تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عاقل‏ترين مردم كسى است كه در امور زندگيش بهتر برنامه‏ريزى كند و در اصلاح آخرتش بيشتر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805705738




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وضع ماليات بر خرده فروشي سيگار، قاچاق را تقويت نمي کند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ اسفند ۱۳۹۳ (۱۴:۵۱ب.ظ)
دکتر صادق نيت: وضع ماليات بر خرده فروشي سيگار، قاچاق را تقويت نمي کند رئيس دبيرخانه کشوري ستاد مبارزه و کنترل دخانيات گفت: وضع ماليات بر خرده فروشي سيگار منجر به تقويت قاچاق نمي شود و اين مسئله يکي از راهکارهاي علمياتي براي کاهش و کنترل مصرف دخانيات در کشور است.
به گزارش خبرگزاري موج، رئيس دبيرخانه کشوري ستاد مبارزه و کنترل دخانيات در خصوص قانون جامع کنترل و مبارزه با دخانيات اظهار داشت: تيرماه سال 84 ما جز اولين کشورهايي بوديم که به کنوانسيون مبارزه با دخانيات زير نظر سازمان بهداشت جهاني پيوستيم، اين کنوانسيون تجربيات موفق را مستند مي‌کند و از اين طريق راهکارهاي ما مشخص است.
وي ادامه داد: در اين راستا شش استراتژي و راهکار به ما ارائه‌شده است که يکي از اين استراتژي‌ها محافظت از مردم در مقابل دود دست‌دوم است، به عبارتي محافظت از افرادي که خودمصرف کننده دخانيات نيستند اما از دود حاصل از مصرف ديگران در اماکن مختلف آسيب مي‌بينند.
دکتر صادق نيت يادآور شد: قانون خوبي را در خصوص کنترل و مبارزه با دخانيات توانسته‌ايم مصوب کنيم و بعدازاينکه اين ستاد نيز دومين جلسه‌اش را شهريورماه امسال تشکيل داد، بنا شد در برنامه، تغيير و تحولاتي ايجاد شود.
وي عنوان کرد: مقرر شد در اين خصوص نظر به کارهاي ارزشمند صورت گرفته، تمامي ارگان‌هاي مرتبط جمع شوند و در تصميم سازي و تصميم‌گيري در خصوص موضوع مبارزه و کنترل دخانيات در کشور سهيم شوند.
رئيس دبيرخانه کشوري ستاد مبارزه و کنترل دخانيات بيان کرد: تاکنون 18 جلسه با حدود 15 ارگان داشته‌ايم و خروجي‌هاي جدي حاصل اين نشست‌ها بوده است و براي مثال لايحه ماليات بر خرده‌فروشي سيگار يکي از اين خروجي‌هاست.
دکتر صادق نيت در ادامه گفت: علاوه بر لزوم وضع ماليات بر خرده‌فروشي سيگار، در خصوص ميزان ماليات نيز در اين جلسات، بحث‌هاي کارشناسي صورت گرفت و نهايتاً از مبلغ 2500 ميليارد مبلغ پيشنهادي ما مبلغ 900 ميليارد ريال توسط مجلس موافقت شد و به تصويب رسيد.
وي همچنين تغيير سيستم وضع ماليات از ماليات کلي به ماليات بر خرده‌فروشي سيگار را اقدام بزرگ و بااهميتي برشمرد که در کنار نگراني‌هاي عده‌اي محقق شده است.
صادق نيت بابيان اينکه عده‌اي که مخالف وضع ماليات بر خرده‌فروشي سيگار بودند اين استدلال را مطرح مي‌کردند که وضع ماليات به اين شيوه ممکن است منجر به افزايش قاچاق شود، ضمن رد اين ديدگاه گفت: براي جلوگيري از اين امر ما پروتکلي را پيگيري کرديم که در آن راهکارهاي مبارزه با قاچاق مشخص‌شده است و اين پروتکل در اولين جلسه کميسيون بهداشت مجلس در ماه گذشته مصوب شد و به صحن علني مي‌رود.
وي ادامه داد: اگر اين پروتکل مصوب شود، دو مشکل حل مي‌شود و تکليف هر دستگاهي نيز مشخص مي‌گردد.
دکتر صادق نيت اظهار داشت: ما در جلسات ستاد با نمايندگان مجلس، سازمان امور مالياتي، وزارت صنعت و همکاران وزارت بهداشت در خصوص ساماندهي مسئله ماليات بر دخانيات بحث و بررسي فراواني داشتيم و از نماينده سازمان بهداشت جهاني نيز دعوت کرديم که به ما مشاوره بدهند و يک لايحه و طرح جديد را تنظيم کرده و براي هيئت دولت فرستاديم که بر اساس ماليات بر خرده‌فروشي و با طراحي کاملاً شفاف بود.
وي با اشاره به اينکه همه اعضا طرح فوق را پذيرفتند، گفت: در اين طرح که ضربتي هم نيست، طي 5 سال از 25 درصد تا 5 درصد ميزان دريافتي که به خزانه دولت وارد مي‌شود تعيين مي‌گردد.
رئيس دبيرخانه کشوري ستاد مبارزه و کنترل دخانيات بار ديگر با اشاره به نگراني بخش صنعت مبني بر اينکه وضع ماليات بر خرده‌فروشي سيگار موجب لطمه زدن به صنعت و تقويت قاچاق شود، گفت: همين نگراني‌ها باعث شد که مسئله در لايحه نيايد، بنابراين از دوستان مجلس کمک خواستيم و بدين ترتيب مسئله از طريق کميسيون بهداشت به کميسيون تلفيق ارائه شد.
دکتر صادق نيت در بخش ديگري از اين گفتگو در خصوص مسئله جمع‌آوري قليان‌ها و کنترل مصرف آن در جامعه نيز گفت: اتفاقي که افتاد اين بود که در 5 سال گذشته اگرچه قليان از قهوه‌خانه‌ها خارج شد اما وارد رستوران‌هاي سنتي شد و درنهايت منجر به اين شد که شاهد هستيم برخي مغازه‌ها تغيير کاربري مي‌دهند و به محلي براي عرضه قليان و توتون بدل مي‌شوند.
وي در خصوص مبارزه جدي با قليان در جامعه گفت: تنها وزارت بهداشت نمي‌تواند در اين زمينه پاسخگو باشد و بايد اداره اماکن هم وارد شود.
دکتر صادق نيت با يادآوري اينکه در اين خصوص قانون مبارزه داريم اما فراموش‌شده است، گفت: با همکاري‌هايي که اخيراً اداره اماکن داشته است، اميد مي‌رود حذف عملي قليان در جامعه اتفاق بيفتد.
وي همچنين از ابلاغ‌نامه نماينده وزارت صنعت خبر داد و گفت: بر اين اساس هيچ مجوز جديدي براي استفاده از قليان از سوي اصناف صادر نمي‌شود و افرادي نيز که تاکنون بدون مجوز به ارائه قليان در رستوران‌ها و ساير اماکن مبادرت مي‌کردند ابتدا از سوي اصناف تذکر مي‌گيرند و سپس با آن‌ها برخورد قانوني مي‌شود، ضمن اينکه عرضه قليان به افراد زير 18 سال تخلف محسوب مي‌شود.
دکتر صادق نيت بار ديگر با انتقاد از تصميم 5 سال گذشته که در آن به‌ظاهر قليان سراها جمع شد ولي در حقيقت قليان‌ها راهي رستوران‌هاي سنتي شد، گفت: ما درگذشته شاهد شيب رو به کاهش مصرف دخانيات در کشور بوديم که متأسفانه اقدام سال‌هاي گذشته مصرف را افزايش داد.
وي تاکيد کرد: ستاد به دنبال برنامه‌ريزي عملياتي براي کاهش شيب مصرف دخانيات در کشور است و در اين مسير هم مبارزه جدي با دخانيات را با همکاري اصناف آغاز کرده‌ايم.
دکتر صادق نيت همچنين از راه‌اندازي مجدد مراکز ترک دخانيات خبر داد و گفت: اين مراکز درگذشته فعاليت گسترده‌اي داشتند که متأسفانه تعدادي از آن‌ها تعطيل شدند که به‌زودي راه‌اندازي خواهند شد.
وي بابيان اينکه در حوزه مبارزه و کنترل دخانيات با اقدام ضربتي بدون فرهنگ‌سازي موافق نيستيم، تاکيد کرد: زماني که فرهنگ‌سازي در کنار اجراي قانون محقق شود مي‌توان از جامعه انتظار ترک رفتارهاي نادرست نظير مصرف دخانيات را داشت.
رئيس دبيرخانه کشوري ستاد مبارزه و کنترل دخانيات ادامه داد: براي برخورد جدي با مصرف‌کنندگان و عرضه‌کنندگان دخانيات در کشور از طريق اصناف ابتدا تذکراتي ارائه مي‌شود و در صورت تکرار تخلف از طريق ضابطين قانوني، متخلفين اعمال قانون مي‌شوند و اين طرح از ابتداي اسفندماه آغازشده است.
وي همچنين از ابلاغ دستور فوق به دانشگاه‌ها به‌عنوان ضابطان وزارت بهداشت خبر داد و ابراز اميدواري کرد بتوان ابتدا با فرهنگ‌سازي و سپس با اعمال قانون گام‌هاي جدي‌تري در مبارزه با مصرف دخانيات برداشت.
دکتر صادق نيت تشکيل کارگروه فرهنگي با هدف فرهنگ‌سازي براي کنترل و کاهش مصرف دخانيات در کشور را نيز از ديگر اقداماتي برشمرد که مي‌تواند در تحقق برنامه‌ها اثرگذار باشد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن