تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن مجتبی (ع):خردمند به کسى که از او نصیحت مى خواهد، خیانت نمى کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804127511




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روحانی: طرح هایی داریم تا مردم تهران در تابستان دچار کم آبی نشوند


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: روحانی: طرح هایی داریم تا مردم تهران در تابستان دچار کم آبی نشوند


رئیس جمهوری افتتاح فازهای ۵ و ۶ تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران را از لحاظ زیست محیطی وتامین آب کشاورزی اقدامی بسیار مهم و بزرگ دانست و گفت: دولت باوجود خشکسالی، طراحی‌ها و برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام خواهد داد تا مردم تهران در تابستان دچار مشکل نشوند به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی امروز شنبه در آیین افتتاح واحدهای 5 و 6 تصفیه‌خانه فاضلاب و آغاز عملیات اجرایی 6 طرح بزرگ زیربنایی فاضلاب تهران، با قدردانی از همه دست‌اندرکاران اجرای این طرح بزرگ، اظهار داشت: واحدهای قبلی این تصفیه‌خانه با کمک خارجی‌ها به بهره‌برداری رسیده بود و اهمیت واحدهای 5 و 6 در این است که همه بخش‌های آن به صورت کامل و صد در صد توسط متخصصان و کارشناسان کشورمان ساخته شده است و این نشان می‌دهد که کشورمان گام به گام به سمت خودکفایی حرکت می‌کند.

 رئیس جمهور با اشاره به ضرورت احداث و افتتاح تصفیه‌خانه‌های فاضلاب گفت: امروز از لحاظ محیط زیست ضرورت دارد که فاضلاب ها به مرکزی تحت عنوان تصفیه‌خانه هدایت شوند.

دکتر روحانی افزود: با افتتاح این تصفیه‌خانه 55 درصد جمعیت ساکن تهران تحت پوشش خدمات آن قرار می‌گیرند و در مجموع باید تلاش شود تا در نهایت کل جمعیت تهران تحت پوشش این خدمات قرار بگیرد.

رئیس جمهوری خاطر نشان کرد: افتتاح این تصفیه‌خانه هم از لحاظ محیط زیستی و هم تأمین آب کشاورزی دارای اهمیت فراوانی است و این موضوع خبر خوشی هم برای مردم تهران از لحاظ زیست محیطی و هم خبر خوشحال‌کننده برای کشاورزان جنوب تهران و منطقه ورامین و شهرری محسوب می‌شود.

دکتر روحانی افزود: از طرف دیگر در این تصفیه‌خانه لجن‌ها نیز در فرآیندی به کود کشاورزی تبدیل می‌‌شود و روزانه در این واحدها صد تن لجن تولید می‌شود که برای کشاورزان مفید است.

رئیس جمهوری اضافه کرد: دو فاز دیگر این تصفیه‌خانه باقی مانده که دولت به دنبال تأمین اعتبار و به بهره‌برداری رساندن آن است و همه تلاش خود را در این زمینه انجام خواهد داد.

دکتر روحانی در بخش دیگری از سخنان خود ضرورت صرفه‌جویی در مصرف آب را مورد تأکید قرار داد و خطاب به مردم کشور بویژه ساکنان تهران اظهار داشت: اگر چه در روزهای اخیر نزولات آسمانی و رحمت الهی شامل حال مردم کشور شده اما نسبت به روند نزولات در بلند مدت هنوز 20 درصد کاهش وجود دارد لذا همچنان در مسیر خشکسالی قرار داریم.

رئیس جمهور گفت: امسال سالی نیست که ذخیره آبی بالایی داشته باشیم و سدهای اطراف تهران دارای ذخیره مناسبی نیستند و در مجموع 40 درصد ظرفیت این سدها آب دارد، لذا ضرورت دارد مردم در زمینه مصرف آب صرفه‌جویی کنند.

دکتر روحانی گفت: اگر هر خانواده ایرانی 10 درصد در مصرف آب صرفه‌جویی کنند، این امکان وجود دارد که مشکلات موجود در زمینه تأمین آب برطرف شود.

رئیس جمهوری خاطر نشان کرد: دولت از چند ماه قبل پیش‌بینی‌ها و طراحی‌های لازم را انجام داده تا مردم تهران در تابستان امسال در زمینه آب دچار مشکل نشوند.
افتتاح فازهای 5 و 6 تصفیه خانه فاضلاب جنوب تهران با حضور رئیس جمهور
صبح امروز با حضور رئیس‌ جمهور واحدهای ۵ و ۶ تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران به عنوان بزرگترین پروژه زیست محیطی کشور افتتاح و عملیات اجرایی ۶ طرح بزرگ زیربنایی فاضلاب تهران آغاز شد. این پروژه افتتاح شده یک میلیون و پنجاه هزار نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد. 82 میلیون متر مکعب پسآب تولیدی در سال و تولید سالانه 16 هزار مگاوات برق ، از جمله مزیت‌های این پروژه است.

همزمان با افتتاح واحدهای 5 و 6 تصفیه‌خانه فاضلاب، 6 پروژه بزرگ طرح فاضلاب تهران نیز با اعتباری بالغ بر 2 هزار میلیارد تومان آغاز شد.

طرح فاضلاب تهران برای افق 1410 جمعیتی بالغ بر 11 میلیون نفر را تحت پوشش می‌دهد که در 12 نقطه جغرافیایی شهر تهران، 22 واحد تصفیه‌خانه ساخته شده و خواهد شد که تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران در 8 فاز یکی از مهم‌ترین آنها می‌باشد و طرح فاضلاب تهران به عنوان بزرگترین پروژه زیست محیطی کشور، محسوب می‌شود.

وزیر نیرو و دست اندرکاران اجرای این پروژه در این مراسم حضور داشتند.


شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن