تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هیچ ثروتی چون عقل و هیچ فقری چون جهل و هیچ میراثی چون ادب و هیچ پشتیبانی چون مشورت نخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798345846




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پنج دلیل نزدیک بودن ایران و گروه 1+5 به توافق نهایی هسته‌ای


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: در حالی که ضرب الاجل 24 مارس برای دستیابی ایران و گروه 1+5 به توافق هسته ای در حال نزدیک تر شدن است، نشانه های مختلفی درباره عزم طرفین برای دستیابی به توافق نهایی مشاهده می شود. در همین زمینه، وال استریت ژورنال به پنج دلیلی اشاره کرده که بر اساس آن می توان نزدیک بودن دستیابی طرفین به توافق را نتیجه گرفت.

به گزارش تراز ،در حالی که ضرب الاجل 24 مارس برای دستیابی ایران و گروه 1+5 به توافق هسته ای در حال نزدیک تر شدن است، نشانه های مختلفی درباره عزم طرفین برای دستیابی به توافق نهایی مشاهده می شود. در همین زمینه، وال استریت ژورنال به پنج دلیلی اشاره کرده که بر اساس آن می توان نزدیک بودن دستیابی طرفین به توافق را نتیجه گرفت.

به گزارش «تابناک»، آرون دیوید میلر، تحلیلگر آمریکایی و معاون مرکز پژوهشی وودرو ویلسون در مطلبی که در روزنامه «وال استریت ژورنال» منتشر کرده، به بیان پنج دلیلی پرداخته که بر اساس آن ها می توان گفت توافق هسته ای ایران و گروه 1+5 نزدیک است.

پنج دلیل مورد اشاره میلر عبارتند از:

1- سفر نتانیاهو به آمریکا: نخست وزیر رژیم اسرائیل با پذیرش دعوت جان بونر، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا جهت سخنرانی در کنگره، انتقادات شدیدی را متوجه خود کرد. اما جدا از بحث تلاش برای دفاع از منافع رژیم اسرائیل در مقابل ایران، دلیل اصلی این سخنرانی این بود که به باور نتانیاهو، «توافق بد» هسته ای با ایران نه تنها هم اکنون مورد مذاکره قرار دارد، بلکه دستیابی به آن نزدیک است. اسرائیلی ها بر اساس اطلاعات به دست آمده از منابع اطلاعاتی خود به این نتیجه رسیده اند.

2- طرح دوباره موضوع تحریم های جدید علیه ایران: فشارها در کنگره برای وضع تحریم های جدید علیه ایران و مداخله در روند مذاکرات، افزایش یافته است. سخنرانی نتانیاهو احتمالاً نگرانی درباره توافق هسته ای ایران را میان جمهوری خواهان و برخی از دموکرات ها افزایش داده است. بر این اساس، نمایندگان کنگره در پی تدوین راه هایی جهت مداخله در روند مذاکرات و فراهم کردن زمینه لازم برای بازنگری هرگونه توافق نهایی هستند. اگر تا آخر ماه جاری توافقی با ایران حاصل نشود، دولت اوباما باید عملاً    در وقت اضافه با ایران به مذاکرات بپردازد.

3- سفر جان کری به عربستان سعودی: رژیم اسرائیل تنها متحد آمریکا نیست که درباره ایران نگران است. جان کری، وزیر خارجه آمریکا، به ریاض سفر کرد تا پادشاه عربستان و وزرای خارجه دیگر کشورهای عرب منطقه را در جریان مذاکرات قرار دهد. هرچند موضوع یمن نیز بی تردید در دستور کار سفر وی قرار داشته، اما اینکه کری مستقیماً از محل مذاکرات با ایران به ریاض سفر کرد، نشان می دهد که بحث ایران، موضوع محوری بوده است. سعودی ها حتی بیش از اسرائیلی ها نگرانند که آمریکا در حال پیگیری راهبردی مبتنی بر ایران باشد که به همکاری بیشتر تهران و واشنگتن در مسائل منطقه ای منجر شود.

4- حضور ارنست مونیز در مذاکرات: وزیر انرژی ایالات متحده در دو دور اخیر مذاکرات هسته ای ایران حضور داشته است. مونیز که استاد دانشگاه «ام آی تی» است، در موضوع هسته ای تخصص دارد و گفته می شود در دهه 1970، با علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران – که وی نیز به مذاکرات ملحق شده – دیدار داشته است. حضور مونیز نشانگر آن است که گفت و گوها جدی تر و با جزئیات بیشتری جریان دارد و احتمالاً به مرحله نهایی نزدیک شده است.

5- نقش مقامات ارشد تصمیم گیر: مذاکرات هسته ای ایران، مشابه مذاکرات صلح اعراب و اسرائیل نیست که روند مذاکرات بر نتیجه غلبه داشته باشد. مذاکرات  هسته ای ایران توسط رهبرانی هدایت می شود که قادر و مایل به اتخاذ تصمیمات لازم هستند و شکاف های موجود در مسائل کلیدی، می تواند بر همین اساس از میان رفته و حل و فصل شود.
 




يكشنبه 17 اسفند 1393 ساعت 08:38





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن