تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس رحم نكند به او رحم نشود، هر كس نبخشد بخشيده نشود و هر كس پوزش را نپذيرد، خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804249113




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از پرستار وحشی تا اسباب بازی کودک داعشی


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: از پرستار وحشی تا اسباب بازی کودک داعشی


نگاهی به اخبار برخی سایت ها و خبرگزاری های داخلی و خارجی در ۲۳ اسفند ۱۳۹۳.بزرگترین آدم آهنی جهان/شگفت انگیزترین عوارض بیابانی دنیا /خرچنگ عجیب ۲ رنگ/اسباب بازی کودک داعشی/ضرب وشتم وحشیانه کودک ۲ ساله/هدیه روحانی به همتای ترکمنش/شیب دارترین جاده و ... بزرگترین آدم آهنی جهان!

بزرگترین آدم آهنی جهان!


بزرگترین آدم آهنی جهان!

اخترشناسان با استفاده از تلسکوپی که بی شباهت به آدم آهنی نیست چشم به ستارگان دوردست و کشف سیاراتی جدید شبیه زمین دوخته اند. تلسکوپ Large Binocular Telescope که به تازگی به روزرسانی های زیادی در آن صورت گرفته است، در ارتفاعات Mount Graham آریزونا قرار داشته و از جمله مهمترین ابزارهای زمینی برای رصد ستارگان به شمار می آید.
دهانه چشم های این تلسکوپ یا همان آینه های فوق حساس آن ۸.۴ متر قطر داشته و قابلیت جمع آوری پرتوهای نوری بسیار ضعیف را هم دارد. نکته جالب توجه درخصوص این تلسکوپ، استفاده از دو آینه در آن است.این ابتکارعمل موجب شده تا در حین تلفیق شدن با یکدیگر همانند تلسکوپ تک آینه ای به قطر دهانه ۱۱.۸ متر عمل کند. از این نظر می توان آن را بزرگترین تلسکوپ فعال جهان به شمار آورد.درحال حاضر اخترشناسان از این تلسکوپ بسیار قدرتمند جهت بررسی دقیق گرد و غبار اطراف ستارگان دوردست استفاده می کنند به این امید که پی به راز محو شدن نور منعکس شده از سیاراتی شبیه زمین ببرند.آنها همچنین امیدوارند تا با تجزیه و تحلیل دقیق ترکیبات شیمیایی موجود در اتمسفر سیاراتی که از این طریق شناسایی می شود، احتمال وجود اشکالی از حیات در آنها را مورد مطالعه قرار دارند.از عمر پروژه های جهانی شناسایی سیاراتی که شباهت هایی با زمین داشته باشند سال های زیادی نمی گذرد اما در همین مدت اندک و به لطف دستاوردهای تلسکوپ هایی نظیر Large Binocular Telescope سیارت زیادی شناسایی شده است و حالا اخترشناسان امیدوارند با به روزرسانی هایی که در بزرگترین تلسکوپ فعال جهان صورت گرفته، این پروژه شتاب بیشتری بگیرد.
بیشتر...

شگفت انگیزترین عوارض بیابانی دنیا در ایران

شگفت انگیزترین عوارض بیابانی دنیا در ایران

بیابان لوت یکی از مشهورترین بیابان های طبیعی جهان است که سهم عمده‌ای از استان های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و کرمان را دربرگرفته است. مساحت این بیابان با 199 کیلومترمربع وسعت بیش از مساحت شش استان گلستان، مازندران، گیلان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل تخمین زده شده است. این بیابان به دلیل دارا بودن شگفت انگیز ترین عوارض بیابانی دنیا از جمله بزرگترین شهر کلوخی جهان، مرتفع ترین هرم های ماسه‌ای دنیا که گاه به 480 متر هم می رسد، بزرگترین نبکاهای جهان، پهنه‌های شنی مواج، مرتفع ترین ربدوها، گودترین چاله‌ داخلی با 190 متر ارتفاع از سطح دریا و گرم‌ترین نقطه‌ کره‌ زمین با یکصد درجه‌ سانتیگراد به یکی از مشهورترین بیابان‌های طبیعی جهان بدل شده است. این منطقه به دلیل ویژگیهای خاصی که دارد، قابلیت ثبت شدن در فهرست آثار طبیعی جهان را دارد اما به دلیل کم توجهی و بی مهری هایی که به آن شده تاکنون این امر محقق نشده است.
بیشتر...

خرچنگ عجیب ۲ رنگ

خرچنگ عجیب ۲ رنگ

ماهی گیران آمریکایی خرچنگی را از آب گرفتند که نصفی از بدن آن نارنجی و نصف دیگر قهوه ای است.محققان می گویند احتمال یافتن چنین موجوداتی یک در ۵۰ میلیون است.
بیشتر...

اسباب بازی کودک داعشی چیست؟!

اسباب بازی کودک داعشی چیست؟!

توئیترهای منتسب به داعش تصویری با کیفیت از کودک خردسال داعشی را منتشر نموده اند که نشان می دهد مسلسل اسباب بازی به علاوه کلاه مخصوص نیروهای داعشی، بر سر این کودک است.
بیشتر...

ضرب و شتم وحشیانه کودک ۲ ساله برای تصاحب غذایش

ضرب و شتم وحشیانه کودک ۲ ساله برای تصاحب غذایش

به گزارش پلیس آرژانتین در شهرستان پارانا پرستار بی رحم به اتهام کودک آزاری و ضرب و شتم کودک دو ساله دستگیر شد.« اوا منتاراس»  ۲۵ ساله پرستار بی رحم در حمله های جنون آمیز خود پسر بچه دو ساله را وحشیانه مورد ضرب و شتم قرار می داد. بنا بر این گزارش کودک دو ساله توسط پرستار بی رحم در حالی مورد ضرب وشتم قرار میگرفت که گریه های بی امان کودک به دلیل گرسنگی موجب خشمگین شدن پرستار می شد.به گفته پلیس این پرستار در حال حاضر با حمله جنایی و اتهامات سوء استفاده از کودکان دریکی از زندانهای پارانا در شرق آرژانتین منتقل شده است.موقعیت شغلی مادر کودک دو ساله به وی اجازه گذراندن تمام وقت خود به فرزندش را نمی داد و به ناچار مجبور به استخدام یک پرستار برای سپردن فرزندش به وی تا مادامی که کریستینا در منزل نبود شد.از انجایی که وی به محض ورودش به منزل با یک کودک گرسنه مواجه می شد،موجب نگرانی وی شد و هر بار که علت گرسنگی شدید فرزندش را از پرستار جویا می شد وی با گفتن جملاتی نظیر گرسنگی کودک به دلیل رشد کودک طبیعی است  تلاش می کرد تا مادر این کودک  را متقاعد سازد. اما افزایش آثار کبودی بر روی بدن کودک منجر به نگرانی وی بیش از پیش شد .«اوا» دلیل آثار کبودی را افتادن از روی تاب و سرسره نصب شده در منزل مسکونیشان در شهرستان پارانا در شمال شرق آرژانتین در جواب سوال های مادر عنوان کرده بود. رفتار وحشیانه این پرستار زمانی فاش شد که مادر این کودک  با نصب دوربین در یکی از اتاق ها و اتصال آن به صورت آنلاین و لحظه ای با گوشی هوشمند خود پرده از جنایت بی رحمانه این پرستار در رفتار با کودکش شد.به گفته مادر این طفل  این پرستار تمام غذای کودک را در مقابل وی با بی اعتنایی به گریه و بی تابی پسر بچه می خورد.
پس از ارایه این فیلم منتشر شده به دفتر پلیس موجب آماده سازی حکم قضایی و در نهایت دستگیری وی شد.پس از دستگیری «اوا» همسایگان در اظهارات خود به پلیس اظهار داشتند صدای کودک را همیشه می شنیدند و وقتی از این پرستار علت را می پرسیدند وی با دلایل مختلف آنان را قانع می کرد.به زودی این پرستارپس از پایان تحقیقات پلیس محاکمه خواهد شد.
بیشتر...

هدیه روحانی به همتای ترکمنش

هدیه روحانی به همتای ترکمنش

هدیه روحانی به همتای ترکمنش

رئیس‌جمهور در سفر به ترکمنستان، هدیه‌ای متفاوت به همتای ترکمن خود اعطا کرد.حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در حاشیه نشست مشترک بازرگانان و فعالان اقتصادی ایران و ترکمنستان، یک دستگاه اتوبوس VIP تولید شرکت عقاب‌افشان را به عنوان نماد صنعت جمهوری اسلامی ایران به قربانقلی بردی محمداف ، رئیس‌جمهور ترکمنستان، اهدا کرد.
بیشتر...

شیب دارترین جاده در جهان

شیب دارترین جاده در جهان

رانندگان معمولا از جاده های شیب دار خوششان نمی آید. سر پایینی و سربالایی رفتن غیر از این که به تاسیسات فنی خودرو آسیب می زند، در شرایط مختلف می تواند خطر آفرین نیز باشد.
شیب دارترین جاده در جهان

در ژاپن پل ایشیما اوهاشی وجود دارد که دو شهر ماتسوئو و ساکایی میناتو را از روی دریا به هم وصل می کند.  این پل 1.7 کیلومتر طول دارد و از این رو سومین پل طولانی جهان به حساب می آید. بدترین اتفاقی که روی این پل می تواند رخ بدهد، این است که خودروی شما در شیب ابتدا و انتهای آن خراب بشود. در این شرایط ممکن است حتی ترمز دستی خودرو هم نتواند کمک چندانی به شما بکند.
بیشتر...

دختری که هرسال ۳۶ بار می میرد!

دختری که هرسال ۳۶ بار می میرد!

روزنامه دیلی استار چاپ لندن نوشت، دختر ۲۱ ساله انگلیسی نوعی بیماری نادر قلبی دارد که هر سال ۳۶ بار می میرد. هر بار قلب و دستگاه های بدن این دختر یکباره از کار می افتد و پس از آن دوباره احیا می شود. وی از چهار سال قبل به این بیماری بسیار نادر و خطرناک مبتلاست که با افزایش سرعت تپش قلب همراه است. شرایط وی پس از احیا کاملا عادی ایست گویی خواب بوده است.در یک سال گذشته گاهی قلب وی به طور کامل از کار افتاده و دچار فشار خون شده که پزشکان آن را مرگ بالینی می نامند و حتی برخی اوقات سی دقیقه طول می کشد تا اعضای بدن و قلبش احیا شود. وضع سلامتی این دختر سال 2014 به قدری بد بود که 64 بار در بخش مراقبت های ویژه بستری شد.
بیشتر...

مدرن‌ترین هواپیمای مسافربری جهان

مدرن‌ترین هواپیمای مسافربری جهان

مدرن‌ترین هواپیمای مسافربری جهان

مدرن‌ترین هواپیمای مسافربری جهان

مدرن‌ترین هواپیمای مسافربری جهان

جدیدترین هواپیمای ایرباس که شبیه یک رایانه پرنده است بالاخره وارد خط پروازی شد. ایرباس توانست هواپیمای مدرن A350 را که به یک کامپیوتر پرنده شباهت دارد وارد خط پروازی کند. هواپیمای ایرباس 350 یک هواپیمای پهن پیکر و جدیدترین محصول شرکت ایرباس است که برای پروازهای دوربرد و میان‌برد استفاده می‌شود و تاکنون هشت فروند از آن تولید شده و از سال 2015 رسما وارد خط پروازی شده است و مدل اولیه آن با قیمت نزدیک به 300 میلیون دلار فروخته خواهد شد.«ایرباس 350» در سه مدل با پسوند‌های 800-350 ، 900-350 و 1000-350 تولید می‌شود که ظرفیت آن‌ها به ترتیب 270 ، 315 و 387 سرنیشن خواهد بود و برد این هواپیما به طور میانگین 14000 کیلومتر است. موتورهای جدید این هواپیما که با مصرف سوخت بسیار پایین کار می‌کنند و سرعت آن را به عدد 903 کیلومتر بر ساعت می‌رساند.ویژگی مهم این هواپیما این است که عرشه پروازی آن به صورت کاملا هوشمند طراحی شده و پیشرفته‌ترین سیستم‌های ناوبری در آن بکار رفته‌اند و همچنین برای هر سیستم، سه پشتیبان در نظر گرفته شده تا هواپیما در شرایط اضطراری دچار مشکل نشود. در کابین مسافران نیز سامانه‌های پیشرفته رایانه‌ای برای رفاه مسافران در نظر گرفته شده چون ایرباس 350 در مسیرهایی با مسافت بالا بکار گرفته می‌شود و برای جلوگیری از خستگی مسافران یک نمایشگر با قابلیت پخش فیلم ، موسیقی و اجرای بازی‌های ویدئویی در رو به روی هر مسافر نصب شده است.
بیشتر...
 


شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن