تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):نشانه‏هاى مؤمن پنج چيز است: ... و بلند گفتن بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819501772




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رعایت ضوابط بهداشت محیطی راهکاری برای حفظ سلامت محصول


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: تبریز؛
رعایت ضوابط بهداشت محیطی راهکاری برای حفظ سلامت محصول
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: رعایت ضوابط بهداشت محیطی محل های نگهداری محصولات از نظر نور کافی، تهویه مناسب، شرایط بهسازی مطلوب و رطوبت کافی در حفظ سلامت محصول تاثیرگذارند.



ایوب ایرانی فام در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: محل نگهداری محصولات، نقش مهمی در سلامت محصول دارد.
وی از کم اطلاع بودن و یا به نوعی بی اطلاعی کشاورزان از عوارض مصرف کودهای شیمیایی گفت و تصریح کرد: استفاده از اين كودها موجب بزرگ و سنگين شدن سبزی‌های غده‌ای مانند سيب زميني و پیاز مي شود و سود بيشتری را براي کشاورزان به دنبال دارد ولی بيشتر اين کشاورزان نيز نمي‌دانند كه اين كودها به عنوان يک عامل سرطان زا شناخته شده اند و در حالي مردم را به خوردن سبزی و صيفی جات به منظور مقابله با سرطان ترغيب مي كنيم كه به دليل استفاده از كود ازته، اين سبزی ها به نوعی خود منشأ انواع سرطان ها هستند. ایرانی فام ادامه داد: حمل و نقل محصولات بعد از برداشت از مزارع به محل ها و انبارهای ذخیره یا بازار توزیع توسط ماشین‌های حمل آلوده و یا به همراه سموم و کودهای شیمیایی باعث انتقال انواع عوامل آلودگی شیمیایی و یا میکروبی به محصول می‌شوند. معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: به دليل آنكه بيشتر سموم محلول در چربی هستند، روي پوست ميوه قرار گرفته و هنگام شست وشو با آب از بين نمي روند، بنابراين توصيه مي‌شود براي پاک كردن سموم از روي ميوه ها و سبزی‌ها آنها را با كمی مواد ضدعفونی كننده يا نمک شسته و سبزی ها را آب كشی نمود تا سم شان از بين برود. ایرانی فام تاکید کرد: رعایت بهداشت فردی به عنوان یکی از عوامل مهم در سلامت محصولات است که در صورت عدم رعایت آن باعث آلودگی محصول می‌شود.



انتهای پیام/ش



اخبار مرتبط

آموزش 78 نفر با نحوه پرورش قارچ خوراکی در شهرستان اهر
کنترل مقاومت سطحی خاک با تلفیق عملیات حفاظتی و زراعی
ثبت سه اثر تاریخی آذربایجان شرقی در فهرست آثار ملی




۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۱:۵۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 110]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن