تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هان! ميان حق و باطل جز چهار انگشت فاصله نيست. از آن حضرت درباره معناى اين فرمايش س...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804030894




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تصويب آيين نامه ستاد فناوري گياهان دارويي آذربايجان شرقي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ اسفند ۱۳۹۳ (۱۳:۲۱ب.ظ)
تصويب آيين نامه ستاد فناوري گياهان دارويي آذربايجان شرقي دومين جلسه ستاد گياهان دارويي و طب سنتي آذربايجان شرقي که با حضور محمدتقي پاکزاد، معاون توسعه مديريت و منابع انساني استانداري، در محل مرکز تحقيقات کشاورزي و منابع طبيعي آذربايجان شرقي برگزار شده بود.
به گزارش خبرگزاري موج، حسين لطفعلي زاده ضمن ارائه گزارشي از فعاليت‌هاي متنوع تحقيقاتي مرکز در هفت بخش تحقيقاتي، با اشاره به دستاوردهاي مهم تحقيقاتي مرکز در سال‌هاي اخير، جمع آوري و شناسايي بيش از يک هزار گونه گياهي از فلور استان، شناسايي بيش از 300 گونه گياه دارويي در استان و اهلي کردن برخي از گونه‌ها و همچنين فعاليت‌هاي مرتبط با کاشت، اهلي کردن برخي از گياهان دارويي و توليد بذور آن‌ها در ايستگاه تحقيقات حفاظت خاک تيکمه‌داش مرکز را از کارهاي شاخص، ارزشمند و نوين، عنوان کرد وافزود: اين فعاليت‌ها مي‌توانند به عنوان مرجعي در تحقيقات گياهان دارويي و دسترسي ارگان‌هاي دانشگاهي و دولتي مرتبط با اين رشته باشد.
معاون پژوهشي و فناوري مرکز و مسوول کميته گياهان دارويي و طب سنتي نيز با ارائه گزارش اجمالي از صنعت گياهان دارويي استان آذربايجان شرقي، به بيان توانمندي‌هاي گسترده و بالقوه استان آذربايجان شرقي در زمينه گياهان دارويي و وضعيت فعلي مصرف گياهان دارويي و داروهاي گياهي در ايران و استان پرداخت و با اشاره به تنگناها و موانع موجود در توليد و توسعه کشت گياهان دارويي گفت: نامناسب بودن نحوه تهيه، کاشت، بسته بندي و صادرات گياهان دارويي باعث شده است صادرات آن‌ها فقط به صورت فله‌اي و با سود بسيار اندک صورت بگيرد.
بهمن پاسبان اسلام افزود: محصولات خام ايران در کشورهاي ديگر بسته بندي شده و به نام همان کشورها و با ارزش افزوده بالاتر به بازارهاي جهاني عرضه مي‌شوند متاسفانه ادامه اين روند فشار مضاعفي بر عرصه‌هاي منابع طبيعي وارد نموده است همچنين واردات برخي از گياهان دارويي به‌صورت نامناسب و غيربهداشتي نيز صورت مي‌گيرد.
دبير کميته توسعه گياهان دارويي استان در بخش ديگري از گزارش خود، تحقيقات علمي در اين حوزه، شناسايي مناطق مستعد کشت، تحقيقات در زمينه ارزش افزوده در اين صنعت و آموزش را از موارد مهم در برنامه ريزي و سياست‌گذاري در راستاي توسعه کشت گياهان دارويي بيان کرده همچنين عدم هماهنگي بين بخش‌هاي ذيربط، برداشت بي رويه، محدوديت توسعه سطح زير کشت، کمبود دانش فني و علمي، فقدان مکانيزاسيون و نارسايي قوانين و استانداردها را از مشکلات و چالش‌هاي پيش روي اين صنعت در استان دانست.
امير حسين طالب پور، از محققان بخش تحقيقات جنگل و مرتع مرکز در زمينه گياهان دارويي نيز در سخنان خود به لزوم ساماندهي صنف عطاران و لزوم ايجاد اتحاديه تخصصي و مستقل گياهان دارويي و عطاري‌ها اشاره کرده و با بيان اينکه کارهاي خوبي در مرکز انجام گرفته، گفت: بانک پرباري از بذور گياهان دارويي در مرکز ايجاد شده که مي‌تواند با حمايت اين کميته توسعه پيدا کند همچنين در ايستگاه حفاظت خاک و آبخيزداري تيکمه داش نيز فعاليت‌هاي چشمگيري در زمينه اهلي کردن، کاشت و توليد بذر در حال انجام است.
توحيد ابراهيمي گجوتي، رئيس بخش تحقيقات جنگل و مرتع مرکز، نيز با اشاره به مجموعه غني استان، از جمله زيست بوم استثنايي جنگل‌هاي ارسباران، به شناسايي 322 گونه گياه دارويي و آرشيو آن‌ها در هرباريوم مرکز اذعان کرده و گفت: در خصوص اهلي کردن گونه‌هايي نظير علف چاي، بادرنجبويه، خارمريم، گزنه، مرزه و آويشن فعاليت‌هاي خوبي در گروه گياهان دارويي بخش تحقيقات جنگل و مرتع مرکز صورت پذيرفته است.
دبير شوراي هماهنگي تحقيقات، آموزش و ترويج کشاورزي منطقه 3 کشور همچنين وجود کلکسيون زنده، راه اندازي بانک ژن و بذر، اسانس گيري و بسته بندي در ايستگاه تيکمه داش مرکز و مطالعه بر روي گياهان دارويي در مناطق ديم استان را کار علمي ارزشمندي توصيف کردند و در پايان جلسه با اشاره به توانمندي‌هاي گسترده علمي محققان مرکز از چندين تفاهم نامه کاربردي که امسال با مراکز اجرايي و علمي استان منعقد شده بعنوان فصل جديدي در اشاعه دستاوردهاي تحقيقاتي مرکز ياد کرده وسخنان خود را با اين فرمايش مهم مقام معظم رهبري به پايان رساند که توليد علم و تحقيقات، حيات آينده کشور است.
گفتني است در اين جلسه آيين نامه پيشنهادي ستاد فناوري گياهان دارويي و طب سنتي استان آذربايجان شرقي پس از بحث بررسي کلي در پنج ماده مورد تصويب قرار گرفت.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن