تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر نمازگزار بداند تا چه حد مشمول رحمت الهى است هرگز سر خود را از سجده بر نخواهد داشت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819860897




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازار مسکن عربستان بحراني شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ اسفند ۱۳۹۳ (۱۹:۱۴ب.ظ)
بازار مسکن عربستان بحراني شد گزارش هاي منتشره از بازار مسکن، نشان دهنده بروز بحران دوباره در اين بخش از اقتصاد عربستان است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، بحران در بازار مسکن عربستان سال هاست که با اقتصاد اين کشور همزاد شده است.
گزارش ها از عربستان حاکي از آن است که بخش مسکن اين کشور پس از بخش نفت دومين زمينه بزرگ فعاليت اقتصادي در اين کشور است.
مهم اينکه؛ کارشناسان اقتصادي پيش بيني مي کنند که حجم سرمايه گذاري ها در بخش املاک جديد در عربستان طي سال 2020 به 484 ميليارد ريال عربستان، معادل 129 ميليارد دلار برسد.
مقامات عربستان در سال 2013 ميلادي (1391-1392)، اعلام کردند که حدود ۷۳ درصد مردم عربستان فاقد مسکن هستند و ۳۰ درصد آنها نيز در منازل نامناسب زندگي مي کنند.
گفتني است؛ به گفته کارشناسان، احتکار زمين، هسته اصلي بحران مسکن در عربستان است، زيرا زمين براي بسياري از زمين داران سرمايه اي است که در سايه نبود تعرفه اي براي آن، روز به روز بر ارزش آن افزوده مي شود.
به اين ترتيب، سرمايه داران عربستاني ترجيج مي دهند به جاي ساخت کارخانه، پروژه صنعتي يا مدرسه، اقدام به خريد زمين به مساحت هاي گسترده نمايند و چندين سال آن را به حال خود رها کنند، در اين مدت قيمت ملک مذکور چندين برابر مي شود.
مهم اينکه؛ در ارتباط با بحران مسکن در عربستان در سال 2011 (1390)، ملک عبدالله پادشاه عربستان دستور تشکيل وزارت مسکن اين کشور را صادر کرد.
وي همچنين پيشتر، دستور ساخت 500 هزار واحد مسکوني در مناطق مختلف اين کشور را صادر کرده بود. مهم اينکه؛ دولت عربستان براي اين هدف بودجه اي به ميزان 250 ميليارد ريال معادل 66 ميليارد دلار اختصاص داد.
ملک عبدالله همچنين دستور افزايش وام مسکن از صندوق توسعه املاک را در دوره مورد بحث صادر کرد.
اما؛ اقدامات دولت عربستان در عرصه مسکن اين کشور نتيجه نداده است و به گزارش شبکه خبري العالم بخش املاک و مستغلات چين همچنان با رکودي روبرو است که خارج شدن از آن اعمال سياست هاي هوشمندانه را مي طلبد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن