تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به زيادى نماز و روزه و حج و احسان و مناجات شبانه مردم نگاه نكنيد، بلكه به راستگويى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821054655




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دهياران روستاهاي هدف گردشگري در استان کرمانشاه آموزش ديدند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۹ اسفند ۱۳۹۳ (۱۲:۱۱ب.ظ)
دهياران روستاهاي هدف گردشگري در استان کرمانشاه آموزش ديدند اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان کرمانشاه براي دهياران روستاهاي هدف گردشگري در استان به منظور استقبال از مهمانان نوروزي دوره آموزشي برگزار کرد.
به گزارش خبرگزاري موج کرمانشاه؛ با همکاري اداره کل امور روستايي استانداري و موسسه توسعه و تحقيقات گردشگري بهارستان با هدف استفاده از ظرفيت هاي گردشگري روستايي در جهت جذب گردشگر داخلي و خارجي به کشور و توسعه مناطق محروم اقدام به برگزاري کارگاه آموزشي دهياران روستاهاي هدف گردشگري در قالب دوره هاي توانمند سازي منابع انساني در حوزه گردشگري کرد.
علي فعله گري، مدير کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان کرمانشاه، هدف از اين کارگاه را آشنايي ساکنان روستاهاي هدف گردشگري با توسعه ناشي از رونق گردشگري و اشتغال پايدار وابسته به آن و در نهايت بهبود وضعيت معيشتي در روستاهاي هدف گردشگري اعلام کرد و گفت: گردشگري روستايي نقش خاصي جهـت بهبـود و ارتقـاي شـاخص هـاي اقتصـادي، اجتماعي - فرهنگـي و زيسـت محيطـي منطقـه ميزبـان دارد.
وي افزود: در اين کارگاه آموزشي آشنايي با مباني گردشگري روستايي، الگوهاي رفتاري و مهارت هاي فردي و ارتباطي، ظرفيت هاي طبيعي و فرهنگي گردشگري در منطقه آشنايي با نحوه تشکيل نهادهاي محلي گردشگري، آشنايي با حقوق گردشگران و حقوق ميزبان، آشنايي با زيرساخت هاي گردشگري پايدار و راهبري جامعه محلي در نحوه تعامل با گردشگران و همچنين لزوم حفظ محيط‌ زيست و مديريت پسماند توسط جامعه محلي با هدف جذب گردشگران از سوي کارشناسان ارائه شد.
به گفته فعله گري، با همکاري و پيگيري هاي دهياران اجرايي شدن مباحث مطرح شده در کارگاه در شرايط روز افزون تخريب بافت سنتي روستاها و تغيير ماهيت توليدات كشاورزي اميد است تـا از طريـق ايجـاد فعاليـت هـاي مكمـل در زمينـه ارزشمندسـازي جاذبه هاي گردشگري و جذب توريسم، جهت ايجاد درآمد و رفاه ساكنان نواحي روستاي اقدام شود.
در ادامه نيز محمد رضا اسماعيلي متين، معاونت توسعه و ترويج جهاد کشاورزي استان، نيز با تاکيد بر توسعه زير ساخت هاي گردشگري گفت: گردشگري روستايي راهبردي براي توسعه روستاها و مديريت منابع در حوزه آبخيزداري و مديريت پسماندها است و به عنوان اقدامي تعاملي موجب بهبود فرآورده ها و محصولات کشاورزي و رونق کسب و کار و در نتيجه گردشگري روستايي به عنوان ابزاري براي توسعه پايدار بدل مي شود.
بالايي، مدير کل امور روستايي، نيز ضمن اشاره به افزايش توجه دولت به برنامه ريزي و سرمايه گذاري در روستاها؛ به خصوص بخش گردشگري گفت: توسعه زير ساخت موجب افزايش تمايل به بهره مندي از اين فرصت در کنار استفاده مناسب و هدفمند از بخش خصوصي و تعاوني سرمايه گذار جهت اشتغالزايي و جلوگيري از مهاجرت روستاييان خواهد بود.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن