تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 23 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):هر کس عبادت خالصش را برای خدا بالا بفرستد، خدا بهتریم مصلحت را برای او نازل می ک...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806376481




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عوارض کمبود ید در دوران بارداری


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: عوارض کمبود ید در دوران بارداری
یک فوق تخصص غدد با تاکید بر اینکه بارداری باعث تغییراتی در عملکرد تیرویید می‌شود، گفت: در دوران بارداری تغییراتی در وضعیت فیزیولوژیک و هورمونی مادر ایجاد می‌شود که بروز عوارضی نظیر کم کاری و پرکاری تیروئید را سبب شده و بر روی مادر و جنین تاثیرات جدی می‌گذارد.
به گزارش نامه نیوز، دکتر محبوبه سادات حسینی، دریافت ید در دوران بارداری را برای مادر و تکامل جنین بسیار مهم و موثر دانست و گفت: در سه ماهه اول بارداری، جنین به هورمون‌های مادر بسیار وابسته است و بعد از این مدت جنین برای رشد خود غده تیروئید تولید می‌کند که برای تولید میزان زیادی ید نیاز دارد و باید آن را از طریق مادر دریافت کند.


وی با بیان این که کمبود ید در دوران بارداری بسیار خطرناک است، افزود: به دلیل کمبود ید در دوران بارداری، ساخت هورمون تیرویید برای رشد و تکامل جنین کم می‌شود و این امر می‌تواند باعث کم کاری مادرزادی تیروئید، اختلال در رشد مغز و دستگاه عصبی جنین شود. همچنین به دنیا آمدن کودکان عقب افتاده ذهنی از عوارض کمبود ید است.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیة الله، خاطرنشان کرد: پرکاری و کم کاری تیروئید در دوران بارداری با علایم، معاینه فیزیکی و آزمایش خون تشخیص داده می‌شود. همچنین برای اندازه‌گیری سطح هورمون تحریک کننده تیروئید (TSH)، هورمون‌های تیروئید T4 و برای پرکاری تیروئید نیز اندازه‌گیری T3 انجام می‌شود.

حسینی زایمان زودرس را از عوارضی دانست که در کم کاری و پرکاری تیروئید در دوران بارداری ایجاد می‌شود و گفت: پرکاری تیروئید باعث نارسایی قلبی، مرگ داخل رحمی جنین و مسمومیت مادر در دوران بارداری می‌شود. همچنین کم کاری تیروئید باعث تغییر در تکامل عصبی جنین و ایجاد فشار خون در مادر می‌شود.

این فوق تخصص غدد تجویز داروهای ضد تیروئید را راهکاری مناسب برای درمان پرکاری تیروئید دانست و اظهار کرد: از آنجایی که تیروئید با استفاده از ید به ساختن هورمون تیروئید می‌پردازد، ید یک ماده معدنی مهم برای مادر در دوران بارداری است، بنابراین در دوران بارداری باید به اندازه کافی در رژیم غذایی ید دریافت شود.

وی یادآور شد: با توجه به تغییر در عملکرد تیروئید رژیم غذایی خاصی توصیه نمی‌شود و اگر درمان دارویی جواب ندهد، در زمان خاصی فرد جراحی می‌شود و توصیه می‌شود که در سه ماهه دوم بارداری این عمل انجام شود که خطر سقط جنین کمتر باشد. همچنین ید رادیواکتیو در زمان بارداری ممنوع است.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیة الله با اشاره به اینکه با تشخیص و درمان به موقع کم کاری تیروئید، هیچ مشکلی برای نوزاد ایجاد نمی‌شود، در پایان افزود: توصیه می‌شود زنانی که قبل از بارداری یا در زمان بارداری، کم کاری تیروئید دارند با تجویز پزشک معالج هر چهار هفته یک بار آزمایش تیروئید انجام دهند تا از مقدار طبیعی هورمون‌های تیروئید آگاهی یابند.



منبع: ایسنا


۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن