مهیای مسافران در راه بهشت می شود. به گزارش خبرنگار مهر،  سوت سفرهای نوروزی و ستاد تسهیلات دائمی سفر از امروز در مازندران نواخته شد و این استان پرجاذبه و رویایی بیش از هر زمان دیگر برای مسافران طبیعت آغوش کشیده است. از روزها و حتی ماههای قبل کمیته های مختلف ستاد تسهیلات در مازندران آغاز بکار کرد و تلاش دستگاههای مختلف برای ارائه خدمات نوروزی شروع شده است. از امروز، یگان های امدادی، راهداری، بهداشت و درمان، پلیس و انتظامی، گردشگری، کمیته روستایی و بوم گردی و دستگاههای مختلف برای ارائه خدمات مطلوب نوروزی شروع شده است تا مازندران نوروز ۹۴ نیز در صدر سفرهای ایرانیان قرار گیرد.
طویدره
نوروز سال ۹۳ حدود ۱۰ میلیون نفر شب در مازندران اقامت داشتند اما پیش بینی می شود این میزان در نوروز ۹۴ رشد داشته باشد اما این پرسش مطرح است که آیا زیرساختهای لازم برای اقامت مسافران کافی است بی تردید، حجم امکانات مازندران پاسخگوی نیازهای همه مسافران نیست و با تدابیر اتخاذ شده این استان می تواند در شبانه روز اقامتگاه ۷۴۰ هزار مسافر در مراکز اقامتی ساماندهی شده باشد. مدیرکل میراث فرهنگی مازندران در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به مصوب شدن ستاد دائمی خدمات سفر اظهار داشت: سفر در استان شکل همه زمانی بخود گرفته است و آمادگی لازم برای سفرها در طول سال در استان وجود دارد. دلاور بزرگ نیا افزود: نزدیکی به پایتخت و جاذبه های فراوان سبب می شود که هر ساله مسافران زیادی به استان سفر کنند و امسال قبل از شروع فعالیتهای نوروزی، ستاد تسهیلات سفرها آغاز بکار کرده است. وی با اشاره به تشکیل ۱۳ کمیته در ستاد تسهیلات سفرهای استان بیان داشت: کمیته بهداشت، کمیته حمل و نقل، کمیته روستایی از جمله کمیته ها هستند و در شهرستانها نیز فرمانداران مسئول ستادهای شهرستانی هستند. بزرگ نیا با بیان اینکه سفر در مازندران جذابتر و مطلوبتر شده است گفت: سفر به روستاهای مازندران نیز کشیده شد و از اینرو طبیعت گردی و بوم گردی روستایی مورد توجه قرار گرفته است. وی اظهار داشت: امسال تنها استان کشور هستیم که کمیته امور روستایی و عشایری را نیز تشکیل داده ایم و مناطق بومگردی روستایی در استان شناسایی شده است. بزرگ نیا مدت اقامت مسافران را سال گذشته سه شب بیان کرد و گفت: قریب به ۱۸ میلیون نفر شب خواب در استان داشته ایم که حجم قابل توجهی است و پیش بینی می شود این میزان اقامت افزایش یابد. وی با بیان اینکه محوطه های باستانی و بناهای تاریخی زیادی در استان وجود دارد که زمینه جذب گردشگران هستند ادامه داد: همه آماده سازیها برای بهره مندی گردشگران در استان فراهم شده است.
طویدره
بزرگ نیا تشکیل ۱۳ نمایشگاه نوروزی صنایع دستی را از جمله اقدامات برشمرد و گفت: سوغات نوروزی استان در ایام نوروز به مسافران عرضه و معرفی می شود. بسیاری از شهرداران نیز در مبادی ورودی برنامه استقبال را اجرا می کنند و از مسافران با آیین های محلی استقبال می شودوی استقبال از مسافران نوروزی با پوشش های محلی را از جمله برنامه ها بیان کرد و گفت: بسیاری از شهرداران نیز در مبادی ورودی برنامه استقبال را اجرا می کنند و از مسافران با آیین های محلی استقبال می شود. بزرگ نیا گفت: داشته های فرهنگی و کشاورزی را در ایام نوروز نباید فراموش کرد و محصولات کشاورزی را نیز می توان در سبد گردشگری قرار داد. وی معرفی جاذبه های فرهنگی و گردشگری را از جمله برنامه های ستاد اجرایی سفر بیان کرد و گفت: شهرها کمیته ای برای معرفی قابلیت های سرمایه گذاری و گردشگری در استان شکل داده اند که به رونق اقتصادی کمک می کند. دلاور بزرگ نیا به طرح بومگردی در استان اشاره کرد و گفت: مازندران در مسیر تردد گردشگران مختلف است و مردم روستایی استان نیز روحیه مهمان نوازی بالایی دارند. وی از تدوین آیین نامه بومگردی در استان خبر داد و گفت: در روستاهایی که بافت معماری سنتی حفظ شده است، طرح های بومگردی اجرا می شود و در دو منطقه طرح ویژه بوگردی اجرا می شود. وی با بیان اینکه ۷۴۰ هزارفرصت اقامت در استان فراهم شده است گفت: علاوه بر این خانه های مسافر نیز در استان شکل گرفته است و شرکت پیمانکار نمایندگیهایی را در استان ایجاد کرده است. سردار مسعود جعفری نسب فرمانده انتظامی مازندران نیز به برنامه های نوروزی ناجا اشاره کرد و گفت: از اول اسفند کار پوشش انتظامی در مراکز خرید و شهرستانها شروع کردیم تا اشرافیت کاملی داشته باشیم و فضا را برای مجرمان تنگ کنیم.
طبیعت ایران؛ از خزر تا خلیج فارس
وی ادامه داد: در ایام نوروز میلیونها نفر به استان وارد می شوند و یکی از بحثهای عمده راهها هستند و شش محور ارتباطی استان از پرترددترین مسیرها هستند. جعفری نسب خواستار مشارکت بیشتر مردم در حوزه راهور و پلیس راه شد و گفت: اجرای ۲۰ شب برنامه سفربخیر استانی از برنامه های تهیه شده است. مازندران حیات خلوت خلافکاران نخواهد بود و با بی حجابی و سگ گردانی برخورد می شودوی گفت: در بخش انتظامی تدابیر لازم اتخاذ شده است ومازندران حیات خلوت خلافکاران نخواهد بود و با بی حجابی و سگ گردانی برخورد می شود. وی اشرافیت انتظامی در شهرکهای ساحلی را از طرح ها برشمرد و گفت: ما به دنبال آرامش مسافران هستیم و کسانیکه اقدام به سگ گردانی می کنند خودروهایشان توقیف می شود. سردار جعفری نسب یادآور شد: در سال گذشته در چهار شهرک ساحلی قرارگاه انتظامی ایجاد کردیم که موجب رضایت مردم شده است و اجازه مزاحمت برای خانواده ها نمی دهیم. فرمانده انتظامی مازندران تصریح کرد: با چنینش بسیار قوی که در سطح استان ایجاد می شود اجازه مزاحمت برای مردم متدین را نخواهیم داد و با بی بند و باریها برخورد خواهیم کرد. وی اظهار داشت: برای بحثهای مختلف امنیتی کارهایی قوی صورت گرفته است و قرارگاههایی را در سطح شهرستانها ایجاد کرده ایم و تمام تلاش این است که حضور میدانی پلیس سبب ارتقای امنیت شود.
بازار ماهی فروشان ساری
همچنین در آستانه شروع سفرهای نوروزی طرح های نظارتی بازار برای پیشگیری از تخلفات تشدید شده است اصغرزاده معاون ادراه کل صنعت و معدن مازندران در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه همه ساله در آستانه عید نوروز، اقداماتی برای بسترسازی و کنترل قیمت های انجام می شود گفت: بخشی از اقدامات با انجام نمایشگاهها فروش بهاره و عرضه مستقیم کالا منتهی می شود. وی از طرح ویژه بازرسی و نظارتی ویژه نوروز در استان خبر داد و گفت: این نظارت برای مراکز عرضه کیف و کفش و مراکز توزیع آجیل و میوه و غیره خواهد بود. وی با تاکید بر اینکه واحدهای صنفی باید درج قیمت داشته باشند گفت: اگر درج قیمت نباشد احتمال گرانفروشی از سوی واحد صنفی وجود دارد و به مردم توصیه می شود از این واحدها اقدام به خرید نکنند. اصغرزاده با اشاره به اینکه، برای برخورد با واحدهای متخلف نیازمند همکاری مردم هستیم گفت: سامانه ۱۲۴ آماده دریافت نظرها و شکایات مردمی است. معاون اداره کل صنعت و معدن مازندران یادآور شد: در ایام نوروز و در روزهای تعطیل نیز بازرسان کشیک هستند و شکایتهای مردمی را بررسی می کنند. بی شک نوروز امسال با اتخاذ تدابیر مناسب برای مسافران شیرین تر می شود و مازندران این نگارستان ایران زمین برای مسافرت از بهترین جاهای ایران عزیز خواهد بود.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن