تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 15 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شب و روز بر هر كس بگذرد، او را ادب مى‏كند، فرسوده‏اش مى‏نمايد و به مرگ نزديكش مى‏س...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799451557




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دون مشورت وکیل پای هیچ تعهدنامه‌ای را امضا نکنند توصیه همیشگی استاندار آذربایجان‌شرقی به مردم


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: دون مشورت وکیل پای هیچ تعهدنامه‌ای را امضا نکنند
توصیه همیشگی استاندار آذربایجان‌شرقی به مردم
استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر ترویج فرهنگ استفاده از وکیل در جامعه، گفت: یکی از توصیه‌های همیشگی من به مردم استان این است که بدون مشورت وکیل پای هیچ تعهدنامه‌ای را امضا نکنند.

خبرگزاری فارس: توصیه همیشگی استاندار آذربایجان‌شرقی به مردم



به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، اسماعیل جبارزاده در مراسم گرامیداشت روز وکیل مدافع در تبریز، ضمن تبریک این روز، خاطرنشان کرد: وکلا، مجاهدان عرصه نبرد حق و باطل هستند که دوشادوش قضات و نیروهای امنیتی و نظامی تلاش می‌کنند تا حق و قانون در جامعه حاکم شود.

وی، رعایت عینی و عملی حقوق شهروندی را یکی از مطالبات بحق آحاد مردم از نظام و دولت دانست و با بیان این که پاسخگویی به این خواسته، وظیفه انکارناپذیر دولت است، افزود: تحقق این هدف لازمه تدارک مقدمات و ساز و کارهای اساسی است.

استاندار آذربایجان شرقی، ارتقای فرهنگ عمومی جامعه، امکان دسترسی به خدمات تخصصی حقوقی و استقلال وکلا را سه مقدمه اساسی برای تامین حقوق شهروندی عنوان کرد و در بیان مقدمه اول گفت: برای دستیابی به نظام کارآمد در همه بخش‌ها، ارتقای فرهنگ عمومی جامعه از طریق آموزش‌های مستمر به مردم ضروری است و در سایه افزایش آگاهی‌های عمومی نسبت به مسایل حقوقی و قانونی، بسیاری از کاستی‌ها و ناهنجاری‌ها برطرف و حق‌کشی‌ها و قانون‌شکنی‌ها مرتفع می‌شود.

وی افزود: البته این کار از عهده دستگاه‌های اداری به تنهایی خارج است و باید نهادهای مدنی و غیردولتی مانند کانون وکلا در این خصوص فعال باشند.

جبارزاده، امکان دسترسی سهل و آسان مردم به ویژه صاحبان صنایع و فعالان اقتصادی به خدمات تخصصی حقوقی و برخورداری از پشتوانه وکیل مدافع صدیق و مجرب را دومین مقدمه تامین حقوق شهروندی دانست و گفت: نفس حضور وکیل در مراحل دادرسی موجب اطمینان خاطر موکل و امیدواری او نسبت به شان و منزلت دستگاه قضا بوده و شائبه نقض حقوق اساسی شهروندان را از بین می‌برد.

وی افزود: از این نظر وکیل مدافع هم حافظ حقوق موکل خود و هم ضامن اثبات اعتبار و سلامت دستگاه قضایی در نزد افکار عمومی است.

وی در ادامه با تاکید بر استقلال وکیل و کانون وکلا به عنوان سومین مقدمه تامین حقوق شهروندی، خاطرنشان کرد: در سال‌های اول انقلاب بنا به شرایط خاص آن زمان، تصمیم‌گیران نظام تمایل داشتند که دولت زمام همه امور جامعه را مستقیما بر عهده بگیرد که نتیجه این سیاست و تفکر، رشد بی‌رویه بدنه دولت، افزایش بوروکراسی اداری و تضعیف بخش خصوصی بوده است.

جبارزاده اضافه کرد: خوشبختانه با تدابیر داهیانه رهبر معظم انقلاب چند سالی است که مدیریت کشور در مسیر صحیح خود یعنی اداره کشور بر اساس توانمندی‌های بخش خصوصی و سپردن کارها به مردم قرار گرفته و در این میان واگذاری امور مربوط به وکالت به خود وکلا در قالب نهادی غیردولتی امری غیرقابل تشکیک است.

وی تصریح کرد: زمزمه‌های دولتی کردن فعالیت‌های مربوط به وکالت یا ادغام کانون وکلا در دستگاه قضایی حرکتی زیان‌بار و غیرقابل توجیه است، البته مقوله نظارت قانونی بر عملکرد کانون وکلا نیز نباید فراموش شود.

استاندار آذربایجان شرقی در پایان با تاکید بر ترویج فرهنگ استفاده از وکیل در جامعه، گفت: یکی از توصیه‌های همیشگی من به مردم استان این است که بدون مشورت وکیل پای هیچ تعهدنامه‌ای را امضا نکنند.

وی افزود: خوشبختانه مسوولان اجرایی، دستگاه قضایی و نمایندگان استان در مجلس با وحدت، صمیمیت و برادری به دنبال ارایه خدمات بیشتر و بهتر به مردم استان هستند و امیدواریم این روند ادامه پیدا کند.
انتهای پیام/60002

93/12/08 - 17:14





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن