تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، تاج سوره‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820001751




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صفارهرندي: در تربيت نيروهاي انقلابي و تشكيلاتي غفلت كرديم


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: صفارهرندي: در تربيت نيروهاي انقلابي و تشكيلاتي غفلت كرديم
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام بيان كرد كه فقدان نيروي تراز انقلاب در دوران پس از پيروزي انقلاب اسلامي ايران يكي از نقاط ضعف بود كه بايد به آن توجه ويژه‌اي داشت.
به گزارش مهر، محمدحسين صفارهرندي در همايش آرمان‌خواهي واقع‌بينانه در تالار رازي دانشكده بهداشت مشهد اظهار كرد: فقدان نيروهاي تراز انقلاب اسلامي پس از پيروزي انقلاب يكي از نقاط ضعف بود كه اگر در اين رابطه افراد تربيت شده‌اي براي كارهاي بزرگ داشتيم بسياري از مشكلات امروزي را نداشتيم.
وزير اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامي افزود: يكي از نياز‌هايي كه پس از پيروزي انقلاب كمبود آن احساس مي‌شد، كار تشكيلاتي بود زيرا اگر كار تشكيلاتي به درستي انجام پذيرفته بود بسياري از مشكلات امروز را در پيش رو نداشتيم و برخي از كار‌ها به دست نااهلان نمي‌افتاد.
وي با بيان اينكه عدم انسجام و فقدان تشكيلات مردم و انقلاب را متحمل ضرر و خسران مي‌كند، ادامه داد: در صورتي كه كار تشكيلاتي انجام مي‌شد در زمان انتخابات افراد برنامه‌ريزي‌شده‌اي بر سر كار مي‌آمدند و ديگر لازم نبود به دنبال افرادي مي‌رفتيم كه ميانه راه انتخابات و مردم را رها كنند. وي با تأكيد بر كار تشكيلاتي ادامه داد: بيش از ۲۰ سال گذشته دولت‌ها در تشكيلات خود افرادي را وارد كردند كه بدون مطالعه و لحاظ كردن نيازها بوده است.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه سه ديدگاه كلي مبارزه در قبل از پيروزي انقلاب اسلامي وجود داشت، بيان كرد: ديدگاه تربيت نفر به نفر و مبارزه با انحراف مردم، ديدگاه مبارزه سازمان‌يافته و تشكيلاتي و با رويكرد مسلحانه و سومين ديدگاه نيز نگرش حضرت امام خميني (ره) بود كه راه مبارزه را با حركت عمومي مردم عنوان مي‌كردند.
وي ادامه داد: گروهي همچون انجمن حجتيه با شعار تربيت فرد به فرد وارد عرصه شدند و عقيده داشتند كه بايد افرادي را كه در حال از بين رفتن هستند، نجات داد.
هرندي ادامه داد: انجمن حجتيه كه به دنبال تربيت نيرو براي سازماندهي امور خود بود اما نقدي كه به آنها وارد بود اين بود كه به همان ميزان كه نيرو تربيت مي‌كردند ريزش نيرو داشتند و افرادي از آنها به سمت بهائيت و ساير تشكيلات جذب مي‌شدند.
وي افزود: گروه‌هاي سازمان‌يافته دومين دسته تشكيل شده پيش از انقلاب بودند كه اعتقاد داشتند كار بدون مبارزه پيش نخواهد نرفت و بايد در اين راستا از اسلحه استفاده كرد. وي گفت: مجاهدين خلق فكر مي‌كردند بدون عمل مسلحانه نمي‌توانند كاري را براي تغيير رژيم انجام دهند و اعلام مي‌كردند كه حتي تظاهرات هم نمي‌تواند تغييري در ساختار حاكميت ايجاد كند و با آن مخالف بودند.
وي افزود: در ديداري كه اين گروه‌ها با امام(ره) در عراق داشتند حضرت امام با صراحت به آنها فرمودند كه با اين تفكر و آرمان شما به موفقيت نخواهيد رسيد.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه مجاهدين خلق به عنوان يكي از همين گروه‌ها تفكراتي مسلحانه داشتند، ادامه داد: مجاهدين خلق عقيده داشتند كه اصلي‌ترين راه استفاده از سلاح است و بايد ساير مردم را از تحليل و نابودي نجات دهند كه اين تفكرات تنها تفكراتي پوچ و واهي بود.
وي اذعان داشت: راه سوم كه با بيان امام شكل گرفت و منجر به سرنگوني رژيم پهلوي شد، تفكر امام با پشتوانه مردم بود.
وي ادامه داد: امام راحل عقيده داشتند اين مبارزه بدون حضور مردم ممكن نيست و هرگز حاضر نشدند كه فعاليتي را شبيه فعاليت‌هاي ساير گروه‌ها انجام دهند و لذا اين مبارزه سرنگوني رژيم شاهنشاهي را رقم زد. صفارهرندي تأكيد كرد: به ثمر رسيدن مبارزه و وقوع انقلاب اسلامي حاصل نگرش جامع و مؤثر امام راحل بود.




تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن