تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):در تفسير آيه «با مردم به زبان خوش سخن بگوييد» فرمود: يعنى با همه مردم، چه مؤمن و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818842830




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نقش مثبت مسکو در پرونده هسته‌ای ایران/ تولید سوخت هسته‌ای در کشور به کمک روسیه


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: سنایی در پاسخ به باشگاه خبرنگاران مطرح کرد؛
نقش مثبت مسکو در پرونده هسته‌ای ایران/ تولید سوخت هسته‌ای در کشور به کمک روسیه
سفیرایران در روسیه گفت: یادداشت تفاهمی به ایران و روسیه امضا شده است که در قالب آن ایران و روسیه قصد دارند در داخل کشور سوخت هسته‌ای تولید کنند.

نقش مثبت مسکو در پرونده هسته‌ای ایران/ تولید سوخت هسته‌ای در کشور به کمک روسیه
به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "مهدی سنایی" در حاشیه دومین همایش بین‌المللی نظام بین‌الملل، تحولات منطقه‌ای و سیاست‌ خارجی جمهوری اسلامی ایران در جمع خبرنگاران گفت: سه سند در یازدهم ماه نوامبر بین ایران و روس اتم (سازمان انرژی اتمی روسیه) امضا شد که یکی از آنها موافقت‌نامه همکاری‌های هسته‌ای بود که تمدید همان قرار دادی است که در اوایل دهه نود امضا شده بود.
 
سفیر ایران در روسیه تصریح کرد: سند دوم در رابطه با ساخت دو نیروگاه اتمی در بوشهر به نام‌های بوشهر دو و بوشهر سه بود که تمهیدات لازم برای شکل گیری و شروع به کار روس‌ها فراهم خواهد شد.
 
وی افزود: سومین سند یادداشت تفاهم دو کشور در غالب تولید سوخت هسته‌ای است که بسیار مفید و مهم بود و براساس این سند ایران و روسیه قصد دارند در کشورمان سوخت هسته‌ای تولید کنند.
 
صنائی ادامه  داد: یادداشت تفاهمی بین وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه تهیه شده است و انشاالله به زودی امضا خواهد شد که بر اساس آن صدور روادید برای تجار، گردشگران و محافل دانشگاهی تصویب خواهد شد.
 
سفیر ایران در روسیه اظهار داشت: دریافت ویزای روسیه و ایران با این توافق نامه به میزان زیادی برطرف خواهد شد که باعث ترسیم تعاملات و رفت و آمد بین ایران و روسیه می‌شود و این تفاهم‌نامه، تفاهم‌نامه‌ تسهیل رفت و آمد بین ایران و روسیه است.
 
وی در پاسخ به سوال خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران در رابطه با نقش روسیه در پرونده هسته‌ای ایران تصریح کرد: نقش روسیه در پرونده هسته‌ای ایران در سال‌های گذشته مثبت  بوده اما عملکرد روسیه در دوره‌های مختلف متفاوت است.

سفیر ایران در روسیه اظهار داشت: شاید اگر در سال‌هایی که قطعنامه‌ها علیه ایران وضع شد و فشارها بر ایران افزایش پیدا کرد پوتین در روسیه رئیس جمهور بود به گونه‌ی دیگری این وقایع اتفاق نمی‌افتاد.
 
سنایی تاکید کرد: در ماه‌های آینده نقش روسیه تقویت خواهد شد و گفتگوهای زیادی نیز بین دو کشور در جریان است و یادداشت تفاهمی که در ماه نوامبر بین دکتر صالحی و رئیس روس اتم امضا شد بسیار مهم است و اجرایی شدن آن بسیار حائز اهمیت است.

انتهای پیام/





اخبار مرتبط

توسعه همکاری‌های ایران و سازمان شانگهای/ تاکید بر راهبرد منطقه‌گرائی و توسعه همکاری‌های منطقه‌ای تهران
سنایی:فرهنگ ارتدکس روسيه و فرهنگ شیعه ایرانی دو ملت ما را نزدیک می‌کنند




۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن