تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آنچه دوست ندارى درباره‏ ات گفته شود، درباره ديگران مگوى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819359622




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بورس کالاي ايران، بستر تامين مالي و پوشش ريسک صنايع شمالغرب کشور


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۰ اسفند ۱۳۹۳ (۱۲:۱۳ب.ظ)
در مراسم افتتاح تالار تبريز مطرح شد؛ بورس کالاي ايران، بستر تامين مالي و پوشش ريسک صنايع شمالغرب کشور با راه اندازي تالار نمايندگي کارگزاران بورس کالاي ايران در تبريز، بورس کالاي ايران بستر تامين مالي و پوشش ريسک صنايع شمال غرب کشور مي شود.
به گزارش خبرگزاري موج، محمد مهدي اميني قائم مقام مديرعامل بورس کالاي ايران روز چهارشنبه 20 اسفندماه در مراسم افتتاح تالار نمايندگي کارگزاران بورس کالاي ايران در شهر تبريز که با حضور جمعي از مديران بازار سرمايه ، کارگزاران، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، استاندار ، شهردار و مسئولان استان آذربايجان شرقي برگزار شد،با بيان مطلب فوق، به تشريح انتظارات بزرگ فعالان اقتصادي از اين بورس پرداخت.
انتظار اول؛ کشف قيمت
به گزارش «پايگاه خبري بورس کالاي ايران»، قائم مقام مديرعامل بورس کالاي ايران در اين مراسم با بيان اينکه فعالان اقتصادي و صنايع، چهار انتظار بزرگ از بورس کالاي ايران دارند گفت: نخستين مورد به کشف قيمت محصولات برمي گردد. به طوريکه فعالان اقتصادي از بورس کالا انتظار دارند که با ايجاد مکانسيمي رقابتي و در تقابل عرضه و تقاضا کشف نرخ صورت گيرد.
محمد مهدي اميني افزود: در اين زمينه بورس کالا در قالب آيين نامه معاملات که مصوبه شوراي عالي بورس است، فعاليت مي کند و طبق ضوابط سازمان ملي استاندارد، کالاها در بورس پذيرش مي شوند و خريداران و فروشندگان نيز در تالار فيزيکي به صورت حراج حضوري به رقابت و کشف قيمت مي پردازند.
به گفته قائم مقام مديرعامل بورس کالاي ايران، کشف رقابتي قيمت ها در بورس کالاي ايران باعث شده تا امروز بازارهاي منطقه اي به قيمت محصولاتي همچون قير که از طريق تالار صادراتي بورس کالا به بازارهاي جهاني صادر مي شود، استناد کنند. همچنين صادرات مطلوب سنگ آهن از بورس کالا نيز در جريان بوده و اکنون قيمت هاي درج شده بر تابلوي بورس کالا به مرجع قيمتي در نشريات و سايت هاي معتبر بين المللي تبديل شده است.
انتظار دوم؛ پوشش ريسک
اميني به کارکرد دوم بورس کالا که از توقعات فعالان اقتصادي است، اشاره کرد و گفت: پوشش ريسک دومين کارکرد بورس کالاي ايران است و در سال هاي اخير با توسعه ابزارهاي مشتقه کالايي بورس کالاي ايران با جديت به دنبال پوشش ريسک توليدکنندگان و واحدهاي صنعتي بوده است.
وي اظهار کرد: در اين زمينه هم اکنون معاملات قراردادهاي آتي سکه طلا با حجم و ارزشي بالا در جريان بوده و معاملات قراردادهاي آتي زيره سبز نيز در سالجاري راه اندازي شده و راه اندازي معاملات آتي کنجاله سويا و ميلگرد نيز در دستور کار قرار دارد.
انتظار سوم؛ تامين مالي
قائم مقام مديرعامل بورس کالاي ايران در ادامه سومين انتظار بزرگ فعالان اقتصادي از بورس کالاي ايران را ايجاد ابزارهايي براي تامين مالي عنوان کرد و گفت: دغدغه امروز اقتصاد ما، تامين مالي توليدکنندگان و واحدهاي صنعتي است که در همين راستا امسال قرارداد سلف موازي استاندارد در بورس کالاي ايران راه اندازي شد و شرکت گل گهر از طريق پيش فروش يکساله سنگ آهن خود توانست ظرف چند روز 83 ميليارد تومان جذب منابع کند؛ همچنين ارزش معاملات ثانويه اوراق سلف موازي استاندارد، 1881 ميليارد ريال بوده و از ديگر برنامه هاي بورس کالاي ايران، راه اندازي قرارداد سلف موازي استاندارد بر روي شمش فولاد است.
اميني تصريح کرد: براساس آمار معاملات، بورس کالاي ايران امسال از طريق معاملات سلف که عمدتا بر روي محصولات فولادي انجام مي شود، توانسته 15 هزار مليارد ريال براي توليدکنندگان تامين مالي کند که اين روش از روان ترين و شفاف ترين شيوه هاي تامين مالي صنايع است. در اين بين اميدواريم صنعتگران شمالغرب کشور از اين ابزارهاي تامين مالي و پوشش ريسک در بورس کالاي ايران استفاده کنند.
انتظار چهارم؛ گسترش شبکه کارگزاري
قائم مقام مديرعامل بورس کالاي ايران در خصوص چهارمين انتظار فعالان اقتصادي از بورس کالاي ايران گفت: گسترش شبکه کارگزاري و سهولت دسترسي فعالان اقتصادي به معاملات شفاف بورس کالاي ايران از ديگر مواردي است که طي سال هاي اخير مورد توجه اين بورس قرار گرفته است.
وي ادامه داد: امسال تالار هاي نمايندگي کارگزاران در شهرهاي بندرانزلي و مشهد راه اندازي شد و امروز با افتتاح تالار تبريز به دنبال توسعه شبکه کارگزاري در شمال غرب کشور هستيم.
وي در پايان گفت: افتتاح تالار نمايندگي کارگزاران بورس کالاي ايران، دستاوردهاي خوبي هم براي منطقه و هم براي اقتصاد ملي به دنبال خواهد داشت و ما اميدواريم بتوانيم با توسعه معاملات داخلي، در بازارهاي منطقه اي نيز تاثير گذار باشيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن