تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 26 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):دانشمندان وارثان پيامبران هستند
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

سایت نوید

Future Innovate Tech

باند اکتیو

بلیط هواپیما

بلیط هواپیما

صمغ های دارویی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799884306




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دستگاه قضایی اجرای عدالت را تعطیل نمی‌کند


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز:رسانه‌های غربی همیشه به بهانه دفاع از حقوق بشر از اجرای احکام کیفری در ایران ناراحت هستند و مانند قصاص چشم در پرونده اسیدپاشی اخیر، "چشم" دیدن اجرای "عدالت" در ایران را ندارند.

به گزارش تراز ،رسانه‌های غربی که اتفاقات ایران را تحت نظر دارند و اخبار کشور را جهت‌دار مخابره می‌کنند، همیشه به بهانه دفاع از حقوق بشر از اجرای احکام کیفری در ایران ناراحت هستند و مانند قصاص چشم در پرونده اسیدپاشی اخیر، "چشم" دیدن اجرای "عدالت" در ایران را ندارند.
هفته پیش اولین حکم قصاص چشم در تاریخ احکام قصاص در ایران اجرا شد. یک راننده تاکسی در قم حدود 6 سال پیش قربانی اسیدپاشی شده بود و بینایی خود را از دست داد. قصاص چشم، حکمی است که تاکنون برای متهمان زیادی صادر شده است اما هیچ‌وقت به اجرا درنیامده بود؛ پس از صادر شدن حکم قصاص توسط قاضی این پرونده، این راننده تاکسی به عنوان اولین نفر در ایران خواستار اجرای حکم شد تا در زندان رجایی شهر کرج یکی از چشم‌های مجرم مورد قصاص قرار بگیرد.به گزارش مشرق، این اتفاق بازتاب‌های گسترده‌ای در رسانه‌های غربی و همچنین رسانه‌های فارسی زبان خارج نشین داشت.
در این میان بی‌بی‌سی فارسی که ید طولانی در مخالفت با اجرای احکام قصاص در ایران دارد و همیشه با اعلام دفاع از حقوق بشر به اجرای احکام قصاص در ایران اعتراض می‌کند، این بار نیز تحت بیانیه‌ "عفو بین‌الملل" که مواضع ضدایرانی دارد به قصاص در این پرونده حمله کرد و آن را "بی‌رحمانه" و "نفرت انگیز" نامید.این درحالی است که قصاص یکی از احکام کیفری در اسلام است که قرآن آن را مایه حیات جامعه می‌داند. تشریع حکم قصاص برای جلوگیری از انتقام‌های کور و دور از عدالت، همچنین برای جلوگیری از جرأت یافتن جنایت‌کاران در قتل یا ضرب و جرح شهروندان، وضع گردیده و حکم قصاص برای محافظت رکن مهم جامعه، یعنی جان افراد، در برابر جنایت‌کاران وضع شده است. این سایت در زمان اجرای حکم قصاص فرد اسیدپاش به آمنه بهرامی نیز با تیتر «اجرای قصاص به این شکل در تاریخ قضایی ایران کم‌سابقه است» و تمسک به موضوع "دفاع از حقوق بشر" با اجرای حکم قصاص مخالفت کرده بود.
هوچی گری رسانه‌های غربی
اقدام بی‌سابقه قوه‌ قضاییه در اجرای حکم قصاص چشم، بازتاب رسانه‌ای جهانی نیز داشت. در این رابطه سی‌ان‌ان با تیتر ایران مردی را برای "چشم در برابر چشم" نابینا کرد به اجرای این حکم واکنش نشان داد.رسانه‌های غربی مانند بی‌بی‌سی یا سی‌ان‌ان همیشه اخبار مربوط به ایران را به صورت جهت‌دار پوشش می‌دهند اما به اتفاقاتی در آمریکا مانند جنایت علیه مسلمانان در "چپل‌هیل" یا قتل سیاه‌پوستان به دست پلیس این کشور بی‌توجهی می‌کنند. اگر حقوق مجرمان برای این رسانه‌ها اهمیت دارد چرا شکنجه‌های نا‌عادلانه زندانیان بی‌گناه و شرایط جسمی و روحی آنان در زندان‌های مخفی و عمومی انگلیس و آمریکا در این رسانه‌ها ممیزی می‌شود؟
همچنین به گزارش تسنیم، نکته دیگر اینکه، همزمان با انجام اسیدپاشی در اصفهان که در یک بازه زمانی کوتاهی انجام شد، تمام گروه‌‌های ضدانقلاب و به‌اصطلاح حقوق بشری، اعدام عاملان این اقدام را در بوق و کرنا کرده و دستگاه قضائی و نظام جمهوری اسلامی را به مماشات در برخورد با اسیدپاشان متهم کردند اما در همان ایام، دستگاه قضائی اعلام کرد که با اسیدپاشان برخوردی قاطع، قانونی و عادلانه خواهد داشت.و اما اکنون که فردی به‌جرم اسیدپاشی و کور کردن یک فرد، قصاص شد جریان ضدانقلاب که در موارد زیادی تحت پوشش گروه‌های حقوق بشری نقش آفرینی‌ می‌کنند در آن روی سکه، به‌یک‌باره مدافع مجرمان اسیدپاش شدند.اقدام بی‌بی‌سی فارسی در انتقاد از اجرای قصاص اسیدپاشی در حالی است که این شبکه، با پوشش و برجسته‌سازی خاص اسیدپاشی‌های اخیر، قوه قضائیه را به عدم اجرای قانون علیه اسیدپاشان متهم کرده بود!




چهارشنبه 20 اسفند 1393 ساعت 12:50





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن