تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):از كسانى مباش كه بى‏عمل، به آخرت اميد دارند... از گناه باز مى‏دارند، اما خود باز ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820451955




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حفاظت از محيط زيست ضروري است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ اسفند ۱۳۹۳ (۹:۲۵ق.ظ)
حفاظت از محيط زيست ضروري است معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان حفاظت محيط زيست در ادامه برنامه هاي سفر به فرانسه در جلسه مديران ارشد شرکت هاي مختلف فرانسوي علاقمند به همکاري با ايران سخنراني و به سوالات مختلف آنان پاسخ گفت.
به گزارش خبرگزاري موج، معصومه ابتکار در اين جلسه که به دعوت شوراي ملي کارفرمايان فرانسه (مدف انترناسيونال) و با هماهنگي سفارت جمهوري اسلامي ايران در پاريس برگزار شده بود، بيش از چهل نفر از مديران ارشد شرکت‌هاي مختلف فرانسوي حضور يافته بودند.
در ابتداي جلسه، لوکاس معاون رئيس کل مدف انترناسيونال ضمن خوشامد گويي به ابتکار و تشکر از وقتي که به اين منظور اختصاص داده‌اند به ظرفيت‌هاي گسترده توسعه مناسبات تجاري و اقتصادي فيمابين اشاره و بر اين نکته تاکيد کرد که به رغم بروز پاره اي از مشکلات در روابط و همکاري‌هاي اقتصادي فيمابين طي چند سال گذشته، هرگز اين روابط قطع نشده و پس از توافق اوليه ژنو و باز شدن نسبي فضاي مناسبات بلافاصله هياتي متشکل از 110 شرکت مختلف فرانسوي جهت بررسي زمينه‌هاي توسعه مناسبات به ايران سفر کرده که خود مبين علاقمندي خاص شرکت‌هاي فرانسوي به بازگشت مجدد به ايران است.
وي در ادامه با اشاره به برگزاري کنفرانس بين المللي تغييرات آب و هوايي Cop 21 در آبان ماه سال جاري در پاريس خواستار تبيين نقطه نظرات سازمان حفاظت محيط زيست ايران در اين زمينه شد.
ابتکار نيز با تشکر از مدف انترناسيونال براي انجام هماهنگي‌هاي مربوط به اين جلسه، ضمن بيان تحولات اقتصادي ايران طي دوران رياست جمهوري آقاي دکتر روحاني، به استراتژي کلي توسعه همکاري‌هاي بين المللي در زمينه‌هاي مختلف اقتصادي به خصوص محيط زيست، سابقه خوب همکاري‌هاي دو کشور در بخش محيط زيست و تأثير مسائل زيست محيطي بر جوامع مختلف بشري و حتي آثار غير قابل انکار آن بر نسل‌هاي آتي اشاره و تبادل نظر و همکاري در موضوعات مختلف زيست محيطي را از اهميت روزافزون براي دو کشور ارزيابي کرد.
رييس سازمان حفاظت محيط زيست ابراز اميدواري کرد تلاش‌هاي جامعه جهاني در اجلاس آتي تغييرات آب و هوايي پاريس به نتيجه اي عادلانه و قابل قبول براي همه کشورها منجر و زمينه بهبود شرايط محيط زيستي براي همه کشورها را فراهم آورد.
ابتکار در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به بروز پديده ريزگردها، خشک شدن درياچه اروميه، مشکلات زيست محيطي درياي خزر و خليج فارس و آلودگي هواي شهرهاي بزرگ کشور به طرح‌هاي مطالعاتي و اجرايي کشورمان براي مقابله با اين مشکلات اشاره و از حضور شرکت‌ها و مؤسسات داراي تکنولوژي فرانسوي براي همکاري با طرف‌هاي ذي ربط ايراني به منظور مواجهه کارآمدتر با اين مشکلات استقبال کرد.
در ادامه، مديران شرکت‌هاي مختلف فرانسوي ضمن طرح زمينه‌هاي مختلف فعاليت و توانمندي‌هاي خود نسبت به حضور مجدد در بازار ايران ابراز علاقه کرده و بر اميدواري خود نسبت به باز شدن هر چه بيشتر فضاي مناسبات تاکيد و سوالاتي را مطرح کردند که پاسخ مقتضي ارائه شد.
در پايان آهني، سفير جمهوري اسلامي ايران در پاريس طي سخناني کوتاه، از تلاش مدف انترناسيونال براي برگزاري موفق اين جلسه با توجه به فرصت بسيار محدودي که براي انجام هماهنگي‌ها در اختيار بود تشکر کرد و آن را نشانه اي روشن بر وجود ظرفيت‌هاي گسترده توسعه مناسبات اقتصادي بين دو کشور دانست.
وي بر آمادگي سفارت جمهوري اسلامي ايران براي ارائه هر گونه حمايت مورد نياز در توسعه همکاري‌هاي اقتصادي و تجاري فيمابين تاکيد کرد.
آهني همچنين با اشاره به مذاکراتي که با وزارت امور خارجه و خزانه داري فرانسه به منظور ايجاد هر چه بهتر بستر توسعه همکاري‌ها در جريان است، تأخير شرکت‌هاي فرانسوي در اين زمينه را به معناي واگذاري فضاي تجاري و همکاري به ساير رقباي آسيايي و اروپايي ارزيابي کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن