تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):ابتداى هر كتابى كه از آسمان نازل شده، بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم است. هر گاه بس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803293706




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان فرهنگی در هفته معلم تا ارائه طرح رتبه بندی معلمان در هفته آینده


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: نگاهی به اخبار حوزه آموزش و پرورش در هفته گذشته؛
از پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان فرهنگی در هفته معلم تا ارائه طرح رتبه بندی معلمان در هفته آینده
آموزش و پرورش شاهد اخبار و وقایع مهم و گوناگونی بود که از آن جمله می توان به پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان فرهنگی در هفته معلم و ارائه طرح رتبه بندی معلمان در هفته آینده اشاره کرد.
به گزارش خبرنگارحوزه آموزش و پرورش باشگاه خبرنگاران، آموزش و پرورش در هفته گذشته شاهد اخبار و برنامه های مختلفی بوده است که از جمله آن می توان به  از پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان  فرهنگی در هفته معلم ٰ،ارائه طرح رتبه بندی معلمان در هفته آینده و تعیین تکلیف 11 هزار نیروی انسانی با مدرک فوق لیسانس در آموزش و پرورش اشاره کرد.

در ادامه نگاهی گذرا به این عناوین خواهیم داشت:

پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان فرهنگی در هفته معلم 

پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان فرهنگی در هفته معلم یکی از مهمترین اخباری بود که سیدمحمد بطحایی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش  هفته گذشته در نشست خبری خود مطرح کرد و از پرداخت نشدن حق هزینه فوت و ازدواج فرهنگیان از سال 85 خبر داد.

وی افزود : مهمترین اقدامی که در ماه‌های آغازین سال 94 انجام می‌دهیم، یکپارچه سازی فعالیت‌های پراکنده آموزش و پرورش است چرا که این یکپارچه سازی فعالیت‌ها و منابع در اختیار اثر بخشی اقدامات را ارتقا می‌دهد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش همواره از نبود منابع کافی رنج می‌برد، گفت: این مشکلی است که در نظام آموزش و پرورش وجود داشته و بر کیفیت برنامه‌ها از گذشته تاثیر گذار بوده است و گاهی این مشکل ملتهب شده و آزار دهنده می‌شود و گاهی نیز التهاب آن کاهش می‌یابد اما وقتی روند بودجه آموزش و پرورش را در سال‌های گذشته بررسی می‌کنیم، در هیچ سالی نبود که با کسری بوده مواجه نباشیم و این کسری موجب شده همیشه از کیفیت مورد انتظار فاصله بگیریم.

وی همچنین تصریح کرد: با همت نمایندگان مجلس و دولت ، منابع دولتی آموزش و پرورش نسبت به سال 93 بهتر شده است، به طوریکه بودجه مصوب 94 به مصوب 93 حدود 21 درصد افزایش یافته است.

احتمال ارائه رتبه بندی معلمان به مجلس در هفته آینده 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با توجه به دو فوریتی بودن طرح رتبه بندی معلمان احتمال می‌رود این طرح در هفته آینده در مجلس مطرح شود.

احتمال ارائه طرح رتبه بندی معلمان به مجلس در هفته آینده یکی از مهمترین اخباری بود که هفته گذشته قاسم جعفری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی  خبر داد و گفت : با توجه به اینکه طرح رتبه بندی معلمان دو فوریتی است احتمال می‌رود که در روزهای شنبه یا یکشنبه آینده این طرح در مجلس مطرح شود.
 
جعفری در پایان تصریح کرد: براساس طرح رتبه بندی معلمانی که فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی مناسبی دارند می توانند براساس شاخص‌هایی رتبه‌ای را دریافت کنند که به تبع این رتبه در میزان حقوقشان موثر است.
 
 تعیین تکلیف 11 هزار نیروی انسانی با مدرک فوق لیسانس در آموزش و پرورش 

هفته گذشته خسرو نظری رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش از تعیین تکلیف 11 هزار نیروی جذب شده با مدرک کارشناسی ارشد جهت کارهای خدماتی  در آموزش و پرورش خبر داد و ازتلاش آموزش و پرورش برای به کارگیری این افراد در فضاها و فرصت های موجود باتوجه به رشته ها و جنسیت سخن گفت. 

 افتتاح نخستین فروشگاه تخصصی تولیدات وزارت آموزش و پرورش 

افتتاح نخستین فروشگاه تخصصی تولیدات وزارت آموزش و پرورش با حضور وزیر آموزش و پرورش درهفته گذشته یکی از مهمترین اخباری بود که در این حوزه مطرح شد. 

 گفتنی است ٰ؛ موسسه فرهنگی مدرسه برهان (انتشارات مدرسه) وابسته به سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش با هدف خدمات رسانی هرچه بیشتر به جامعه آموزش و پرورش اقدام به راه اندازی فروشگاه تخصصی تولیدات آموزش و پرورش و فروشگاه آنلاین پخش مدرسه کرده است.

علاقه مندان می‌توانند علاوه بر مراجعه حضوری و یا ثبت درخواست به صورت تلفنی اقدام به تهیه کتاب‌های مورد نیاز از طریق فروشگاه‌ آنلاین نمایند.

امکان خرید آنلاین از فروشگاه تخصصی آموزش و پرورش 

هفته گذشته علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه آئین گشایش نخستین فروشگاه تخصصی تولیدات آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت چهار انتشارات در آموزش و پرورش اظهار کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، انتشارات منادی تربیت مدرسه، انجمن اولیا و مربیان و انتشارات مدرسه در آموزش و پرورش، چهار انتشاراتی هستند که به تولید کتاب و انتشار‌ آن می‌پردازند.

وی افزود: انتشارات فراوان دیگری نیز خارج از آموزش و پرورش کتاب‌هایی را در سنین دانش آموزی چاپ می‌کنند و ما هر ساله آن‌ها را در قالب جشنواره رشد مورد ارزیابی قرار می‌دهیم.

فانی با اشاره به نخستین فروشگاه تخصصی تولیدات وزارت آموزش و پرورش گفت: نقش این فروشگاه عرضه بسته‌های آموزشی اعم از کتاب و لوح فشرده به منظور استفاده دانش آموزان در مدارس است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: مزیت این فروشگاه، خرید آنلاین آن است، به طوریکه هر مدرسه و دانش آموزی می‌تواند از طریق خرید آنلاین، کتاب مورد نظر خود را تهیه کند.  
 
 تخصیص 230 میلیارد ریال اعتبار برای تأمین تجهیزات هوشمندسازی کلاس های پایه ششم 

تخصیص 230 میلیارد ریال اعتبار برای تأمین تجهیزات هوشمندسازی کلاس های پایه ششم یکی از مهمترین اخباری بود که هفته گذشته محمد دیمه‌ور معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش  خبر داد و معتقد بود پس از تغییر ساختار دوره ابتدایی و اضافه شدن پایه ششم به این دوره در برنامه درسی پایه ششم درس کار و فناوری درنظر گرفته شد بخشی از برنامه این درس ناظر بر آشنایی دانش آموزان با سخت افزار همچنین بعضی از نرم افزارهای رایانه ای بود.
 
وی ادامه داد: در بعضی استان ها و مناطق برخوردار کشور مدارس با کمک اولیا و ظرفیت ها و توانمندی های خود حداقل هایی را برای عملیاتی کردن این بخش ازبرنامه درسی فراهم نموده اند، اما در مناطق کمتر توسعه یافته و محروم کشور علیرغم تلاش های صورت گرفته به دلیل عدم کفایت امکانات مناسب برای اجرای این درس متاسفانه عدالت آموزشی و برخورداری  دانش آموزان ازاجرای اثربخش برنامه درسی بامشکلات جدی مواجه گردید.
 
دیمه ور تصریح کرد : در بهمن ماه سال جاری، با تامین و تخصیص حدود 230 میلیارد ریال به استان های مختلف کشور حرکت ارزشمندی برای تجهیز کلاس های پایه ششم به رایانه، ویدئو پرژکتور وتامین تجهیزات هوشمندسازی کلاس های پایه ششم ، صورت گرفته است و استان ها مشغول تامین وخرید تجهیزات هستند تا وارد کلاس های درس شود.
 
قبولی ۸۰ درصد دانش‌آموزان با میانگین نمره ۱۲ در امتحانات نهایی خرداد 

قبولی 80 درصدی دانش آموزان با میانگین نمره 12 در امتحانات نهایی خرداد 93 یکی از مهمترین موضوعاتی بود که هفته گذشته عبدالرسول عمادی در جمع مدیران، روسا و کارشناسان حوزه سنجش و آموزش مناطق و نواحی استان آذربایجان شرقی، مطرح کرد  و آن رانشان دهنده این دانست که تنها به 60 درصد تحقق اهداف و محتوای آموزشی کتاب‌های درسی دست یافته‌ که در این زمینه نگرانی‌هایی وجود دارد.
 
وی بابیان این که اصلی ترین عامل و رکن موفقیت آموزش و پرورش معلمین هستند، افزود: اگر بخواهیم اهداف مورد نظر محقق شود باید دیدگاه خود را به این بخش تغییر داده و با حل مسائل و مشکلات، انگیزه را برای تلاش بیشتر در آنها ایجاد کنیم.
 
رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد:همچنین پراکندگی جغرافیایی و دوری و نزدیکی به مراکز استان‌ها و هدایت درست به رشته‌های تحصیلی را از عوامل موثردر این بخش است.
 
 کمبود نیروی انسانی در مقطع ابتدایی
 
محمد دیمه ور،معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش  هفته گذشته در خصوص ساماندهی نیروی انسانی سال آینده با توجه به اینکه مجلس واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی را متوقف کرده، اظهار کرد:  در حال حاضر مرکز نیروی انسانی وزارتخانه جلساتی را با معاونت‌ها در زمینه‌ی  بررسی نیروی انسانی کشور برگزار می‌کند.  
 
وی افزود: سال آینده در دوره ابتدایی کمبود نیروی انسانی داریم اما با ساماندهی مناسب سعی می‌کنیم از ظرفیت نیروی انسانی موجود با طرحی ساز و کارهایی در مورد آینده استفاده کنیم.  
 
 صدور کارت شناسایی شهدای فرهنگی 

 هفته گذشته محمدحسین کفراشی، مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری  با اشاره به وی‍‍ژه برنامه های روز شهدا، اظهار کرد: سال گذشته به مناسبت گرامیداشت روز شهدا، بخشنامه‌ای را به تمامی مدارس استان‌ها ارسال کردیم که در این بخشنامه سلسله برنامه‌هایی از جمله برگزاری مراسم تجلیل از ایثارگران، برگزاری اردو‌های علمی، تفریحی، زیارتی، ویژه خانواده‌های ایثارگر، 1630 تندیس اهدایی به متناسب‌های مختلف، 1072 پژوهش‌های انجام شده با موضوع ایثار و شهادت، ایجاد 99 گنجینه شهدا و دفاع مقدس و برگزاری 1013 یادآوری شهدا از جمله این برنامه‌ به شمار می‌آید.

وی با بیان اینکه آمار دقیق و جامعی از شهدای فرهنگی و دانش آموز نداریم، گفت: سامانه جامع ایثارگران را تحت عنوان سجایا راه اندازی کردیم که در این سامانه 40 مدیریت از جمله ایجاد موزه شهدای فرهنگی و شهدای دانش آموز می‌توان اشاره کرد.

مدیر کل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: آموزش و پرورش به دنبال این است که برای شهدا ی فرهنگی کارت شناسایی صادر کند، چرا که برخی از خانواده‌های شهدا زمانی که به مدارس یا اداره کل آموزش و پرورش منطقه مراجعه می‌کنند، توسط همکاران شناخته نمی‌شوند، به همین منظور کارت شناسایی را برا‌ی آنان صادر می‌کنیم.

کفراشی از تجلیل  150 خانواده شهدای حوزه ستادی به نمایندگی از شهدای آموزش و پرورش در 23 اسفند ماه از خبر داد و تصریح کرد : در این مراسم با حضور وزیر آموزش و پرورش ضمن تقدیر از خانواده شهید همت، از کارت شناسایی شهدای فرهنگی نیز رونمایی می‌شود.
 
 
وجود 5 هزار مدرسه با کمتر از 5 دانش آموز در سطح کشور

هفته گذشته علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در نشست تخصصی سواد آموزی، مشارکت محور در پرتو اراده ملی و حمایت دولتی ، با اشاره به اهمیت نقش سواد آموزی در کشور، اظهار کرد: انسان‌های با سواد توانمندی بالاتری دارند، چرا که باسوادان نقش بسزایی را در توسعه پایدار و تولید داخلی و توسعه فرهنگ عمومی ایفا می کنند.

وی افزود: سواد آموزی موضوعی نیست که به یک وزارت خانه خلاصه شود، بلکه سواد آموزی نیاز به یک نگاه جمعی دارد و می‌بایست توجه خاصی از سوی جامعه و دولت به آن شود.

فانی ادامه داد: در بخش بزرگسالان بحث رجعت بی سوادی وجود دارد و معمولا این افراد صرفا به کتاب و نشریات اکتفا کرده‌اند  که معتقدیم یکی از راه های اصلی مبارزه با بی سوادی، جلوگیری از تولید بی سواد است که در همین راستا متاسفانه در سال تحصیلی جاری حدود 5 هزار مدرسه داشته که تعداد دانش آموزانشان 5 و یا کمتر از 5 بوده است.

کاهش 16 درصدی نرخ بی سوادی در جهان

هفته گذشته سعید آبادی دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو در نشست تخصصی سواد آموزی و مشارکت محور، گفت:  در سال 1990 میلادی نرخ بی سوادی بزرگسالان در سطح جهان 24 درصد کاهش یافته بود و در سال 2000 این عدد به 18 درصد رسیده و در سال 2011 نرخ بی سوادی 16 درصد کاهش یافته است.

وی در ادامه بیان کرد: در سطح دنیا 774 میلیون بی سواد وجود دارد که سه چهارم جمعیت بی سوادان در منطقه صحرای‌ آفریقا، جنوب و غرب آسیا زندگی می‌کنند و این در حالی است که دو سوم جمعیت بزرگسالان بی سواد را زنان تشکیل می‌دهند.

سعید آبادی با بیان اینکه تعداد کمی از کشورها از جمله ایران سیستم آموزشی ثانویه دارند که مجددا بی سوادان را برای آموزش شناسایی می‌کنند، گفت:  10 کشور در دنیا، 72 درصد جمعیت بزرگسالان بی سواد را تشکیل می‌دهند که حدود 557 میلیون تن آمار بی سوادان در این 10 کشور است.
 
 آغاز ثبت‌نام هفدهمین جشنواره جوان خوارزمی
 
 ثبت نام هفدهمین جشنواره جوان خوارزمی یکی دیگر از مهمترین اخباری بود که هفته گذشته در این حوزه مطرح شد به طوری که براساس آئین‌نامه هفدهمین جشنواره جوان خوارزمی تمام شرکت‌کنندگان باید برای ثبت نام حداکثر تا تاریخ ۱۹ فروردین۹۴ به پایگاه اطلاع رسانی جشنواره مراجعه کنند.
 
در این آئین نامه آمده است:  به منظور فراهم نمودن زمینه‌های مساعد و لازم برای حضور دانش آموزان و هنرجویان دوره متوسطه در عرصه پژوهش، نوآوری، ابتکار و اختراع و همچنین تبلیغ، ترویج و تعمیق روحیه پژوهش و نوآوری در بین آنان، رشد کمی و کیفی طرح‌ها و اجرای مطلوب بخش دانش آموزی هفدهمین جشنواره جوان خوارزمی و پنجمین جشنواره نوجوان خوارزمی در سال تحصیلی جاری ضمن تأکید بر اجرای دقیق مفاد آیین نامه اجرایی جشنواره، ابلاغ می‌شود.
 
شرکت کنندگان در بخش دانش آموزی جشنواره جوان خوارزمی، ضمن داشتن حداکثر 24 سال سن در اول مهر 93 (متولدین اول مهر69 و بعداز آن )، بایستی حداقل تا پایان خرداد 94 دانش آموز یا هنرجوی دوره دوم متوسطه واحدهای آموزشی دولتی و غیردولتی روزانه و بزرگسال، سما و آموزش از راه دور باشند.داوطلبان آزاد، مجاز به شرکت در این بخش نیستند.
 
 
انتهای پیام/



اخبار مرتبط

احتمال ارائه رتبه بندی معلمان به مجلس در هفته آینده
طرح طبقه بندی فرهنگیان فردا به مجلس تقدیم می‌شود
پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان فرهنگی در هفته معلم/افزایش 21 درصدی بودجه مصوب 94 نسبت به سال 93




۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن