تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند از توبه بنده اش بیش از عقیمی که صاحب فرزند شود و گم کرده ای که گمشده اش ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819000672




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اگر به عراق کمک نمي‌کرديم، داعش متعرض کشورهاي منطقه بود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۰ اسفند ۱۳۹۳ (۲۲:۳۲ب.ظ)
لاريجاني: اگر به عراق کمک نمي‌کرديم، داعش متعرض کشورهاي منطقه بود رييس مجلس با بيان اينکه اگر به عراق کمک نمي‌کرديم، داعش متعرض کشورهاي منطقه هم بود، تصريح کرد: اگر به آينده حملات داعش توجه شود، ديگر نوع سوال عوض مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري موج، علي لاريجاني امروز چهارشنبه 20 اسفندماه در نشست خبري که با حضور برخي رسانه‌هاي عربي برگزار شد، گفت: خيلي خوش‌وقتيم که در انتهاي سفر به کشور قطر فرصتي پيش آمد تا جلسه‌اي با دوستان رسانه‌اي داشته باشيم. رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به ديدار با امير، رئيس مجلس و وزير خارجه قطر افزود: مجموع مذاکرات با سران و مسئولان کشور قطر را سازنده مي‌دانم و اميدوارم در اين زمينه براساس بحث‌هايي که در گذشته داشته‌ايم، گام‌هاي مثبتي در راستاي توسعه روابط و در نتيجه ساماندهي منطقه داشته باشيم.
لاريجاني در پاسخ به سوال يکي از خبرنگاران مبني بر اينکه مفهوم اظهارات آقاي يونسي مشاور رئيس جمهور مبني بر اينکه بغداد پايتخت ايران است، چيست؟ افزود: بعيد مي‌دانم ترجمه درستي از صحبت‌هاي وي شده باشد. نظام جمهوري اسلامي ايران براي همه کشورهاي منطقه استقلال قائل است و ما به اين نکته که هر کشوري بايد بدون دخالت سايرين اداره شود،‌ به‌عنوان مبنا قبول داريم.
وي با بيان اينکه بايد به تصريحاتي که مستمراً از مسئولان ايراني ارائه، توجه شود، افزود: در عمل جمهوري اسلامي ايران در 36 سال پس از پيروزي انقلاب به هيچ کشوري تجاوز نکرده، اما برخي کشورها از جمله عراق به خاک ما تجاوز کرده و برخي از کشورهاي منطقه نيز به آن کمک کردند. رئيس نهاد قانونگذاري کشورمان با اشاره به کمک ايران به عراق گفت: ايران براي کمک به عراق و همچنين کشورهاي منطقه به مقابله با داعش پرداخت، هر چند کار اصلي بر دوش مردم اين کشور بود.
لاريجاني با بيان اينکه اگر به عراق کمک نمي‌کرديم، داعش متعرض کشورهاي منطقه هم بود، تصريح کرد: اگر به آينده حملات داعش توجه شود، ديگر نوع سوال عوض مي‌شود.
رئيس مجلس در پاسخ به سوال يکي ديگر از خبرنگاران درخصوص حضور نيروهاي نظامي ايراني در يمن گفت: ما در يمن نيرويي نداريم و تمامي اين صحبت‌ها فضاسازي است و اين کشور نيز بايد مشکل خود را به صورت داخلي و با مذاکره و گفت‌وگو حل کند. وي در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه کشورهاي حوزه خليج‌فارس اهتمام دارند که روابط خوبي با ايران داشته باشند، اما موضوع يمن به بروز مشکلاتي منجر شده است، گفت: موضوعاتي که درخصوص يمن مطرح مي‌شود بايد از طريق روابط سياسي داخلي اين کشور مرتفع شود و ما نيرويي در اين کشور نداريم. لاريجاني در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر اينکه در حال حاضر ما شاهد بن‌بست در روابط ايران با کشورهاي خليج‌فارس هستيم به ويژه درخصوص جزاير سه‌گانه، افزود: جزايري ايراني که شما از آن ياد مي‌کنيد، مسئله‌اي نيست که روابط ايران و منطقه را متاثر کند. در حال حاضر مي‌بينيد که سطح روابط ايران با امارات به طور مثال به چه ميزان است.
رئيس قوه مقننه کشورمان با تاکيد بر ضرورت همگرايي کشورهاي مسلمان در منطقه با يکديگر تصريح کرد: مشکل منطقه اين است که عده‌اي در جاهاي ديگر مي‌آيند و اينجا را بهم مي‌ريزند. وي درخصوص مذاکرات ايران و 1+5 و اينکه چه امتيازاتي به غرب يا بالعکس صورت گرفته است، بيان کرد: در مذاکراتي که صورت گرفته است، گام‌هاي رو به پيشي برداشته شده و بايد بيش از آنکه نگاه کاسبکارانه به مذاکرات داشته باشيم، نگاه عقلاني را تبيين کنيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن