تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند متعال، به بنده‏اش در هر روز نصيحتى عرضه مى‏كند، كه اگر بپذيرد، خوشبخت و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799205715




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عرضه بنزین با نرخ‌های متفاوت در جایگاه‌‌ها |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: عرضه بنزین با نرخ‌های متفاوت در جایگاه‌‌ها
وزیرنفت گفت:در واگذاری جایگاه‌های شرکتی قرار است از این پس چند شرکت محدود طرف معامله قرار بگیرند و همچنین عرضه سوخت به قیمت‌های متفاوت و متناسب با نوع جایگاه و خدمات صورت خواهد گرفت.
کد خبر: ۴۸۳۳۲۹
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۷ - 13 March 2015


وزیرنفت گفت:در واگذاری جایگاه‌های شرکتی قرار است از این پس چند شرکت محدود طرف معامله قرار بگیرند و همچنین عرضه سوخت به قیمت‌های متفاوت و متناسب با نوع جایگاه و خدمات صورت خواهد گرفت.

به گزارش روابط عمومی وزارت نفت ،وزیر نفت در گردهمایی سراسری مدیران و ذینفعان عرصه سوخت کشور گفت: افزایش صادرات فرآورده های نفتی برای ما بسیار مهم است زیرا منابع مالی بخشی از طرحهای صنعت نفت از این طریق تامین شود.

وی اظهار کرد: به عنوان مثال برخی طرح‌های گازرسانی و یا بخشی از پروژه‌های پارس جنوبی باید از محل درآمدهای فروش فرآورده تامین شود.

وزیر نفت با بیان این که تحولات بزرگی در عرصه انرژی و توزیع آن ایجاد شده است، گفت: این تحولات شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی را تحت تاثیر قرار خواهد داد و متناسب با آن ماموریت این شرکت نیز تغییر خواهد کرد.

زنگنه با اشاره به افزایش تولید گاز در کشور، تصریح کرد: با افزایش گازرسانی به شهرها، روستاها، صنایع، نیروگاه‌ها و ... مسئولیت شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با گذشته تفاوت‌هایی پیدا خواهد کرد.

وی با بیان این که در سال آینده و سال‌های بعد توزیع نفت گاز در بخش حرارتی، صنعتی و نیروگاهی کاهش می یابد، افزود: همچنین توزیع نفت کوره، گاز مایع و نفت سفید در کشور نیز به تدریج به صفر می رسد.

زنگنه ادامه داد: با این وجود، وظیفه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در سوخت رسانی و توزیع نفت گاز و بنزین در بخش حمل و نقل و سوخت هوایی کاهش می یابد.

وی همچنین به کاهش ارسال سوخت مایع و افزایش گازرسانی به نیروگاه‌ها در سال آینده اشاره کرد و افزود: در سال نود و سه، ٣٠ درصد سوخت نیروگاه‌ها از فرآورده مایع تامین شد که این میزان در سال آینده به حدود ١٠ تا ١٢ درصد خواهد رسید.

وزیر نفت از واگذار نشدن شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی به بخش خصوصی خبر داد و گفت: هفته آینده ابلاغیه قطعی این موضوع اعلام خواهد شد.
وزیر نفت با بیان اینکه از این پس مجموعه‌ای از راهبردهای جدید با زمان‌بندی‌های دقیق در شرکت ملی پخش تعریف می شود، تاکید کرد: بهتر است رابطه شرکت پخش با نظام تامین سوخت تا مخازن اصلی باقی بماند و روندهای بعدی توزیع سوخت به بخش خصوصی واگذار شود.

زنگنه تشریح کرد: فراورده‌های نفتی باید در مخازن به جایگاه داران (که بهتر است به صورت تعاونی و تشکلی از جایگاهداران شکل بگیرد) فروخته شود و در این حال نظارت بر توزیع نیز از سوی شرکت ملی پخش انجام شود.

وی همچنین پیشنهاد داد: بهتر است تعاونی و تشکلی از جایگاه‌داران تشکیل شود تا مشکلات ارتباط جایگاهداران با شرکت ملی پخش با سهولت انجام شود.

زنگنه از این مورد به عنوان راهبرد دوم شرکت ملی پخش در آینده نام برد و گفت: ایران تنها کشوری است که در امر توزیع سوخت دارای برند معتبری نیست و شرکت ملی پخش در این روند با بیش از ٣٠٠٠ جایگاه طرف است.

او تاکید کرد: در واگذاری جایگاه‌های شرکتی که قرار است به زودی اتفاق بیفتد، باید سیاستها به گونه ای باشد که چند شرکت محدود طرف معامله قرار بگیرند.

زنگنه از عرضه سوخت به قیمت‌های متفاوت و متناسب با نوع جایگاه و خدماتی که ارائه می دهد به عنوان پیشنهاد بعدی نام برد و افزود: در جایگاه‌های معمولی نرخ خدمات با قیمتهای عادی که در همه جای کشور وجود دارد محاسبه می شود، اما می توان جایگاه‌هایی با خدمات متفاوت در برخی نقاط ایجاد کرد.

وی از جایگاه‌های تک تلنبه ای نیز به عنوان یک راهبرد مفید بویژه برای شهرهایی که در آن زمین گران‌قیمت است، نام برد و گفت: با این روش که هم اکنون نیز در حال پیگیری و اقدام است می توان مشکل توزیع سوخت در نقاط پرجمعیت را حل کرد.

زنگنه به روش توزیع نفت گاز بر اساس پیمایش که از سال آینده در شرکت ملی پخش مورد استفاده قرار می گیرد نیز اشاره کرد و گفت: این روش مشکلات ما در زمینه قاچاق سوخت و فرآورده را کاهش می دهد.

وی با بیان این که تمام بخشهایی که از سوخت استفاده می کنند باید دارای سامانه و کارت سوخت باشند، تصریح کرد: در این زمینه می توان به ماشینهای کشاورزی اشاره کرد که باید بر اساس مواردی (شماره گذاری رسمی ماشینها و ...) به آنها سهمیه تعلق بگیرد.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 122]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن