تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):هر كس در مسجد سهله دو ركعت نماز بخواند، خداوند، دو سال بر عمر او مى‏افزايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803135208




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کاهش 30 درصدی جرائم سربازان/ رسیدگی به تخلفات نیروهای مسلح در دادسرای نظامی


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: حجت‌الاسلام فراتی در شانزدهمین مجمع پیشگیری از وقوع جرم مطرح کرد
کاهش 30 درصدی جرائم سربازان/ رسیدگی به تخلفات نیروهای مسلح در دادسرای نظامی
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان تهران گفت: شعبه وی‍ژه‌ای در دادسرای نظامی داریم که به تخلفات نیروهای مسلح رسیدگی می‌کند.

کاهش 30 درصدی جرائم سربازان/رسیدگی به جرائم نیروهای مسلح در دادسرای نظامی

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران؛ حجت‌الاسلام «عباسعلی فراتی» در شانزدهمین مجمع پیشگیری از وقوع جرم استان تهران که صبح امروز دوشنبه(4اسفندماه) در سالن همایش سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد گفت: مهمترین سرمایه هر سازمانی، نیروی انسانی است که در پاسداری از آن نهایت تلاش را انجام دهیم.
 
وی ادامه داد: تخلف و جرم برای سازمان آفت حساب می‌شود که هم موجب دردسر برای خانواده وی و هم برای جامعه است.
 
حجت‌الاسلام فراتی گفت: سازمان قضایی نیروهای مسلح در اجرای اصل 156 قانون اساسی خود را موظف می‌داند که در راستای هدف پیشگیری از وقوع جرم گام بردارد.
 
وی افزود: در سال 71 با میزبانی صنایع دفاع این همایش برگزار شد و در حال حاضر سه برنامه پنج ساله را پشت سر گذاشته‌ایم که 593 همایش استانی امروز در استان تهران برگزار شده و 500 جلسه شورای استانی که پیش زمینه این 593 همایش هستند با حضور فرماندهان انتظامی برگزار شده است.
 
رئیس سازمان قضایی استان تهران ادامه داد: در مجموع برنامه پنج سال اول این مسائل بررسی و بیش از 640 راهکار ارائه شده که 95 مورد آن‌ها زمینه اجرایش در یگان‌های استان و مدیریت مرکز فراهم است.

حجت‌الاسلام فراتی اظهار کرد: با اجرای این برنامه‌ها در مجموع نیروهای مسلح با پشت سر گذاشتن 3 برنامه پنج ساله، جرائم را کاهش داده که آمار آن شناور است و در برخی ممکن است دو دصد و گاهی 15درصد و هم چنین 27 درصد هم کاهش نرخ جرائم را داشته‌ایم.  
 
وی گفت: در سال جاری قضات در 106 کارگاه آموزشی شرکت کردند که ناجا 30 جلسه، سپاه 28 و وزارت اطلاعات در 10 جلسه شرکت کردند و ما در حال حاضر آمادگی خودمان را برای همکاری بیش از این مقدار هم اعلام می‌کنیم.
 
رئیس سازمان قضایی استان تهران تصریح کرد: با توجه به این که از اول ماه 4 سال آینده و وظایفی که برای ضابطین مشخص شده سازمان قضایی استان تهران آمادگی خود را اعلام می‌کند.  
 
حجت‌الاسلام فراتی گفت: از مدت‌ها قبل در این رابطه همکاری‌مان را اعلام کرده بودیم که به موقع بتوانیم آیین دادرسی را کاربردی و اجرایی کنیم.
 
وی با اشاره به راهکارهای نهادینه کردن پیشگیری از وقوع جرم ادامه داد: یکی از راهکارهای پیشگیری از وقوع جرم توجه خاص به مراکز آموزشی است یعنی حداقل دو واحد آموزشی در مراکز آموزشی برای قضات در نظر گرفته شود.  
 
رئیس سازمان قضایی استان تهران افزود: حدود 4سال است که در پادگان آموزشی شهدای جوادنیا سیستماتیک داریم که پایان هر دوره حدود 2 ساعت برای سربازان صحبت می‌کنیم که حدود 30 درصد جرائم سربازان کاهش پیدا کرده است.
 
وی تصریح کرد: با توجه به حساسیت‌ها و مطالبات مقام معظم رهبری از سازمان قضایی این انتظار را داریم که دو واحد درسی را در سیستماتیک آموزشی قرار دهند.  
 
فراتی گفت: رسیدگی به مشکل جوانان امری ضروری است که باید در این مسئله تدبیر کرد.
 
رئیس سازمان قضایی استان تهران با اشاره به خرید سربازی ادامه داد: با توجه به آمارهایی که از غایبین سربازی ارائه داده شده است که ابتدا آمار یک و نیم میلیون سرباز مشمول غایب بودند اما شب گذشته، آمار دو و نیم میلیون سرباز غایب اعلام شد و باید دید که این کسانی که مشمول خدمت هستند با اعلام این آمارها متزلزل می‌شوند؟
 
حجت‌الاسلام فراتی افزود: یک شعبه وی‍ژه‌ای در دادسرای نظامی داریم که مخصوص کسانی است که از نیروهای مسلح به آن‌جا می‌آیند و میانگین این افراد ماهانه حدود 200 نفر است.
 
رئیس سازمان قضایی استان تهران در پایان خاطر نشان کرد: اگر می‌خواهیم علل تخلف، ضرب و جرح در نیروهای مسلح را بررسی کنیم باید نگاه ویژه‌ای به این مسئله داشته باشیم.

انتهای پیام/






کد خبر: ۵۱۴۱۱۶۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن