تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤثّرترين وسيله جلب رحمت خدا اين است كه خيرخواه همه مردم باشى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804463428




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حريم قلعه فلک الافلاک آزادسازي شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۸ اسفند ۱۳۹۳ (۱۰:۱۷ق.ظ)
حريم قلعه فلک الافلاک آزادسازي شود معاون ميراث فرهنگي کشور گفت: قلعه فلک الافلاک و ساختمان‌هاي اطراف آن جاذبه‌هاي فوق‌العاده‌اي دارد که مي‌تواند به‌عنوان مرکز موزه‌هاي استان تبديل شود، بنابراين بايد نسبت به آزاد سازي حريم آن اقدام شود.
به گزارش خبرگزاري موج از لرستان، محمدحسين طالبيان شامگاه يکشنبه در جلسه ويژه رسيدگي به مشکلات سيماي شهري لرستان که در سالن جلسات استانداري برگزار شد، افزود: لرستان ظرفيت بسيار بالايي در زمينه تاريخي و فرهنگي دارد و از تنوع زيستي فوق‌العاده‌اي برخوردار است.
وي افزود: ظرفيت‌هاي بسياري از مناطق لرستان بکر و حفاظت‌شده است که مي‌توان موضوعات مختلفي را در راستاي توسعه پايدار يعني حفظ فرهنگ محيط طبيعي و محيط‌زيست در نظر گرفت.معاون ميراث فرهنگي کشور عنوان کرد: اميدواريم کشور براساس همين تجربيات تاريخي مزيت تاريخي و فرهنگي را حفظ کند.
وي بيان کرد: سال گذشته به دنبال ثبت دره خرم‌آباد به اسم دره مهم لرستان در يونسکو بوديم اما به خاطر ساخت‌وسازهاي نامناسب اين امر امکان‌پذير نبود، بنابراين برنامه خود را براي ثبت جهاني قلعه فلک‌الافلاک گذاشته‌ايم که بايد تلاش شود حريم اين قلعه آزادسازي و ثبت جهاني شود.
طالبيان تصريح کرد: قلعه فلک الافلاک و ساختمان‌هاي اطراف آن جاذبه‌هاي فوق‌العاده‌اي دارد که مي‌تواند به‌عنوان مرکز موزه‌هاي استان تبديل شود.وي خاطرنشان کرد: قلعه فلک الافلاک به‌عنوان سمبل شهر محسوب مي‌شود که مي‌توان روي آن سرمايه‌گذاري کرد و با بحث‌هايي که امروز انجام گرفت اميدواريم اين مهم تحقق يابد.
معاون ميراث فرهنگي کشور گفت: با توجه به چشم‌اندازي که در پل شکسته وجود دارد به‌راحتي مي‌توان کار خيلي استثنايي انجام داد و به‌عنوان يک مکان فرهنگي از آن استفاده کرد.‌
وي اظهار داشت: پرونده‌اي به شکل زنجيره‌اي بايد براي پل‌هاي تاريخي لرستان تشکيل شود چراکه اين پل‌ها به جهت تکنولوژي، ساختار معماري و موقعيت استراتژيکي که دارند مي‌توانند موقعيت فوق‌العاده‌اي در جهان داشته باشند و در صورت تجميع در يک پرونده به ثبت جهاني برسند.
‌طالبيان افزود: لرستان داراي ميراث طبيعي فوق‌العاده‌اي است و با توجه به ظرفيت‌هايي که در اين استان وجود دارد لازم است سازمان‌هاي مختلف اين آثار را بيشترمعرفي کنند و اطلاعات را در اختيار مردم بگذارند.‌
وي عنوان کرد: مسئولان استان بايد نسبت به حفظ بافت‌هاي تاريخي تلاش کنند، خانه‌هاي تاريخي سرمايه و ثروت مردم هستند که بايد حفظ شوند.معاون ميراث فرهنگي کشور بيان کرد: لرستان از جهت استراتژيک موقعيت مهمي دارد، شهر درب گنبد يک منطقه نمونه و در حال تکميل است که گزارش آن به بخش گردشگري و سرمايه‌گذاري ارائه مي‌شود.
وي با اشاره به اينکه لرستان در لرستان ميراث ناملموس استثنايي مانند آيين‌ها، سنت‌ها و رويدادهاي معنوي وجود دارد که به آن کم‌توجه‌ي شده است، تصريح کرد: پروژه‌هاي مهم ديگري در سطح ملي مطرح است و لرستان بخش مهمي از آن‌ها را تشکيل مي‌دهد که بايد اين پروژه‌ها عملياتي شوند.طالبيان در پايان خاطرنشان کرد: بحث منازل فرهنگي، تاريخي و طبيعي لرستان جزء استثناهاي کشور است که بايد روي آن‌ها فکر و سرمايه‌گذاري کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن