تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس خداى عزوجل را اطاعت كند خدا را ياد كرده است، هر چند نماز خواندن و روزه گرفتن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819656372




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ماهواره‌ها به مقابله با ریزگردها می‌آیند


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
ماهواره‌ها به مقابله با ریزگردها می‌آیند
ماهواره‌ها به مقابله با ریزگردها می‌آیند یک کارشناس بین‌المللی اعلام کرد که با استفاده از اطلاعات آماری ماهواره‌ها می‌توان از وقوع ریزگرد در یک منطقه باخبر شد و شرایط مقابله‌ای آن را تدبیر کرد.


به گزارش فرهنگ نیوز، در حالی که طوفان‌های گرد و غبار، بسیاری از کشورهای منطقه را تهدید می‌کند و در ایران هم ۲۳ استان کشور از این بلای طبیعی در امان نیست، یک کارشناس بین‌المللی عنوان می‌کند، بهترین راه پیش‌بینی و مقابله با طوفان‌های گرد و غبار، استفاده از داده‌های ماهواره‌ای است.

میشل ماوس یک کارشناس بین‌المللی که درباره گرد و غبار عراق کار کرده است، می‌گوید: استفاده دولت‌ها از آمارها و اطلاعات ماهواره‌ای می‌تواند کارساز باشد. داشتن آمار رطوبت خاک، هوا، پوشش گیاهی و وضعیت کیلیمایی کانون‌های گرد و غبار می‌تواند ما را در پیشگویی چندین روز قبل محل ایجاد طوفان‌های گرد و غبار سرعت و مسیر آنها کمک کند، حتی با استفاده از این داده‌ها می‌توان نتیجه‌گیری کرد که آیا در آینده منطقه‌ای می‌تواند به کانون تولید گرد و غبار تبدیل شود یا نه.

وی در سایت ویدر پردیکشن گفته است: پیش‌بینی‌ها کمک می‌کند تا برنامه‌های مقابله‌ای با این طوفان‌های گرد و غبار را عملی کنیم، مثلاً کشت گونه‌های متراکم مقاوم به شرایط گرما و خشکی و نیز مرطوب کردن یا مالچ‌پاشی پیش از موعد می‌تواند از بروز این گرد و غبارها جلوگیری کند.

میشل ماوس می‌گوید: من فکر می‌کنم می‌توان با دریافت آمارها از مرکز کیلیماتولوژی مبارزه با تهدیدات هوایی، این آمارها را کسب کرد. این آمارها روایت‌های مختلفی از طوفان‌های گرد و غبار دارند.

این کارشناس بین‌المللی که درباره طوفان‌های عراق مطالعه کرده است، می‌گوید: تأثیر این طوفان‌ها بستگی به این دارد که با چه کسی در این مورد صحبت کنیم، اگر ما با یک شهروند عراقی در این زمینه صحبت کنیم، آنها قطعاً می‌گویند این طوفان‌ها زندگی ما را مختل می‌کند و به چشم‌ها و ریه‌های ما می‌رود. اگر با یک سرباز ارتش نیروی زمینی صحبت کنیم، آنها حتماً خواهند گفت که طوفان‌های گرد و غبار ما را در پیدا کردن و مقابله با تروریست‌ها اذیت می‌کند و همچنین نمی‌توانیم خودمان را در برابر تروریست‌ها محافظت کنیم. همچنین افرادی که در نیروی هوایی ارتش هستند می‌گویند طوفان‌های گرد و غبار تمام سیستم‌های پروازی ما را مختل می‌کند. وقتی گرد و غبار هست، ما نمی‌توانیم به راحتی در آسمان پرواز کنیم.

همچنین یک کارمند بیمارستان معتقد است که نمی‌توان به کسانی که نیاز به مراقبت دارند، از آنها مناسب مراقبت کرد، بنابراین گرد و غبار تأثیرات متفاوتی می‌تواند داشته باشد.

وی همچنین گفت: آنچه که مسلم است، بسیاری از کشورها در زمینه گرد و غبار مشکلات داشته‌اند و می‌توان با استفاده از تجربیات آنها و بکارگیری جدیدترین شیوه‌ها این دشواری‌ها را برطرف کرد.

منبع: فارس


93/12/24 - 15:48 - 2015-3-15 15:48:36





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن