تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هيچ شفيعى براى زن نزد پروردگارش نجات بخش تر از رضايت شوهرش نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819860214




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جاسوس آمریکایی پرونده هسته ای ایران الآن کجاست؟


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


ای بی سی نیوز گزارش داد:
جاسوس آمریکایی پرونده هسته ای ایران الآن کجاست؟
دسامبر 2013 خانواده او تأیید کردند او در حقیقت به عنوان جاسوس در یک عملیات فریبکارانه برای سرویس جاسوسی آمریکا در حال فعالیت بوده است.



  به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، پایگاه خبری شبکه ای بی سی نیوز آمریکا (abcnews) امروز گزارش داد اف. بی. آی. جایزه قبلی خود برای بازگشت سالم یکی از مأمورینش را که در ایران ناپدید شده به 5 میلیون دلار افزایش داده است.     بنا بر این گزارش، "رابرت لِوینسون" که بنا به گزارش اف. بی. آی. 8 سال پیش در جریان مأموریتی از جانب سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) وارد ایران شده بود، ناپدید شده است.     اف. بی. آی. امروز به مناسب 67مین سالگرد  تولد مأمور سابق اطلاعاتی خود مقدار جایزه را افزایش داده است.     بنا بر گزارش این پایگاه خبری، لوینسون که سابقه دو دهه فعالیت برای سازمان اف. بی. آی. را در پرونده خود داشته است، در تاریخ 9 مارس 2007 (18 اسفند 1385) در جزیره کیش در سواحل جنوبی ایران ربوده شده است.     سال ها دولت آمریکا بر این نکته  اصرار داشت که لوینسون در زمان ناپدید شدن به عنوان بازرس خصوصی در حال فعالیت بود، به فعالیت می پرداخت، اما دسامبر 2013 خانواده او تأیید کردند او در حقیقت به عنوان جاسوس در یک عملیات فریبکارانه برای سی. آی. ای. در حال ایفای نقش بوده است.     "دیوید مک جی" وکیل خانوادگی لوینسون در اظهاراتی گفت: «سازمان سیا باب لوینسون را از طرف خود برای انجام بازرسی به ایران فرستاده بود».     او همینطور افزوده است که سی آی ای و اف بی آی با تلاش برای پنهان کردن رابطه طولانی مدت لوینسون با سی. آی. ای. برای جاسوسی درباره برنامه هسته ای ایران و  حزب الله در این عملیات فریبکاراه به او خیانت کرده اند.     به گزارش ای. بی. سی. نیوز، لوینسون برای آخرین بار در اوایل 2013 در حالی که لباسی نارنجی رنگ بر تن داشت و به زنجیر کشیده شده بود، نوشته هایی از جمله عبارت "کمک کنید" را رو به دوربین نشان می داد.     این پایگاه گزارش داد «دولت ایران هرگونه در اختیار گرفتن رابرت لوینسون را تکذیب کرده اما مقامات آمریکایی به طور مکرر ادعا کرده اند نسبت به این نکته مظنونند که حداقل دولت ایران از موقعیت مکانی او باخبر است».     اف. بی. آی. گفته است این جاسوس آمریکایی مدت زمان بیشتری را نسبت به  هر آمریکایی دیگری در اسارت به سر برده است. این سازمان همچنین در سال 2012 مبلغ یک میلیون دلار را در ازای اطلاعاتی در مورد موقعیت لوینسون تعیین کرده بود.    

  505  



۱۸/۱۲/۱۳۹۳ - ۲۲:۴۳




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن