تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 1 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه قلب از فکر (در گناهان)، برتر از روزه شکم از طعام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801560283




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وظیفه ذاتی حقوق کاهش تنش بین نظم و آزادی است/ حق معیار اساسی قانون


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: حجت‌الاسلام محقق داماد در همایش "حقوق و اعتدال":
وظیفه ذاتی حقوق کاهش تنش بین نظم و آزادی است/ حق معیار اساسی قانون
استاد حقوق دانشگاه شهید بهشتی گفت: قانون عادلانه قانونی است که صاحب نظران آن را بپسندند که نه به بی‌بندوباری مطلق بیانجامد و نه به سلب آزادی مطلق بشری و این مسئله‌ای بسیار مهم است.

وظیفه ذاتی حقوق کاهش تنش بین نظم و آزادی است/ حق معیار اساسی قانون
به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، "حجت‌الاسلام مصطفی محقق داماد" استاد حقوق حوزه و دانشگاه در همایش "حقوق و اعتدال" صبح امروز در مجموعه فرهنگی ریاست جمهوری برگزار شد حضور پیدا کرد و گفت: حقوق به معنای قانونگذاری یعنی ائتلاف و این قانونگذاری ذاتا برای اعتدال است، اصل اول برای انسان‌ها اصل آزادی است و آزادی در ذات بشر وجود دارد و انسان آزاد آفریده شده است.


استاد حقوق  دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد: اصل دیگر اصل نظم و امنیت است و بشر گرایش ذاتی به این دارد که در یک نظم عمومی زندگی کند اگر قرار باشد نظم حادث شود می‌بایست دست بشر بسته شود و اگر دست بشر بسته باشد آزادی نقض خواهد شد و از دیدگاه علما قانون‌گذاری از میان اصطکاک بین نظم وآزادی شکل گرفته است. 


وی تصریح کرد: قانون حاکم بین انسان‌هاست و وظیفه ذاتی‌اش کاهش تنش بین نظم و آزادی است و قانون از این جهت بوجود آمده است تا انسان به بهانه نظم در بند نشود، و از آن طرف نیز به بهانه آزادی از جان گسیخته و بی‌بندوبار نگردد. 


محقق داماد افزود: تمام دیکتاتوری‌ها که امروز در کشورهای شرق وجود دارد به بهانه نظم و دلیل آن ایجاد امنیت عمومی است.


استاد حقوق دانشگاه شهید بهشتی بیان داشت: ما اگر بخواهیم قدمی برای حقوق برداریم باید این مطلب را بیان کنیم که می‌شود قانونبد باشد و هر قانونی خوب باید این نکته را بدانیم که قانون باید بر معیار حق باشد. 


وی ادامه داد: قانون عادلانه قانونی است که صاحب نظران آن را بپسندند که نه به بی‌بندوباری مطلق بیانجامد و نه به سلب آزادی مطلق بشری و این مسئله‌ای بسیار مهم است.


انتهای پیام/








۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن