تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):غيبت كردن در (نابودى) دين مسلمان مؤثرتر از خوره در درون اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819862192




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چین: مذاکرات به برهه حساسی رسیده/انگلیس: توافق به نفع همه است


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: چین: مذاکرات به برهه حساسی رسیده/انگلیس: توافق به نفع همه است


وزیر خارجه چین تصریح کرد که مذاکرات به مرحله حساسی رسیده و از طرفین مذاکره درخواست کرد برای تسهیل درباره موضوع هسته‌ای ایران با یکدیگر همکاری کنند. وزیر خارجه انگلیس هم پس از پایان نشست پاریس گفت: منافع یک توافق محکم برای کل منطقه زیاد خواهد بود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، چین از همه طرف ها خواست به منظور پیش بردن تصمیمات سیاسی مهم در خصوص مسئله هسته ای ایران همکاری کنند.

«وانگ یی» وزیر خارجه چین ضمن بیان اینکه مذاکرات ایران و 1+5 ( آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) به مرحله حساسی رسیده است، اعلام کرد که کشورش تمامی طرفین مذاکره را ترغیب می‌کند تا به منظور تسهیل تصمیمات مهم سیاسی در خصوص موضوع هسته‌ای ایران با یکدیگر همکاری کنند.

وانگ یی وزیر خارجه چین

وی در یک کنفرانس خبری در حاشیه جلسه سالانه پارلمانی چین در این باره افزود: امیدواریم که ماراتن گفت‌وگوها درباره موضوع هسته‌ای ایران را به موقع با شرکای مربوطه به پایان برسانیم.

وزیر خارجه چین تصریح کرد علیرغم هاله‌ای که در اطراف چشم‌انداز مذاکرات وجود دارد، «ما می‌توانیم نوری را در پایان تونل» مشاهده کنیم.

وانگ تأکید کرد که چین یک طرف مهم در مذاکرات است و نقش مثبتی در رفع موضوعات دشوار و مسائل مورد اختلاف ایفا کرده است.

وزیر خارجه چین ادامه داد که تأثیر احتمالی مذاکرات هسته‌ای ایران فراتر از خود مذاکرات خواهد رفت و راه‌حل جامع موضوع هسته‌ای ایران به تقویت نظام بین‌المللی علیه گسترش تسلیحات هسته‌ای کمک می‌کند، صلح و آرامش در خاورمیانه را تقویت می‌کند و تجارب مفیدی برای ارائه راه‌حل برای موضوعات دشوار از طریق مذاکره ارائه می‌دهد.

هاموند: توافق هسته‌ای به نفع همه است

 فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس روز شنبه پس از پایان نشست پاریس که با موضوع مذاکرات هسته‌ای با ایران برگزار شد، این نشست را «سازنده» توصیف کرد.

نشست پاریس درباره مذاکرات هسته ای

وزیر خارجه انگلیس پس از پایان دیدار با همتایان آمریکایی،‌ فرانسوی، آلمانی به همراه موگرینی بیانیه‌‌ای درباره مذاکرات هسته‌ای ایران منتشر کرد.

در بیانیه فیلیپ هاموند درباره نشت پاریس آمده است: «هدف اصلی نشست،‌مشورت درباره مذاکرات 3u+3  (همان گروه 5+1) درباره برنامه هسته‌ای ایران بود مذاکراتی که توسط مقامات کشورهای ما طی ماه‌های زیادی انجام شده است».

در این بیانیه همچنین تاکید شد: «وزرا در این زمینه توافق داشتند که با توجه به هدف رسیدن به تفاهم سیاسی تا قبل از پایان ماه مارس، چند هفته آینده به طور خاص مهم خواهد بود. در برخی از حوزه‌ها پیشرفت‌هایی حاصل شد اما تعدادی از موضوعات مشکل وجود دارند که باید این موضوعات برای حصول توافق حل شوند».

به گزارش وزارت خارجه انگلیس،‌ فیلیپ هاموند پس از پایان نشست پاریس این اظهارات را مطرح کرد: «این فرصتی مفید برای هماهنگی مواضع سیاسیمان بود».

هاموند افزود: «انگلیس برای رسیدن به این منظور به سختی با شرکای خود کار خواهد کرد چرا که منافع یک توافق محکم برای هر دو طرف و از نظر ما برای کل منطقه زیاد خواهد بود. البته نتیجه همچنان نامشخص است. ایران باید به منظور نیل به توافقی که برای همه ما کارساز باشد، اقدامات بیشتری انجام دهد».

موگرینی: مذاکرات دو هفته آینده ایران و ۱+۵ تعیین‌کننده است

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پاریس به خبرنگاران گفت که مذاکرات دو هفته آینده بین گروه ۵+۱ و ایران در فرایند رسیدن به توافق تعیین کننده است.

نشست پاریس درباره مذاکرت هسته ای ایران

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که برای شرکت در نشست مشترک وزرای خارجه آمریکا،‌ انگلیس،‌ آلمان و فرانسه به پاریس رفته بود، پس از این دیدار در جمع خبرنگاران درباره مذاکرات هسته‌ای ایران اظهاراتی مطرح کرد.

به گزارش اسپوتنیک، فدریکا موگرینی تاکید کرد که رسیدن به توافق هسته‌ای نه تنها برای امنیت خاورمیانه حیاتی است بلکه این موضوع برای امنیت جهانی هم مهم است.

وی همچنین گفت که توافقی با ایران «قابل قبول» است که به ایران اجازه دستیابی به سلاح اتمی ندهد. او همچنین از بکارگیری تمام تلاش خود برای تسهیل فرایند مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 5+1 جهت نیل به توافق نهایی تاکید کرد.

خانم موگرینی با بیان اینکه توافق هسته‌ای در دسترس است، گفته بود مرحله آخر مذاکرات نیازمند تصمیمات سیاسی است.  
دانلود   اشتانمایر: مذاکرات وارد مرحله قاطع شده است وزیر امور خارجه آلمان اعلام کرد، مذاکرات هسته ای با ایران وارد مرحله ای قاطع شده است.
اشتان مایر وزیر خارجه آلمان

به گزارش خبرگزاری « آسوشیتد پرس »، « فرانک والتر اشتانمایر » در حاشیه نشست وزیران امور خارجه کشورهای مذاکره کننده با ایران، ضمن اعلام دستیابی به پیشرفت در مذاکرات هسته ای با ایران، از ادامه این مذاکرات تا پایان ماه مارس برای دستیابی به توافقنامه هسته ای خبر داد.

دور تازه مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه موسوم به 1+5 (آمریکا، روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان) 15 مارس در حالی در سوئیس آغاز می‌شود که با نزدیک شدن به ضرب‌الاجلی که برای رسیدن به چارچوب توافق تعیین شده، گفت‌وگوها بار دیگر اهمیت دوچندانی یافته است.

 در حالی که طرفین قرار بود تا سوم آذر امسال بر سر راهکار جامع به توافق برسند، پابرجا بودن اختلافات موجب شد تا گفت‌وگوها برای بار دوم تمدید شود. بر اساس برنامه جدید، دو طرف برای رسیدن به چارچوب توافق تا روز 10 اسفند و برای حصول توافق نهایی تا 9 تیر ماه زمان دارند.

 
دانلود

لینک را کپی کنید

لینک را کپی کنید


یک شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن