تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):منافق، بى شرم، كودن، چاپلوس و بدبخت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802945454




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استراتژی جدید اصلاح طلبان برای انتخابات/ علما با هم اختلافی ندارند/ درخواست سپاه از رسانه ها/ توجیه رئیس مجلس درباره اظهارت مشاور رئیس جمهور/ ماجرای مدیرعامل شدن خاوری/ حکم فقهی یارانه ها/ ریشه سکولاریسم در داخل حوزه های علمیه است! |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: استراتژی جدید اصلاح طلبان برای انتخابات/ علما با هم اختلافی ندارند/ درخواست سپاه از رسانه ها/ توجیه رئیس مجلس درباره اظهارت مشاور رئیس جمهور/ ماجرای مدیرعامل شدن خاوری/ حکم فقهی یارانه ها/ ریشه سکولاریسم در داخل حوزه های علمیه است!
رصد‌خانه «تابناک»، ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند‌؛رهبری در دیدار خبرگان چه انگشتری به دست داشت؟،احمدشاه در کنار هواپیما!،خاطیان کرسنت مقام مسئول شده اند!،مشکلی با نام طلبه اداری،نمی خواهند هاشمی در راس باشد،رگ خواب کی‌روش دست کیست؟ و... اخبار رصد‌خانه امروز را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۴۸۳۱۹۸
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۰ - 12 March 2015


تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهای که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد. رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
رهبری در دیدار خبرگان چه انگشتری به دست داشت؟ سایت آیت الله خامنه ای عکسی جداگانه از انگشتر رهبر انقلاب در دیدار خبرگان منتشر کرده است.
درخواست سپاه از رسانه ها/ حکم فقهی یارانه ها/ استراتژی جدید اصلاح طلبان برای انتخابات/ هیچ اختلافی میان آخوندها نیست/ توجیه رئیس مجلس درباره اظهارت مشاور رئیس جمهور/رونمایی از جدیدترین بیماری احمدی نژاد/گزارش ضد دولتی یک نماینده به مرجع تقلید/ ریشه سکولاریسم در داخل حوزه های علمیه است!

درخواست سپاه از رسانه ها مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران ، سردار رمضان شریف، از رسانه‌ها و سايتها خواست تا از انتشار اخبار و تصاویر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی «قدس» در عراق خودداری کنند تا" سندی در اختیار دشمنان جمهوری اسلامی قرار نگیرد".شریف در گفتگو با سايت "آرمان كرمان" در واکنش به انتشار عکس ها و مطالب مربوط به سلیمانی در شبکه های اجتماعی و سایت های مختلف گفت : "سپاه تا آنجا که توانسته مانع از انتشار تصاویر و اخبار فرمانده نیروی «قدس» سپاه از سوی صدا و سیما٬ روزنامه‌ها و سایت‌های دارای مجوز شده است."به گفته شريف اين درخواست بنا بر " عدم رضايت خود سلیمانی نسبت به انتشار تصاویرش " صورت گرفته است و فرمانده نيروى "قدس" سپاه پاسداران بار‌ها خواسته جلوی انتشار آن‌ها گرفته شود.
حکم فقهی یارانه ها آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: انقلاب به معنای دگرگونی در اندیشه‌ها و ساختارهاست نه اینکه فقط عده‌ای بر جای گروه دیگر بنشینند. وی تصریح کرد: چند مطلب را به رئیس جمهور گفتم ولی عملی نشده است؛ نخست اینکه ما می‌بینیم همه اجناس گران‌تر شده‌اند و مقایسه نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد که این جریان فقط به سمت گرانی پیش می‌رود در حالیکه انتظار مردم این است که ارزانی رخ دهد. وی ادامه داد: بارها گفته‌ایم و فتوا داده‌ایم که یارانه جزو بیت‌المال است و کسانی که تمکن مالی دارند حرام است از آن استفاده کنند ولی به این مسائل عمل نمی‌شود؛ اگر وکلای مردم در مجلس شورای اسلامی با یکدیگر متحد باشند دولت هم به نصایح و مصوبات آنها عمل می‌کند.

احمدشاه در کنار هواپیما! "ویلبر" و "اورویل رایت" دو مخترعی بودند که در 17 دسامبر 1903 توانستند با موفقیت اولین هواپیما را به پرواز درآورند؛ اما ده سال طول کشید تا در ششم صفر 1332 مصادف با 14 دی ماه 1292 و 4 ژانویه 1914 در زمان احمدشاه قاجار اولین هواپیما در آسمان ایران به پرواز درآید. عکسی که در زیر مشاهده می کنید یک سند تاریخی از هواپیمای کوزمینسکی پس از اولین پرواز است؛ در این عکس احمدشاه قاجار در کنار جمعی از ملازمان با خلبانی که احتمالا "کوزمینسکی" باشد در مقابل دوربین ایستاده اند. این عکس همان عکسی است که گفته شده است احمدشاه و درباریان با هواپیما گرفته اند و در روزنامه "ایلوستراسیون" فرانسه منتشر شده است.
علما با هم اختلافی ندارند/ درخواست سپاه از رسانه ها/ حکم فقهی یارانه ها/ استراتژی جدید اصلاح طلبان برای انتخابات/ توجیه رئیس مجلس درباره اظهارت مشاور رئیس جمهور/رونمایی از جدیدترین بیماری احمدی نژاد/گزارش ضد دولتی یک نماینده به مرجع تقلید/ ریشه سکولاریسم در داخل حوزه های علمیه است!

استراتژی جدید اصلاح طلبان برای انتخابات محمدرضا عارف که به استان یزد سفر کرده است، شامگاه دیروز – چهارشنبه - در جمع فعالان اصلاح‌طلب این استانبا ابراز تاسف از اینکه رقیب با چوب ضدولایت فقیه یا فتنه درصدد خارج کردن اصلاح‌طلبان از عرصه سیاسی کشور بود و هستند، گفت: باید مباحث درون جریانی را مدیریت کنیم، به اتحاد برسیم تا منافع آن به کشور و مردم برسد. وی با تاکید بر ارائه الگوی اجماع کامل بجای اجماع حداکثری گفت: اجماع حداکثری موجب انشقاق می‌شود ولی اجماع کامل از ارائه لیست‌های مختلف جلوگیری می‌کند. رئیس بنیاد امید ایرانیان افزود: حتی یک جریان ضعیف داخل خانواده اصلاحات نیز نباید در جریان انتخابات 94 احساس جدایی کند.
هیچ اختلافی میان آخوندها نیست آیت الله محمد یزدی در حاشیه ضیافت شام اعضای خبرگان رهبری پیرامون برنامه دیدارش با آیت الله مصباح یزدی اظهار داشت: دیدار من با آیت الله مصباح یزدی سیاسی نیست و هر ازچند گاهی اعضای مجلس خبرگان دور هم می نشینند و با هم صحبت می کنند. وی با تاکید بر این که هیچ اختلافی میان آخوندها وجود ندارد گفت: اصولاً علما با هم اختلافی ندارند اما شاید برخی اختلافات در نوع سلیقه ها باشد.
توجیه رئیس مجلس درباره اظهارت مشاور رئیس جمهور علی لاریجانی امروز در نشست خبری که با حضور برخی رسانه‌های عربی برگزار شد، در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه مفهوم اظهارات آقای یونسی مشاور رئیس جمهور مبنی بر اینکه بغداد پایتخت ایران است، چیست؟ افزود: بعید می‌دانم ترجمه درستی از صحبت‌های وی شده باشد. نظام جمهوری اسلامی ایران برای همه کشورهای منطقه استقلال قائل است و ما به این نکته که هر کشوری باید بدون دخالت سایرین اداره شود،‌ به‌عنوان مبنا قبول داریم. وی با بیان اینکه باید به تصریحاتی که مستمراً از مسئولان ایرانی ارائه، توجه شود، افزود: در عمل جمهوری اسلامی ایران در 36 سال پس از پیروزی انقلاب به هیچ کشوری تجاوز نکرده، اما برخی کشورها از جمله عراق به خاک ما تجاوز کرده و برخی از کشورهای منطقه نیز به آن کمک کردند.
ماجرای مدیرعامل شدن خاوری حسين صمصامي سرپرست وزارت امور اقتصادی و دارایی دولت نهم در نشست تخصصي نظام بانكي ورشكستگي راهبردهاي رسانه‌اي،گفت: سال 87 بود که قرار شد مدير عامل بانک ملي را عوض کنيم. من اسم 4 نفر را دادم که آقاي احمدي نژاد هيچ کدام از آن ها را انتخاب نکرد و من از وزارت اقتصاد رفتم صمصامی با اشاره به موضوع خاوری یادآور شد: اين بنده خدابازنشسته بود. براي برگرداندن حکم بازنشستگي آن بايد هيئت دولت تشکيل مي شد. در دولت توانستند اشتغال به کار خاوري را بگيرند و بر سر کار آمد. وی افزود: وزیر اقتصاد حکم خاوری را زد، بانک مرکزی رزومه‌ بانکی‌اش را تایید کرد و رئیس جمهور هم تاییدش کرد، اما وقتی اختلاس کرد فقط به جرم او رسیدگی شد، پس دیگران چه؟ مگر در زیارت عاشورا نمی‌خوانیم همه کسانی که در یک ظلم دخیل بودند لعنت می‌شوند. معلوم است که در این جریان داستان‎‌هایی بوده است تازه آقایان به دوره خودشان افتخار هم می‌کنند، اما بیشترین اختلاس‌ها در دوره همین احمدی‌نژاد و همان وزیر اقتصاد اتفاق افتاد.
علت تبعیت از ولی فقیه محسن اراکی٬ دبیرکل مجمع جهانی «تقریب» هشدار داده که اگر مردم از رهبر «صالح» تبعیت نکنند، این نعمت از آن‌ها گرفته خواهد شد. وی افزوده رهبر «صالح» یکی از نعمت‌های «الهی» است و شکر این نعمت هم اطاعت و پیروی از او است٬ چرا که در زمان غیبت امام زمان باید از «فقیه عادل» پیروی کرد. اگر مردم تن به رهبری صالح بدهند نعمت‌های تامّه الهی بر آن‌ها ادامه‌دار خواهد بود و خداوند به آن‌ها رشد «عقلانی» و «مادی» خواهد داد.
انیشتن بعدی شاید یک زن جوان ایرانی باشد انیشتن بعدی شاید یک زن ۲۷ ساله ایرانی باشد. او زهرا حقانی نام دارد، یک محقق ایرانی که دانشنامه دکترای خود را در مطالعات نیروی جاذبه زمین و اخترشناسی از دانشگاه شهید بهشتی در تهران دریافت کرد و در حال حاضر به عنوان استادیار در دانشکده فیزیک دانشگاه دامغان مشغول فعالیت است.معرفی چنین عنوانی برای خانم حقانی در گزارش اخیر ماهنامه علمی و پژوهشی فوربس صورت گرفته است، که به تشریح نظریات و تئوری‌های آلبرت انیشتن و کشفیاتی که در سال‌های اخیر بر اساس فرضیه‌های او انجام شده است – از جمله تصویر برداری های دوربین فضایی هابل از یک ستاره در حال انفجار که نور برآمده از آن گروهی از کهکشان‌ها را نابود کرد – می‌پردازد.
دستمزد کارگران  کفایت نمی‌کند نهاد کارگری پلی اکریل اصفهان با انتشار نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور ضمن هشدار نسبت به رسیدن وضعیت زندگی کارگران به حالت فلاکت ، اعلام کرد درآمد کارگران برای زنده ماندن کفایت نمی‌کند .شورای اسلامی کار کارخانه پلی اکریل در روزهای پایانی مذاکرات تعیین مزد، در نامه‌ای به رئیس جمهور ضمن تاکید بر افزایش مزد در سال ۹۴ متناسب با خط فقر ، خواستار جبران عقب افتادگی مزدی کارگران شده است.
خاطیان کرسنت مقام مسئول شده اند! نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی از خاطیان پرونده کرسنت در وزارت نفت مشغول به کارند لذا در صورت عدم برخورد قوه قضائیه با این افراد و متهمان اصلی مجلس وارد گود می شود.مسعود میر کاظمی در مورد پرونده کرسنت گفت: پرونده کرسنت دارای دو بخش است. دربخش اول موضوع آقایان یزدان پناه و مهدی هاشمی مطرح است که البته پرونده قتل یزدان پناه در دست بررسی است.وی ادامه داد: در بخش دوم از طریق دلال دیگری فساد دوم اتفاق می افتاد که اسناد و مدارک آن در اختیار مجلس و دستگاه های نظارتی است و کسی نمی تواند آن را رد کند. حتی بعضی از بازجویی هایی که انجام شده افرادی که پول گرفته اند صریحا اعلام کردند از چه کسانی پول گرفته اند.میرکاظمی اظهار داشت: کمیته ای در مجلس برای تحقیق و تفحص از کرسنت و استات اویل ایجاد شده است که هنوز هم مشغول بررسی این پرونده هستند. منتظر اقدام قوه قضائیه هستیم. اگر قوه قضائیه به وظیفه خود عمل کرده و با همه خاطیان برخورد کند که هیچ وگرنه مجلس ورود خواهد کرد.وی تاکید کرد: برخی از این خاطیان امروز در وزارت نفت مسئول شده اند و اگر همه کسانی که دست اندرکار بودند محاکمه و مجازات نشوند حتما مجلس وارد این موضوع خواهد شد.
رگ خواب کی‌روش دست کیست؟ رییس فدراسیون فوتبال درباره عدم رضایت سرمربی این تیم برای حضور 2 بازیکن ملی پوش در تیم امید گفت: نگران نباشید؛ رگ خواب کی‌روش دست من است. علی کفاشیان درباره آخرین وضعیت علیرضا جهانبخش و سردار آزمون برای حضور در تیم ملی امید عنوان کرد: هنوز در این زمینه به جمع بندی نهایی نرسیده‌ایم و قرار است در هفته آینده برای حل این مشکل جلسه‌ای را با حضور خاکپور و کی روش برگزار کنیم.وی ادامه داد: نگرانی درباره این موضوع وجود ندارد زیرا ما می‌توانیم به تفاهم برسیم اما در نهایت اگر کی‌روش نظر دیگری هم داد مشکلی وجود ندارد زیرا من رگ خواب او را می‌دانم.
مشکلی با نام طلبه اداری حجت‌الاسلام محمدرضا زائری مدیرعامل مجموعه فرهنگی سرچشمه با بیان اینکه یکی از مشکلات طلبه‌ها بعد از انقلاب این است که از منبر فاصله گرفتند و به طلبه کارمند و اداری تبدیل شده‌اند، اظهار داشت: مرحوم حاج آقا مجتبی تهرانی بارها به طلاب توصیه می‌کردند منبر و مسجدداری را فراموش نکنند، چرا که کار اصلی آنها این است. متاسفانه برخی از طلاب تا کمی منبرشان گل می کند، درس را رها می کنند و تا کمی از نظر درسی بالا می روند منبر را رها می کنند.
استفاده اکثر جوانان ایرانی از فیلترشکن یک دکترای جامعه‎شناسی گفت: فضاهای مجازی سالم را جایگزین سایت‎های اجتماعی مخرب کنیم.فرهاد طهماسبی افزود:اعتیاد جوانان به شبکه‎های اجتماعی و فضاهای مجازی آنها را از واقعیت‎ها دور می‎کند.این جامعه‎شناس گفت: فیلترینگ هوشمند و سایر فیلترها تاثیری بر استفاده قشر نوجوان و جوان برای استفاده از سایت‎های اجتماعی متخلف و ممنوع نداشته است. وی تصریح‌کرد: بر اساس آمار صورت گرفته اکثر جوانان ایرانی برای استفاده از این سایت‎ها از فیلترشکن استفاده می‎کنند.این مدرس دانشگاه‎های لرستان اضافه کرد: تنها راه مقابله با مضرات شبکه‎ها و سایت‎های اجتماعی جایگزین کردن فضاهای سالم با فضاهای مخرب است.
گزارش انتقادی یک نماینده به  مرجع تقلید نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: هر چند دولت حاضر مشاغلی را ایجاد ‏کرده ولی در مجموع نزدیک به یک میلیون نفر نسبت به ابتدای دولت یازدهم، از بازار کار خارج ‏شده‌اند.‏ الیاس نادران ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله نوری همدانی اظهار کرد: بورس نیز از ابتدای دولت تاکنون رکود و سقوط جدی داشته به طوری که شاخص بورس یک سال و نیم پیش، 89 هزار واحد بود و اکنون به 64 هزار واحد رسیده است.نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: دولت در حال حاضر خطای استراتژیکی را مرتکب می‌شود و راه اشتباه را می‌رود بنابراین در مجلس سعی داریم آنها را به راه درست بکشانیم زیرا عقیده داریم ظرفیت داخل، امکان حل مسائل و مشکلات اقتصادی را دارد ولی دولت عزم و اراده‌ای برای این کار ندارد.
نمی خواهند هاشمی در راس باشد نماینده ی مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: آقای یزدی قابل قیاس با آقای هاشمی نیست. اساسا آقای هاشمی قابل قیاس با هیچ کس نیست. آقای هاشمی سابقه اش در انقلاب برای همه روشن است. ایشان از نزدیکان حضرت امام و از با سابقه های انقلاب و نظام هستند. مسعود پزشکیان در پاسخ به این پرسش که چرا آقای هاشمی [در انتخابات ریاست مجلس خبرگان] رای نیاورد گفت: معلوم است وقتی قبل از رای گیری در رسانه ها علیه آقای هاشمی حرف میزنند و تهدید می کنند نتیجه چه می شود. الان مقبولیت آقای هاشمی در جامعه بیشتر از سالهای قبل است اما سیستم ها و روند ها ی حاکم نمی خواهند آقای هاشمی در راس باشد.
ریشه سکولاریسم در داخل حوزه های علمیه است! عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ریشه سکولاریسم در داخل حوزه های علمیه است، فقهی که به نظام سازی نمی اندیشد و فقط به دنبال عبادات و معاملات شخصی می باشد فقه سکولار و این فقه بهترین توجیه برای سکولاریسم است.حسن رحیم پور ازغدی افزود: حوزه علمیه ای که عرصه هنر، معماری، سینما، روابط بین الملل و سیاست را بی ربط به خود می داند حوزه علمیه سکولار است.وی اظهار داشت: با تاسف باید گفت که ما هنوز در دهه چهارم انقلاب کتابی درباره معماری از دیدگاه حوزه علمیه نداریم تا بتوانیم در شورای عالی انقلاب فرهنگی سرمان را بالا بگیریم و مدعی باشیم.رحیم پور ازغدی گفت: در حوزه های علمیه کشور یک درس خارج فقه با متد جواهری در باب هنر نداریم و در همین حوزه علمیه مشهد که دومین حوزه علمیه بزرگ کشور است حتی یک درس خارج فقه حکومتی و موسیقی تدریس نمی شود و تنها مباحث 50 سال پیش ارائه می شود.
 از واژه‌ «فتنه» استفاده ابزاری نشود  نجات الله ابراهیمیان سخنگوی شورای نگهبان در گفت و گو با اعتماد گفت:  از وصایای مسلم امام(ره) و همین‌طور تاکیدات رهبری معظم انقلاب این است که نیروهای نظامی حق مداخله در مسائل سیاسی را ندارند. بله هر نیروی نظامی به عنوان یک شهروند حق انتخاب سیاسی دارد اما در دسته‌بندی‌ها و گروکشی‌های سیاسی حق مداخله ندارد. به عنوان عضو شورا، من و همه اعضای دیگر نسبت به وصایای امام و توصیه‌های رهبری حساس هستیم. مسلما در مورد مداخلات غیرمجاز از سوی هر گروهی که وظیفه مداخله در امور سیاسی همچون انتخابات را ندارند، حساسیت خواهیم داشت. ما نباید در دعوای گروه‌های سیاسی از مفاهیم استفاده ابزاری کنیم. این امید را هم دارم که از واژه‌های فتنه یا انحراف یا غیر آن، کسی نخواهد توانست برای منکوب کردن رقیب خود استفاده ابزاری بکند.
ركورد گران ترين برآورد براى هنرمند ايرانى در اين دوره ٢٨ اثر ايرانى از ٢٢ هنرمند روى ميز حراج مى رود كه غير از حامد صدرارحامى جوان ٣٤ ساله اصفهانى ، اكثريت هنرمندان اين دوره در زمره اساتيد بنام ايران هستند و بالاى ٧٠ سال دارند؛ جالب اينجاست كه گران ترين برآورد اثر هم در اين دوره به بانوى هنرمند كشورمان، منير فرمانفرمايان تعلق گرفته است؛ از اين هنرمند ٩١ ساله استاد آيينه كارى، اثرى با عنوان « تصوير زهرا» به فروش گذاشته مى شود كه قيمت پيشنهادى خيره كننده ٣٥٠ تا ٥٠٠ هزار دلار دارد.از اتفاقات جالب توجه ديگر ارائه پنج تابلو از حسين زنده رودى است كه در ميان‌شان يك اثر شاخص از مجموعه سقاخانه چكش مى خورد كه ٥٦ سال پيش خلق شده و ١٢٠ تا ١٨٠ هزار دلار برآورد شده است؛ از فرهاد مشيرى سه اثر عرضه مى شود كه دو اثر از مجموعه معروف او، كوزه‌هاست كه گرانترين آن ١٥٠ تا ٢٠٠ هزار دلار برآورد شده و از پرويز تناولى سه كتيبه در قالب يك اثر چكش مى خورد كه ٤٠ تا ٦٠ هزار دلار در كاتالوگ معرفى شده است؛ در عين حال حضور دو بانوى هنرمند ايرانى سونيا بالاسانيان و زنده ياد بهجت صدر نيز در زمره رخدادهاى مهم اين دوره مى تواند قلمداد شود كه بالاسانيان ، نقاش ٧٣ ساله ايرانى ارمنى تبار مقيم آمريكا براى نخستين بار است در كريستيز حاضر مى شود كه اثر انتزاعى اش با عنوان تركيب شماره چهار، ١٥ تا ٢٠ هزار دلار برآورد شده است. ارائه يك نقاشى انتزاعى اكسپرسيونيستى زيبا از منوچهر يكتايى نقاش و شاعر ايرانى آمريكايى تبار كه با ٩٣ سال سن ، كهنسال ترين هنرمند اين دوره است از ديگر نكات جالب توجه اين دوره است؛ تابلوى كوچك يكتايى ٢٠ تا ٢٥ هزار دلار برآورد قيمت دارد.
چیدن سفره هفت سین در کاخ سفید مهمانی نوروزی کاخ سفید به میزبانی میشل اوباما و با حضور گروهی از صاحبان کسب و کار، مدیران مدارس، مسئولان و هنرمندان برگزار شد. به گزارش بی بی سی، در این جشن که روز چهارشنبه برگزار شد، همسر اوباما به زبان فارسی نوروز را تبریک گفت و در مورد سفره هفت‌سین کاخ سفید توضیح داد. او گفت: کاخ سفید خانه تنوع و فرهنگ و سنت‌هایی است که کشور ما را ساخته است. نوروز یکی از این سنت‌هاست. میشل اوباما گفت: بیش از سه هزار سال است که خانواده‌ها و جوامع در خاورمیانه، آسیا و سایر نقاط جهان، از جمله در آمریکا، نوروز را که نشانه آغاز بهار است جشن می‌گیرند. او نوروز را فرصتی برای اندیشیدن به آنچه در سال گذشته اتفاق افتاده و برنامه‌ریزی برای سالی پر از سلامتی و کامیابی توصیف کرد. او گفت که کاخ سفید سفره هفت سین خود را چیده است و در آن از جمله سبزه (به نشانه تولد دوباره و نو شدن طبیعت)، سیب (به نشانه سلامت و زیبایی) و سماق (به نشانه طلوع خورشید) گذاشته شده است.
رهبری در دیدار خبرگان چه انگشتری به دست داشت؟/ درخواست سپاه از رسانه ها/ حکم فقهی یارانه ها /احمدشاه در کنار هواپیما!/ استراتژی جدید اصلاح طلبان برای انتخابات/ هیچ اختلافی میان آخوندها نیست/توجیه رئیس مجلس درباره اظهارت مشاور رئیس جمهور/ ماجرای مدیرعامل شدن خاوری/ رونمایی از جدیدترین بیماری احمدی نژاد/ خاطیان کرسنت مقام مسئول شده اند!/ مشکلی با نام آخوند اداری/ گزارش ضد دولتی یک نماینده به مرجع تقلید/ ریشه سکولاریسم در داخل حوزه های علمیه است!/













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 106]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن