تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 2 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز قلعه و دژ محکمی است که نمازگزار را از حملات شیطان نگاه می دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812120612




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چشم‌انداز ائتلاف صد درصدي نيروهاي انقلاب


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: چشم‌انداز ائتلاف صد درصدي نيروهاي انقلاب
روزنامه‌هاي زنجيره‌اي وابسته به اين جريان هم در تبعيت از اتاق فكر خود تلاش مي‌كنند گروه‌ها و شخصيت‌هاي طيف وفادار به انقلاب اسلامي را در مقابل هم قرار دهند كه آخرين آن را بايد دعواي باهنر‌–لاريجاني دانست كه روزنامه شرق روز چهارشنبه به آن پرداخته بود
نویسنده : محمد اسماعيلي 


شب بعد از برگزاري يازدهمين انتخابات رياست جمهوري در خرداد 92 دغدغه‌اي همگاني طيف اصولگرايان را در بر گرفت و اين مسئله را مطرح نمود كه نكند جرياني در سايه دولت جديد در مراكز مهم نظام نفوذ كند كه اولويتش براندازي حاكميت بوده و عمده فعاليت‌هاي آن حول محور استحاله شكل گرفته است.
    
بر همين اساس اصولگرايان كه نتوانسته بودند با يك كانديداي واحد در آن دور از انتخابات حضور پيدا كنند، خود را نيازمند «وحدت»‌ ديدند؛ وحدتي كه مي‌تواند بسياري از اهداف تجديدنظرطلبان را خنثي كند و بار ديگر موفقيت را براي اردوگاه اصولگرايان با خود به همراه بياورد.
برگزاري چندين جلسه طي ماه‌ها با همين رويكرد خود گوياي اين نكته است كه نزديك‌ترين طيف به گفتمان انقلاب اسلامي در تدارك بر آمده كه در آوردگاه‌هاي پيش رو اشتباهات گذشته را به كناري زده و بار ديگر قدرت اجتماعي خود را بر حريف ديكته كند.
همايش روز پنج‌شنبه اصولگرايان در اجلاس سراسري جبهه پيروان كه ‌در مؤسسه شهداي مؤتلفه برگزار شد هم يكي ديگر از اين گردهمايي‌ها بود كه با هدف هم‌افزايي در بين نيروهاي انقلاب برگزار شد.
اين همايش كه با حضور برخي از بزرگان طيف اصولگرا برگزار شد، تلاش ديگري بود تا زمينه‌هاي وحدت و همگرايي بيش از گذشته مهيا و مقدمه‌اي شود براي استمرار پيروزي‌هاي جريان اصولگرا.
گردهمايي مذكور در شرايطي برگزار شد كه جريان تجديدنظرطلب در تلاش است اختلافات روبنايي اصولگرايان را تعميق بخشيده و چنددستگي مفرط ميان آنها را بنا نهد.
روزنامه‌هاي زنجيره‌اي وابسته به اين جريان هم در تبعيت از اتاق فكر خود تلاش مي‌كنند گروه‌ها و شخصيت‌هاي طيف وفادار به انقلاب اسلامي را در مقابل هم قرار دهند كه آخرين آن را بايد دعواي باهنر –لاريجاني دانست كه روزنامه شرق روز چهارشنبه به آن پرداخته بود.  به هر روي در شرايطي كه طيف مدعي اصلاح‌طلبي همچنان مشغول كارشكني و ايجاد شكاف در جريان رقيب است، بايد برگزاري همايش روز پنج‌شنبه اصولگرايان را به فال نيك گرفت و آن را گام مثبتي جهت به وحدت رسيدن طيف اصولگرا دانست.
    جامعتين نظر خود را به اصولگرايان ابلاغ مي‌كند
اولين سخنران اجلاس سراسري جبهه پيروان آيت‌الله محمد‌علي موحدي‌كرماني، دبيركل جامعه روحانيت مبارز بود كه در سخناني اظهار داشت: نبايد به دشمن چشم بدوزيم چراكه آنها با اصل اسلام دشمني دارند و در اين زمينه هم مقام معظم رهبري توصيه‌هايي به هيئت ايراني كردند و آنها نيز انصافاً بيدار و متوجه هستند اما بايد اين بيداري را حفظ كنند و فريب تبسم دشمن را نخورند.
وي وظيفه مردم را نيز اطاعت از مقام معظم رهبري دانست و تصريح كرد: مردم بايد حضور خود را در صحنه‌هاي انقلاب اسلامي نشان دهند و سعي كنند در انتخابات نيز بصيرت كامل داشته باشند. آيت‌الله موحدي‌كرماني در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به اين نكته كه در كشور ما همه مسئولان و حتي مقام معظم رهبري نيز به طريق واسطه از سوي مردم تعيين مي‌شود، وظيفه ديگر مردم را بصيرت و هوشياري و رأي دادن به فرد صالح دانست.
دبيركل جامعه روحانيت مبارز با تأكيد بر اينكه خبرگان و نخبگان بايد مردم را بيدار كنند، به لزوم برنامه‌ريزي در استان‌ها اشاره كرد و افزود: در مجلس و خبرگان لزوم پايبندي به ولايت بسيار مهم است و مبادا كسي كه هوي و هوس دارد و به اين خاطر كانديدا شده است، مسئوليت بگيرد.
آيت‌الله موحدي‌كرماني احترام به روحانيت و مرجعيت را از ديگر شاخصه‌هاي اصولگرايان دانست و گفت: بنده از آقاي باهنر كه تأكيد داشت آنچه جامعتين بگويد مي‌پذيرند، تشكر مي‌كنم چراكه آنها به درستي تشخيص داده‌اند و از سوي ديگر جامعتين نيز مستمسك به فرامين اهل بيت است و از خود چيزي مايه نمي‌گذارد. دبيركل جامعه روحانيت مبارز با اشاره به سرنوشت منافقين به دليل جدا شدن از روحانيت كه منجر به جدايي آنها از اسلام شد، خاطرنشان كرد: ما به عنوان جامعه روحانيت خود را بي‌نياز از مشورت نمي‌دانيم و اگر هم بحثي مي‌كنيم، معتقديم با بحث اختلاف از بين مي‌رود.  وي ادامه داد: اين بحث و مذاكره چنانچه با برخي آقايان باشد به معناي ايجاد ضلع ثالث نيست و ضلع، همان دو ضلع (جامعتين) است. آيت‌الله موحدي‌كرماني با تأكيد بر اينكه ما از مشورت و مذاكره بي‌نياز نيستيم، يادآور شد: بنده براي برادرم آيت‌الله مصباح‌يزدي احترام كامل قائلم و شخصاً به ايشان ارادت دارم.  آيت‌الله موحدي‌كرماني با بيان اينكه شما تبعيت از جامعتين را ادامه دهيد، در عين حال گفت: نمي‌دانم آيت‌الله مصباح رهبري پايداري را قبول كرده باشند يا نه هر چند در اين امر ترديد وجود دارد، اما به هر حال ما نظر جامعتين را به شما ابلاغ مي‌كنيم.
وي در ادامه با بيان اينكه ممكن است برخي از اعضاي جبهه پيروان درباره حضور برخي افراد در ليست خبرگان يا مجلس اختلاف‌نظر داشته باشند، يادآور شد: بحث اشكالي ندارد اما اين مسئله نبايد به تخاصم كشيده شود چراكه اين امر خطرش بيشتر است.
 آيت‌الله موحدي‌كرماني ادامه داد: اگر به تفاهم رسيديد چه بهتر اما اگر به تفاهم نرسيديد سرسختي نشان دادن اشتباه است و منجر به تخاصم مي‌شود اما اگر درباره شخصي در ليست كه با آن موافق نيستيد كوتاه بياييد، اهم يعني وحدت را رعايت كرده‌ايد و شما گرفتار اين مسئله خواهيد شد.
   قصد ديدار با آيت‌الله مصباح را داريم
آيت‌الله موحدي كرماني همچنين در جمع خبرنگاران در پاسخ به اين سؤال كه قرار بوده است در اسفندماه جامعتين با آيت‌الله مصباح‌يزدي ديدار كنند و آيا اين ديدار تعيين شده است يا خير گفت: هنوز ديداري انجام نشده ولي تمايل داريم ديداري را با آيت‌الله مصباح يزدي صورت دهيم.  وي در پاسخ به اين سؤال كه آيا جامعتين پيشقدم اين ديدار خواهد بود يا خير تأكيد كرد: بله، جامعتين پيشقدم است و ما مي‌خواهيم اين ديدار انجام گيرد و مشورت با آيت‌الله‌مصباح‌يزدي انجام شود.
آيت‌الله موحدي كرماني در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه چه كساني در انتخابات رياست مجلس خبرگان رهبري كانديدا مي‌شوند، اظهار كرد: ممكن است آيت‌الله هاشمي شاهرودي، آيت‌الله‌مصباح و آيت‌الله يزدي كانديدا شوند و امكان دارد آيت‌الله جنتي از نظر قبلي خود انصراف دهد و براي رياست خبرگان كانديدا شود.
    ائتلاف اصولگرايان براي انتخابات امري صددرصدي است
محمدرضا باهنر، دبيركل جبهه پيروان خط امام و رهبري ديگر سخنران اين كنگره با تأكيد براينكه سال آينده دو انتخاب بزرگ، مهم و سرنوشت‌ساز همچون مجلس خبرگان رهبري و مجلس شوراي اسلامي را پيش رو داريم، افزود: در زمينه مشي و سياست راهبردي جبهه پيروان خط امام و رهبري آقاي بادامچيان گزارش مفصلي در اين جلسه خواهند داد و كارگروهي در اين زمينه ايجاد شده كه به جمع‌بندي‌هاي خوبي برسند و ما نيز در سياست‌هايمان چند راهكار استراتژيك داريم.
وي ادامه داد: ما در طول فعاليت خود در طول سال‌هاي گذشته مشي‌مان حركت و تلاش زير سايه جامعتين بوده است و تلاش كرديم براين مشي استمرار داشته باشيم و به چپ و راست منحرف نشويم و از برخي رفتارهايي كه بعضي افراد انجام دادند تا همدلي را سر بزنگاه‌ها نتوانند از خود نشان دهند، دوري كرديم.
نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه فضاي كلي اصولگرايي اين موضوع را تأييد مي‌كند كه ما همواره براين مشي استقامت داشته‌ايم، افزود: ما از اين مشي نه تنها زيان نديديم بلكه سود هم برديم و بين خود و خداوند متعهديم كه اين مشي را در ادامه فعاليت سياسي خود ادامه مي‌دهيم.
باهنر گفت: مشي ما در انتخابات آينده مجلس و خبرگان اين است كه دو جريان در اصولگرايي وجود دارند؛ يك طرف مي‌گويند احترام جامعتين را بايد داشته باشيم اما سرمان را بيندازيم و كار خودمان را انجام دهيم؛ ما چند جلسه با آنها صحبت كرده‌ايم و گفته‌ايم كه مشي‌شان صحيح نيست و در راهشان انحراف ايجاد مي‌شود. ممكن است با جامعتين جدل كنيم اما به كاري كه جامعتين به آن راضي نيست نبايد دست بزنيم و نبايد كاري كه باعث دلخوري جامعتين مي‌شود انجام دهيم.
وي ادامه داد: جريان دوم در اصولگرايي مجموعه‌اي است كه جديد هستند و حزب پايداري جزو آن است و رهبر ايدئولوژيك آنها آيت‌الله مصباح يزدي است و مي‌گويند ما از جامعتين حمايت مي‌كنيم ولي بايد ضلع سوم و چهارمي وجود داشته باشد؛ اگر آنها مي‌خواهند با آيت‌الله مصباح يزدي به عنوان ضلع سوم ارتباط داشته باشند و مشورت بگيرند يا نگيرند به خودشان ارتباط دارد اما جبهه پيروان با جامعتين همراهي بلاشرط دارد.
دبيركل جبهه پيروان خط امام و رهبري تصريح كرد: ما مي‌خواهيم ائتلاف كنيم و مسئله ما وحدت فلسفي نيست؛ اميد و چشم انداز ائتلاف اصولگرايان ائتلاف صد درصدي است. ممكن است به صد درصد نرسيم ولي بايد تلاش كنيم كه به نقطه 100 برسيم.
 حضور وزراي دولت قبل و جبهه پايداري در جلسات وحدت اصولگرايان
حجت‌الاسلام سيد رضا تقوي، ديگر چهره جريان اصولگرايي است كه در حاشيه حضور آيت‌الله العظمي نوري همداني در جنوب شرق استان تهران در گفت‌وگو با مهر با اشاره به برگزاري جلسات وحدت ميان گروه‌هاي مختلف اصولگرايي اظهار داشت: بيش از يكسال است كه موضوع وحدت اصولگرايان را آغاز كرده‌ايم و در اين مدت به نتايج بسيار خوبي نيز رسيديم.
اين فعال سياسي با اشاره به دعوت از همه جرياناتي كه در حوزه اصولگرايي تعريف مي‌شوند اضافه كرد: براي به نتيجه رسيدن وحدت اصولگرايان از همه جرياناتي كه در اين حوزه تعريف مي‌شوند، دعوت به عمل آمده و تلاش ما اين است كه همگرايي و وفاق را در حوزه اصولگرايي تقويت كنيم.
رئيس شوراي همگرايي اصولگرايان در پاسخ به سؤال ديگري مبني بر حضور محمود احمدي‌نژاد در جلسات وحدت اصولگرايان اظهار داشت: شخص احمدي نژاد در جلسات وحدت اصولگرايان حضور ندارد اما وزراي او حضور دارند.
اين فعال سياسي در پاسخ به سؤال ديگري مبني بر اينكه آيا اعضاي جبهه پايداري نيز در جلسات وحدت اصولگرايان شركت مي‌كنند يادآور شد: اعضاي جبهه پايداري در جلسات عمومي وحدت اصولگرايان شركت مي‌كنند.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن