تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):حقّ نصيحت خواه اين است كه به راه صحيحى كه مى دانى مى پذيرد، راهنمائيش كنى و سخن در حدّ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819553623




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شبکه هاي اجتماعي سبب کاهش سرانه مطالعه در ميان جوانان شده است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۹ اسفند ۱۳۹۳ (۱۵:۵۲ب.ظ)
فرماندار خرم آباد: شبکه هاي اجتماعي سبب کاهش سرانه مطالعه در ميان جوانان شده است فرماندار خرم آباد گفت: هجوم شبکه‌هاي اجتماعي خسارت‌هاي فراواني به افراد جامعه وارد مي‌کند به طوري که مهم‌ترين خسارت آن، دور شدن نسل آينده از کتاب است.
به گزارش خبرگزاري موج از خرم‌آباد، حبيب‌اله خجسته پور، فرماندار خرم آباد، امروز در جلسه انجمن مطالعه مفيد کتابخانه‌هاي شهرستان خرم آباد که در سالن جلسات فرمانداري خرم آباد برگزار شد، اظهار کرد: انس و الفت مردم با کتاب به پيشرفت جوامع بشري کمک مي‌کند.
وي جلسات انجمن مطالعه مفيد کتابخانه‌ها در زمينه کتاب و کتاب‌خواني را مطلوب ارزيابي کرد و افزود: با توجه به اين‌که کتاب و کتاب‌خواني سبب رشد جامعه بشري مي‌شود، مي‌طلبد تمام دستگاه‌هاي فرهنگي در راستاي ترويج فرهنگ کتاب‌خواني در جامعه تلاش کنند.
فرماندار خرم آباد با بيان اين‌که سرانه مطالعه در ميان مردم پايين است، خاطرنشان کرد: امروزه وجود شبکه‌هاي اجتماعي گسترده موجب گرايش مردم به سمت مطالب مختصر و کم‌ محتوا شده و فرهنگ شفاهي به فرهنگ مکتوب غلبه کند.
وي بيان کرد: هجوم شبکه‌هاي اجتماعي خسارت‌هاي فراواني به افراد جامعه وارد مي‌کند به طوري که مهم‌ترين خسارت آن دور شدن نسل آينده از کتاب است که اميدواريم انديشمندان به طور ويژه اين مسأله را پيگيري و حل کنند.
خجسته پور با بيان اين‌که حداقل خروجي اين گونه جلسات بالاتر رفتن رشد و آگاهي در رابطه با معضلات حوزه کتاب است، تصريح کرد: عدم ثبات مديريت در نهاد کتابخانه‌هاي خرم آباد جاي نگراني دارد؛ چرا که با گذشت يک سال از سرپرستي جديد هنوز تکليف اين سِمت مشخص نشده است.
فرماندار خرم آباد با اشاره به نيم درصد حقي که شهرداري بايد به نهاد کتابخانه ها بدهد، گفت: حفظ شأن و کرامت متوليان فرهنگ امري ضروري است و زماني که يک متولي فرهنگ براي گرفتن حق فرهنگي شهرستان تلاش مي کند با او در شأن نماينده فرهنگ برخورد نمي‌شود.
وي با اشاره به اينکه پرداخت نيم درصد از بودجه شهرداري‌ها يک حکم است، اظهار کرد: بايد به پيگير اجراي قانون بدون کم و کاست باشيم بنا شد شهرداري به صورت علي الحساب مقداري از اين بدهي را تصويه کند، ولي؛ متأسفانه اين کاربه درستي انجام نشد.
خجسته‌پور خاطرنشان کرد: احداث ايستگاه‌ کتاب در دستگاه‌هاي اجرايي ضعيف عمل کرد، بنابراين انجام اين کار بايد در دستور کار همه مديران دستگاه‌ها قرار گيرد وجهت فعال کردن اين کتابخانه‌ها تلاش شود.
خجسته پور در پايان با اشاره به افتتاح کتابخانه مرکزي خرم آباد، بيان کرد: با برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده سال آينده شاهد افتتاح کتابخانه مرکزي خرم آباد هستيم، اين مرکز فراموش شده نماد توسعه نيافتگي شهرستان است، به طوري که براي جذب اعتبارات ملي، استاني و ماده 180 تلاش‌هاي زيادي انجام شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 114]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن