تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس به خدا توكل كند، دشوارى ها براى او آسان مى شود و اسباب برايش فراهم مى گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802725092




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«درسی که ایران به سناتورهای جمهوری‌خواه آموخت» |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: «درسی که ایران به سناتورهای جمهوری‌خواه آموخت»
درسی که ایران در موضوع نامه اخیر جمهوری خواهان به آمریکا آموخت، جمع آوری 150 هزار امضا برای محکوم کردن 47 سناتور جمهوری خواه به خیانت، ابراز نگرانی وزیر دفاع آمریکا از حضور ایران در عراق و اشاره رئیس مجلس به نقش ایران در جلوگیری از پیشروی داعش، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۴۸۳۱۰۱
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۵ - 12 March 2015


درسی که ایران در موضوع نامه اخیر جمهوری خواهان به آمریکا آموخت، جمع آوری 150 هزار امضا برای محکوم کردن 47 سناتور جمهوری خواه به خیانت، ابراز نگرانی وزیر دفاع آمریکا از حضور ایران در عراق و اشاره رئیس مجلس به نقش ایران در جلوگیری از پیشروی داعش، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است. 


به گزارش «تابناک»، بحث های مربوط به نامه اخیر 47 سناتور جمهوری خواه خطاب به ایران، همچنان در میان مطبوعات و رسانه های بین المللی جریان دارد. در این زمینه، روزنامه «تایمز هند» با اشاره به پاسخ وزیر خارجه ایران به این نامه، می نویسد افکار عمومی آمریکا از اینکه مشاهده کردند ایران ایران درس قانون اساسی آمریکا و حقوق بین الملل را به سیاستمداران آمریکایی (سناتورها) می آموزد، خجالت زده شده است. این روزنامه می افزاید سناتورهای آمریکایی به خود افتخار کرده و خودشان را اساتید روابط بین الملل می دانند، اما محمد جواد ظریف که در دانشگاه دنور در رشته روابط بین الملل تحصیل کرده، امضاکنندگان نامه اخیر را به شدت مورد انتقاد قرار داده است.


از سوی دیگر، به نوشته «ژاپن تایمز»، تاکنون بیش از 150 هزار نفر با امضای نامه ای خواستار طرح اتهام خیانت علیه امضاکنندگان نامه اخیر شده اند. این روزنامه اشاره می کند با توجه به اینکه کاخ سفید در صورت رسیدن عریضه های عمومی به حد نصاب 100 هزار امضا به آن ها پاسخ می دهد، می نویسد این خود فرصت دیگری برای دولت اوباماست تا از امضاکنندگان نامه مذکور انتقاد نماید. در این عریضه چنین بیان شده که سناتورهای جمهوری خواه به واسطه نقض «قانون لوگان» که افراد متفرقه را از مذاکره با دولت های خارجی منع می کند، مرتکب خیانت شده اند. 


اما در ادامه مطالب مربوط به نقش ایران در مبارزه با داعش در عراق، سایت خبری «آروتز شوا» اظهارات وزیر دفاع آمریکا را بازتاب داده که نسبت به حضور ایران در عراق ابراز نگرانی کرده است. به نوشته این سایت، اشتون کارتر گفته حضور مشاوران ایرانی در نبرد تکریت عراق برای ایالات متحده نگران کننده است. این اظهارات در حالی بیان می شود که نیروهای عراقی که اکثر آن ها گروه های نظامی شیعه هستند، پس از 10 روز تلاش توانستند مقاومت داعش را در هم شکسته و وارد تکریت شوند. کارتر مدعی شده دلیل اصلی نگرانی آمریکا از این موضوع، احتمال وقوع درگیری های فرقه ای است که می تواند سبب ضربه خوردن تلاش ها برای مبارزه با داعش شود.


در نهایت، در مطلبی دیگر در همین زمینه، خبرگزاری «ترند» سخنان رئیس مجلس ایران را بازتاب داده که تأکید کرده این ایران بود که جلوی پیشروی های داعش را گرفت. این خبرگزاری می نویسد رئیس مجلس ایران گفته کمک های کشورش به عراق در مبارزه با داعش، سبب جلوگیری از حمله این گروه تروریستی به دیگر کشورهای منطقه شد و اگر ایران به عراق کمک نمی کرد، داعش به دیگر کشورها نیز حمله کرده بود. البته لاریجانی تأکید کرده که با وجود کمک های ایران، وظیفه اصلی مبارزه با تروریست های داعش توسط خود مردم عراق به انجام رسیده است. 














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن