تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن ابتدا به سلام مى كند و منافق منتظر سلام ديگران است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804668211




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ساختمان‌هايي با نمره کمتر از 90 پايان کار دريافت نمي‌کنند/ در ساختمان‌هاي لرستان نمادسازي انجام نمي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ اسفند ۱۳۹۳ (۱۴:۵۷ب.ظ)
معاون امور عمراني استانداري لرستان: ساختمان‌هايي با نمره کمتر از 90 پايان کار دريافت نمي‌کنند/ در ساختمان‌هاي لرستان نمادسازي انجام نمي‌شود معاون امور عمراني استانداري لرستان گفت: در سال آينده، ساختمان‌هايي که از طرف سازمان نظام مهندسي نمره زير 90 بگيرند پايان کار دريافت نمي‌کنند.
به گزارش خبرگزاري موج از خرم آباد، محمد اصلاني، ظهر امروز در همايش شهرداران که در سالن جلسات معاونت هماهنگي امور عمراني برگزار شد، افزود: در ساخت و سازهاي شهري بسيار مهم است که يک ساختمان توسط چه کساني و با چه شيوه‌اي احداث مي‌شود.
وي در رابطه با وظايف سازمان نظام مهندسي در نظارت بر روند ساخت و سازهاي شهري، عنوان کرد: لازم است که در سازمان نظام مهندسي گروه‌هايي تخصصي تشکيل شود و با استقرار در محل ساخت و ساز، به کنترل نقشه‌ها و تأسيسات بپردازند.
معاون امور عمراني استاندار لرستان با بيان اين‌که پيش ازاحداث ساختمان، بايد طرح، نقشه و مشخصات فني و تأسيسات مکانيکي و برقي آن مشخص باشد، تصريح کرد: تمام نقشه‌ها و مشخصات فني اعم از نقشه‌هاي معماري و سازه و تأسيسات بايد به تأييد نظام مهندسي برسد، سپس به شهرداري ارائه شوند.
وي بيان کرد کرد: احداث هر ساختمان بايد براساس اسناد و مدارک موجود در پرونده‌اي که در شهرداري ثبت شده اتفاق بيفتد، در غير اين‌صورت بايد طبق سازه موجود نقشه جديدي تدوين و به طور مجدد به تأييد نظام مهندسي برسد.
اصلاني خاطرنشان کرد: کار مهندسان ناظر، نظارت بر ساختماني است که نقشه و مشخصات فني آن از قبل معين شده و کار بايد براساس آن پيش برود پس موضوعي تحت‌عنوان نقشه اجرايي وجود ندارد، مگر اين‌که مالک بنا به دلايلي يک نقشه اصلاحي را طلب کند که در اين‌صورت نقشه جديدي از طرف نظام مهندسي جايگزين نقشه قبلي مي‌شود.
وي بيان کرد: در سال 94، تمام ساختمان‌هاي بالاي 700مترمربع بايد داراي مجري ذي‌صلاح باشند در غيراين صورت حق ساخت و ساز ندارند.
معاون عمراني استانداري لرستان گفت: سازمان نظام مهندسي مکلف است که پروانه مجريان ذي‌صلاح را براي اشخاص حقيقي و حقوقي صادر کند البته با اين شرط که کارمند دولتي، پيماني يا قرادادي نباشند تا وقت لازم که حداقل 6 ساعت است را به نظارت بر روند اجراي پروژه اختصاص دهند.
وي با بيان اين‌که پليس ساختماني مکلف است که ناظر بر عمليات اجرايي باشد، تصريح کرد: زماني‌که پرونده ساخت صادر شد و مالک شروع به‌کار کرد، مالک بايد قبل از شروع به‌کار، مهندسان ناظر را در جريان آغاز فعاليت‌هاي خود قرار دهد.
اصلاني افزود: اگر از همان روز اول که مالک اقدام به گچ‌ريزي محل احداث ساختمان مي‌کند، مهندسان ناظر و پليس ساختماني حضور داشته باشند، مشکل مربوط به زياده‌روي مالک در سطح اشغال پيش نمي‌آيد.
بهينه‌سازي مصرف مصالح ساختماني
معاون امورعمراني استاندار با اشاره به ضرورت بهينه‌سازي مصرف مصالح ساختماني، عنوان کرد: به‌منظور حفظ سرمايه‌هاي ملي، هر گونه به‌کارگيري و استعمال بيش از حد مورد نياز مواد و مصالح ساختماني ممنوع است و مهندسان ناظر در اين رابطه بايد شناسايي شوند.
وي بيان کرد: در سال 94، تمام عوامل دست‌اندرکار ساخت و ساز در لرستان، موظفند که تدابير لازم را به‌نحوي معمول بدارند که ساختار سازه‌ها از نظر کيفيت، کميت، عمل به رعايت قوانين و مقررات فني و الزامي، به‌طور صددرصد رعايت شود.
تعامل دوسويه شهرداري و نظام مهندسي
اصلاني با بيان اين‌که هيچ‌گاه تخلف مهندسان ناظر رافع مسئوليت قانوني متوليان امر در شهرداري نيست، تصريح کرد: وقتي مهندسان ناظر گزارش تخلفي را به شهرداري اعلام مي‌کند، شهرداري موظف است پيگيري‌هاي لازم را به‌موقع انجام دهد.
در ساختمان‌هاي لرستان نمادسازي انجام نمي‌شود
وي با بيان اين‌که در اغلب ساختمان‌هاي استان نمادسازي انجام نمي‌شود، عنوان کرد: در معابر بالاي 12 متر، علاوه‌بر نقشه و مشخصات فني بايد طرح نماي ساختمان در کميسيون سيما و منظر نيز مطرح شده و تصاوير سه بعدي مربوط به آن نيز تهيه شود سپس نماي مکان موردنظر باتوجه به ساختمان‌هاي مجانب و نماي منظر مشخص شود.
معاون امور عمراني استانداري لرستان خاطرنشان کرد: در سال آينده لازم است که گروه‌هاي مختلف مهندسي آموزش‌هاي ببينند تا شاهد ايراداتي که بيان‌گر ضعف مهندسان ناظر است نباشيم؛ بايد تعامل دوسويه‌اي ميان مهندسان ناظر و شهرداري جهت احداث سازمان‌هايي که از نظر آسايش، آرامش و ايمني درحد مطلوبي هستند، شکل بگيرد.
وي بيان کرد: به‌هيچ‌عنوان صدور گواهي‌هايي تحت‌عنوان «گواهي استحکام»، قابل‌قبول نيست، مگر اين‌که ساختماني نياز به اضافه اشکوب(طبقه) داشته باشد که در اين‌صورت بايد مشخصات فني توسط مهندس محاسب تهيه و به تأييد نظام مهندسي برسد؛ بنابراين به‌صرف يک گواهي استحکام نبايد از مستحکم بودن بنا اطمينان حاصل کرد.
اصلاني با بيان اين‎‌که در بحث افزايش طبقات، امنيت مردم بايد در اولويت کار قرار بگيرد، تصريح کرد: در سال آينده، ساختمان‌هايي که از طرف سازمان نظام مهندسي نمره زير 90 بگيرند پايان کار دريافت نمي‌کنند.
وي افزود: سازمان نظام مهندسي بايد ساختمان‌ها را امتيازبندي کند بدين‌منظور که ساختمان‌هاي با نمره 90 تا 94 را به عنوان ساختمان خوب، 94تا 97 را بسيار خوب و 97 به بالا را عالي تلقي کرده و اين موضوع را نيز به اطلاع عموم مردم برساند.
معاون امور عمراني استانداري لرستان در پايان بيان کرد: شايسته است که شهرداران استان، منافع کوتاه‌مدت و درآمد خود را قرباني مسائل دراز مدت و عميق شهرداري نکنند تا در آينده، شهروندان متضرر نشوند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن