تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه قلب بهتر از روزه زبان است و روزه زبان بهتر از روزه شكم است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819250555




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدیرکل دفتر تعالی خدمات بالینی و مدیریت بیمارستانی وزارت بهداشت: سلامت کلیه های 43 میلیون ایرانی بررسی می‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مدیرکل دفتر تعالی خدمات بالینی و مدیریت بیمارستانی وزارت بهداشت:
سلامت کلیه های 43 میلیون ایرانی بررسی می‌شود
مدیرکل دفتر تعالی خدمات بالینی و مدیریت بیمارستانی وزارت بهداشت،از برنامه جامعه این وزارتخانه برای بررسی وضعیت سلامت کلیه های 43 میلیون ایرانی در راستای اجرای طرح تحول سلامت خبر داد.

خبرگزاری فارس: سلامت کلیه های 43 میلیون ایرانی بررسی می‌شود



به گزارش خبرگزاری فارس، سید احمد تارا در آیین گشایش رسمی مرکز جامع درمان بیماران دیالیزی و پیوند کلیه و بخش همودیالیزاین انجمن کلینیک شفابا بیان این مطلب افزود: سلامتی این تعداد جمعیت کشور از نظر دیابت و فشارخون نیز بررسی می شود.

تارا افزود: این افراد شامل روستاییان، ساکنان شهرهای کمتر از 20 تا 50 هزار تن و نیز حاشیه نشین ها است. همچنین برنامه جامع بیمار یابی طی یکسال آینده برای جمعیت مناطق مرکزی شهرها هم آغاز می شود.

مدیرکل دفتر تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درادامه با اشاره به آمارحدود 30 هزاربیمار دیالیزی در کشور گفت: پیشگیری از بیماری های کلیوی از نظر اقتصادی بسیار به صرفه تر است.ضمن اینکه سازمان های مردم نهاد وخیریه ها دراین زمینه می‌توانند نقش جدی داشته باشند.

تارا تصریح کرد: بر اساس بررسی های صورت گرفته تا سال 1400،تعداد بیماران دیالیزی در ایران به 50 هزار تن می رسد این درحالی است که ظرفیت پیوند کلیه در کشورما سالانه حدود سه هزار مورد است.

وی با بیان اینکه هر سال پنج تا 6 هزار بیمار به تعداد بیماران دیالیزی اضافه می شود، ادامه داد: اگر در شرایط بسیارمطلوب سالانه چهار هزار پیوند کلیه داشته باشیم بازهم پاسخگوی افزایش تعداد بیماران دیالیزی ما نمی شود.

به گفته تارا، سالانه برای 30 هزار بیمار دیالیزی درایران درحال حاضرحدود یک هزار و 500 میلیارد تومان هزینه می شود که این هزینه چندین برابرهزینه های مربوط به پیوند کلیه در کشور است.این در حالی است که از 30 هزار بیمار دیالیزی در کشور 20 هزار تن به پیوند کلیه نیاز دارند.

نوجوانان و جوانان نباید چندسال دیالیز شوند

مدیرکل دفتر تعالی خدمات بالینی معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکیدکرد: در کشور ما شرم آور است که یک جوان یا نوجوان به مدت ۳ تا ۵ سال دیالیز شود. این در حالی است که این مشکل با پیوند کلیه حل می شود. زیرا پیوند کلیه حدود 80 درصد صرفه جویی مالی برای کشور و عوارض بسیار کمتر دارد.

وی ادامه داد: به همین منظور دولت، به تازگی نیز طرحی با عنوان افزایش کمک هزینه ایثار برای پیوند از افراد زنده را مطرح کرده  که در دستور کار قرار دارد.

تارا نقش انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی در این زمینه را بسیار تاثیرگذار دانست و اظهار داشت: پیوند کلیه از دو طریق پیوند از افراد زنده و ازمرگ مغزی، صورت می‌گیرد و اکنون این انجمن موضوع پیوند کلیه از افراد زنده به بیماران نیازمند را حمایت می کند.

مراسم افتتاح مرکز جامع درمان بیماران دیالیزی و پیوند کلیه و بخش همودیالیز از پنج اهداکننده کلیه که به افراد خانواده یا بستگان شان کلیه اهدا کرده بودند، تقدیر شد. انتهای پیام/

93/12/20 - 16:13





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 124]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن