تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فريب نماز و روزه مردم را نخوريد، زيرا آدمى گاه چنان به نماز و روزه خو مى كند كه اگر آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804293209




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خرازی در جمع دانشجویان: اگر رهبر معظم انقلاب نبود نتیجه انتخابات 76 و 92 به گونه دیگر رقم می‌خورد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: خرازی در جمع دانشجویان:
اگر رهبر معظم انقلاب نبود نتیجه انتخابات 76 و 92 به گونه دیگر رقم می‌خورد
رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان گفت: در سال ۷۶ اگر رهبری نبودند محال بود حماسه و تحول بزرگ دوم خرداد شکل بگیرد زیرا برخی مایل نبودند تحولات دوم خرداد شکل بگیرد.

خبرگزاری فارس: اگر رهبر معظم انقلاب نبود نتیجه انتخابات 76 و 92 به گونه دیگر رقم می‌خورد



به گزارش حوزه احزاب خبرگزاری فارس، سید محمد خرازی رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در سالن‌های همایش‌های دانشگاه سمنان در جمع دانشجویان این دانشگاه در مورد دیدگاه امام علی (ع) در آزادی و آزاد اندیشی گفت: امام علی (ع) در گفتار و رفتار خود آزاد منشی و حریت را به مردم آموختند و فرمودند اختیار انسان پاداش و جزای آخرت را می‌سازد. 
 
در این سخنرانی که با نام کرسی‌های آزاد اندیشی بعد از ظهر یکشنبه در دانشگاه سمنان برگزار شده بود عضو موسس حزب ندای ایرانیان در خصوص تعریف آزادی به این نکته اشاره کرد که آزادی عبارت است از حقی که به موجب انسان‌ها بتوانند استعداد‌ها و توانایی‌های طبیعی خود را استفاده کنند وی در ادامه گفت: به تعبیری دیگر آزادی به معنای نبودن مانع بر سر اندیشه درست و افعال شایسته است. این قدیمی‌ترین و فطری‌ترین خواسته بشیریت است. که حد مرزی را نمی‌شناسد این حق طبیعی انسان هاست. اسلام به طور کامل از آزادی دفاع می‌کند تا زمانی که آزادی امنیت و مرزهای جامعه را مخدوش نکند. 
رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در ادامه افزود: هر فردی که به دنیا می‌آید اصالتا آزاد است و تحت هیچ شرایطی هیچ کس حق ندارد حقوق مسلم او را سلب نماید چرا که مهم‌ترین حق‌‌ همان آزادی است. عضو موسس حزب ندای ایرانیان، در ادامه سخنرانی خود تاکید کرد که ما باید معنا و مفهوم آزادی را درک کنیم و باید بر حق بیداری و آگاهی مردم آگاه باشیم. در نگاه علی (ع)، اخلاق و تاکید بر حقوق مردم مبنای قانون گذاری و اصلاح اجتماعی است. در حکومت علوی سلب حقوق مردم بدون مجوز قانونی؛ ظلم و ستم محسوب می‌شود. این چارچوب در حکومت اسلامی غیر قابل اغماض و تغییر است. 
 وی در ادامه یادآور شد: انسان موجودی اجتماعی است و بر مبنای سرشت خود انسان در پی تشکیل اجتماع است ودر این صورت است که آزادی‌های شخصی انسان همواره جزو فضیلت‌های اجتماعی محسوب می‌شود. 
خرازی همچنین در خصوص آزاد اندیشیدن و آزاد اندیشی گفت: آزادی و اختیار توانایی‌ها و استعداد‌های جامعه بشری را شکوفا می‌کند. بنابراین در جامعه‌ای که قرار است پیشرفت صورت بگیرد نباید اندیشه، گفتار و کردار اعضای جامعه محدود شود. آزادی در قید و بندهای ساختگی هیچ‌گاه شکوفا نمی‌شود. آنچه سعادت یک جامعه را می‌سازد همراه شدن و تعریف شدن آزادی در چارچوب اخلاق است. البته همگان به خوبی می‌دانند که آزادی بی‌حد و مرز با نظم اجتماعی همسو نیست. همگان به درستی دیده‌اند چارچوب آزادی و نظم اجتماعی در جوامع گوناگون تعریف شده است اما هنوز جهان راه درازی درپیش دارد تا تعریف آزادی را به درستی درک کرده و آن را به عنوان یک الگوی نظم اجتماعی و اخلاق مدارانه پیاده کند. 
سفیر سابق کشورمان در فرانسه سپس به تعریف آزادی در جوامع آزاد پرداخت و گفت: تعریف آزادی در فلسفه سیاسی غرب، جوهر حیات و جوهر زندگی انسان معنا شده است. در فلسفه غربی بر نبود موانع برای فعالیت و حیات آزادنه بشر تاکید مبی شود. اما در فلسفه اسلام آزادی معنای والاتری دارد. در اسلام آزادی به تلاش بشر برای دستیابی به حقوق طبیعی خودش معنا شده است. دانشمندان و عالمان بزرگی در تاریخ اسلام تلاش کردند تا آزادی، احسان، نیکی و تقوا را معنا کنند و در جامعه به الگوی زندگی پیاده کنند. اما هنوز ما تا رسیدن به معنای واقعی آزادی راه درازی در پیش داریم. 
سفیر سابق ایران در سازمان ملل در تعریف خود از آزادی بیان گفت: آزادی بیان؛ معیار مهمی برای جامعه متکثر و دموکرات است. آنچه از تعریف آزادی بیان بر می‌آید این است که آزادی باید در راستای تقویت بنیان‌های فکری جامعه حفظ هویت ملی و امنیت ملی جامعه باشد. آزادی بیان باید بتواند بنیان‌های دینی و فکری جامعه را تقویت کند. آزادی باید اندیشه جامعه را برنا کند. آزادی بیان در مفهوم خود، آزادی انتقاد و نقد عملکرد دولت‌ها را به همراه داشته باشد. آزادی و آزاد اندیشی رمز حیات و پویایی جامعه است بنابراین نباید از آزادی چشم پوشید.خرازی گفت: متاسفانه جامعه سیاسی ما بعلت فقر و اختلاف سیاسی نتوانسته است در دورن فرد فرد ما نهاد آزادی و نهاد تسامح در برابر دیگری و احترام به آزادی و آزاد اندیشی را بگذارد. ما باید در کنار آزادی عدالت و در کنار عدالت آزادی را در جامعه نهادینه کنیم.
خرازی در ادامه یاد آور شد: آزادی و استقلال بنیان‌های فکری و عملی نظام جمهوری اسلامی هستند بنابراین می‌توانندو باید بتوانند توجه جامعه و دولت‌ها را به توسعه سیاسی و اجتماعی جامعه کنند. در ‌‌نهایت محصول آزاد اندیشی باید بتواند درشد و تعالی جامعه را رقم بزند. 
صادق خرازی، با بیان اینکه مهم‌ترین چالش جامعه مروز ما نیز آزادی است، اظهار کرد: طرفداران و مخالفان آزادی، نیازمند تربیت و آموزش‌اند. 
وی با بیان اینکه جهان امروز، جهانی آمیخته با فضیلت‌های جمعی است، افزود: محال است که دموکراسی در جامعه‌ای محقق شود اما در آن آزادی نباشد. امروز سرنوشت همه دنیا به هم متصل است و کشوری نمی‌تواند بگوید آبادانی و توسعه می‌خواهد اما آزادی نمی‌خواهد. 
خرازی همچنین در پاسخ به پرسش‌های دانشجویان با اشاره پیشرفت‌های کشورگفت: مهم‌ترین دلیل دشمنی غرب و مخالفت آن‌ها با توانمندی هسته‌ای تلاش برای متوقف کردن پیشرفت ایران؛ محدود کردن کشورمان است. 
خرازی سپس به نقش سترگ نخبگان جامعه اشاره کرد و گفت: باید نخبگان جایگاه خودشان را در جامعه بازیابند تا کشور بتواند در جهت رشد وتوسعه گام بردارد. 
وی با اشاره به نقش رهبر معظم انقلاب در هدایت جامعه گفت: در سال 76 اگر رهبری نبودند محال بود حماسه و تحول بزرگ دوم خرداد شکل بگیرد. برخی مایل نبودند تحولات دوم خرداد شکل بگیرد و به دنبال تغییر نتیجه انتخابات بودند رهبری با صراحت جلوی رفتار برخی ایستاد رهبری معتقدند که انتخابات باید آزاد و کامل باشد. 
عضو موسس حزب ندای ایرانیان گفت: نمونه دیگر ایستادگی رهبر معظم انقلاب در حماسه 24 خرداد 92 بود. ایشان با تاکید بر سلامت انتخابات زمینه ساز پیروزی حسن روحانی بودند و امروز هم از دولت حمایت می‌کنند. انتهای پیام/

93/12/18 - 16:56





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن