تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند مى‏فرمايد: بنده من با هيچ كارى پسنديده‏تر از انجام آن چه كه بر او فرض كردم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803904254




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از اتهام به سوریه تا بمب‌ ‎شیمیایی‌ داعش


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: از اتهام به سوریه تا بمب‌ ‎شیمیایی‌ داعش
مقامات امنیتی عراق اعلام کردند که اعضای داعش به وسیله سلاح شیمیایی و بمب‌های حاوی "گاز سمی کلر"، مسیرهای منتهی به تکریت را بمب‌گذاری کرده‌اند که این مساله سسب کندی پیشروی نیروهای مردمی شده است
 نسیم: دولت سوریه از دو سال پیش تاکنون بارها درباره دستیابی گروه‌های تروریستی مانند جبهه النصره و داعش به سلاح شیمیایی هشدار داده است ولی کشورهای غربی با تکذیب این هشدارها، دولت سوریه را به استفاده از سلاح شیمیایی متهم کرده بودند.

نظامیان عراقی با پشتیبانی نیروهای مردمی و عشایر عراق در بسیاری از جبهه‌های درگیری در عملیات آزادسازی تکریت پیشرفت داشتند اما در برخی از گزارش‌های نظامی محرمانه گفته شده که داعش در بمب‌های کار گذاشته در مسیر حرکت ارتش عراق از گاز سمی کلر استفاده کرده است.





این درحالی است که حمله هوایی اخیر جنگنده‌های ائتلاف به مواضع ارتش عراق و شهادت ۲۲ نظامی عراقی و در پی آن پیشروی داعش در منطقه "الکرمه" در غرب الرمادی که سه روز پیش توسط ارتش عراق پاکسازی شده بود سوالات بی شماری را درباره جدیت ائتلاف ضد داعش در مبارزه با این گروه تروریستی و نتیجه بخش بودن حملات هوایی این ائتلاف علیه داعش مطرح کرده است.



با وجود تمام مشکلات، دولت عراق همچنان به حمایت نظامی و انسانی از عملیات آزادسازی تکریت ادامه می‌دهد و در همین راستا، وزیر دفاع عراق با بازدید از جبهه‌های نبرد علیه داعش گفت: طی ۲۴ ساعت آینده تکریت را از وجود عناصر داعش پاکسازی خواهیم کرد.

همچنین اتاق فرماندهی مشترک ارتش عراق و نیروهای مردمی از سیطره کامل نیروهای خود بر منطقه صنعتی "قادسیه"، مرکز فرماندهی امنیتی صلاح الدین، بیمارستان تکریت و منطقه "العوجه الجدیده"، حی الدیوم و هیاکل در چهار جهت تکریت خبر دادند.

 اما مسإله اصلی از جای شروع شد که شبکه بی‌بی‌سی، ویدیویی را که نیروهای امنیتی عراق ضبط کرده بودند، منتشر کرد. در این ویدیو، نیروهای ارتش عراق اعلام کردند که داعش در کنار بمب‌های کار گذاشته شده در تکریت یک منبع پلاستیکی حاوی مایع گاز کلر را قرار داده تا بلافاصله بعد از انفجار گاز شیمیایی در هوا پخش شود.

 "حیدر الطاهر"، فرمانده یگان تخریب ارتش عراق در تکریت در گفتگو با این شبکه خبری گفت تا کنون ده‌ها بمب حاوی ماده شیمیایی کلر را خنثی کرده ایم ولی داعش در حال تلاش برای استفاده از این گاز در خمپاره ها و موشک های دست‌ساز است تا بتواند تجمع نظامیان عراقی را هدف قرار دهد






 این اولین بار نیست که گزارش‌هایی درباره استفاده داعش از گاز کلر در میدان نبرد منتشر می‌شود. پیش از این گروه تروریستی جبهه النصره اعلام کرده بود که داعش در استان ادلب از گاز کلر برای مقابله با تروریست‌های جبهه النصره استفاده کرده بود که بر اثر آن تعدادی از عناصر این گروه کشته یا مسموم شده بودند.

از سوی دیگر، سخنگوی دولت اقلیم کردستان عراق از وجود مستنداتی درباره استفاده داعش از گاز کلر در مقابله با نظامیان پیشمرگه در شمال عراق سخن به میان آورد و اعلام کرد؛ طی چند روز آینده مستندات خود را برای سازمان‌های بین المللی ارسال خواهیم کرد.

این درحالی است که دولت سوریه از دو سال پیش تاکنون بارها درباره دستیابی گروه‌های تروریستی مانند جبهه النصره و داعش به سلاح شیمیایی هشدار داده است ولی کشورهای غربی با تکذیب این هشدارها، دولت سوریه را به استفاده از سلاح شیمیایی متهم کرده بودند. اتهام غربی‌ها به دولت بشار اسد در زمینه استفاده از سلاح شیمیایی تا جایی بالا گرفت که ارتش ایالات متحده در آستانه تهاجم نظامی به این کشور نیز قرار گرفت اما بنا به دلایلی، این عملیات لغو شد.

ارتش عراق پیش از این اعلام کرده بود که عملیات پیشروی به سمت مرکز تکریت به دلیل بمب‌های کنار جاده‌ای و وجود تک تیراندازان داعش با کندی پیش می‌رود و ارتش عراق قصد ندارد با وجود تهدید‌های موجود، عجله‌ای برای آزادسازی از خود نشان دهد. وزیر دفاع عراق نیز در اظهاراتی اعلام کرد؛ مهمترین موضوع در آزادسازی تکریت جلوگیری از تلفات انسانی در مقابله با داعش است؛ ما محاصره تکریت را کامل کرده‌ایم و هیچ عجله‌ای برای پایان سریع عملیات در این شهر نداریم.







تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن