تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بهترين علم آن است كه مفيد باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819842186




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حمايت مجلس از طرح‌هاي قرآني


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ اسفند ۱۳۹۳ (۱۰:۵۷ق.ظ)
رئيس مجلس خبر داد: حمايت مجلس از طرح‌هاي قرآني رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه مجلس از حرکت‌هاي قرآني در بودجه‌هاي سالانه حمايت مي‌کند، گفت: بهترين پشتوانه براي انسان‌ها قرآن است، پس کساني که در راه قرآن قرار گرفته‌اند، بهترين کار را انجام داده‌اند.
به گزارش خبرگزاري موج از قم، دکتر علي لاريجاني در محل برگزاري آزمون سراسري طرح تربيت حافظان قرآن کريم که در شبستان نجمه خاتون (س) حرم حضرت معصومه (س) برگزار مي‌شد، شرکت کرد و در آغاز اين آزمون با آرزوي موفقيت براي شرکت کنندگان گفت: ابتدا به تمامي برگزار کنندگان و شرکت کنندگان اين مسابقه سلام مي‌کنم و اميدوام تمامي شما موفق به کسب نمره لازم براي موفقيت در آزمون شويد و به سفر حج عمره مشرف شويد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: از حجت الاسلام والمسلمين محمدي، رئيس سازمان اوقاف کشور و همکارانش به دليل تلاش‌هايي که در زمينه ترويج معارف قرآني داشته‌اند، تشکر مي‌کنم و اينکه پشتيبان اين حرکت خوب هستند جاي تقدير دارد، سيماي حرکت ترويج معارف قرآني جذاب و براي نظام جمهوري اسلامي ارزشمند است.
دکتر لاريجاني افزود: اينکه در طول 30 سال بيش از 800 هزار نفر در موج قرآني و تعليم معارف قرآني مشارکت داشته‌اند ارزشمند و يک کار پايه‌اي است.
وي تصريح کرد: کارهاي فرهنگي مراتبي دارد که بالاترين مرتبه، مرتبه قرآني است.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با تسليت ايام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: در يکي از روايات آمده است که 3 امر محبوب خانم حضرت فاطمه زهرا (س) است که شامل رؤيت سيماي حضرت رسول الله (ص)، نفقه و صدقه دادن و تلاوت قرآن کريم است، بنابراين شما شرکت کنندگان در اين آزمون قرآني وارد مسيري شده‌ايد که محبوب بانوي دو عالم فاطمه زهرا (س) است و پشتوانه‌اي براي انسان مهم‌تر از قرآن نيست.
دکتر لاريجاني با اشاره به روايتي که در اصول کافي آمده است، گفت: در قيامت 3 دفترچه به انسان مي‌دهند که شامل دفترچه نعمات خداوند بزرگ، دفترچه اعمال شايسته و دفترچه اعمال ناشايست است.
وي ادامه داد: وقتي که نعمات خداوند با اعمال صالح که انسان‌ها انجام داده‌اند مقايسه مي‌شود طبعا نعمات برتري دارند چون هيچ انساني با اعمال صالح نمي تواند پاسخگوي نعمات الهي باشد. در زمان بررسي دفترچه اعمال ناشايست انسان‌ها، انسان مضطرب مي‌شود که چه کند، در اينجاست که قرآن به داد او مي‌شود.
رئيس مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: در روايت آمده است که قرآن با سيمايي دلپذير در اين زمان ظاهر و به ساحت خداوند بزرگ مي‌گويد اين بنده شما شب‌ها قرآن تلاوت مي‌کرد و از خداوند يکتا مي‌خواهد او را مورد رحمت خود قرار دهد. در اينجاست که بهشت برين به او داده مي‌شود و در روايت آمده است که به او اظهار مي‌شود تلاوت کن و سرود کن و در ازاي هر يک آيه، يک مرتبه از بهشت به او عطا مي‌شود.
دکتر لاريجاني گفت: بهترين پشتوانه براي انسان‌ها قرآن است پس شما که در راه قرآن قرار گرفته‌ايد بهترين کار را انجام داده‌ايد، شرافت اعظم در انجام کارهاي فرهنگي معارف قرآني است و اينکه مي‌بينم شما جوانان در اين آزمون حضور داريد مطلوب است و براي شما آرزوي موفقيت دارم.
رئيس نهاد قانونگذاري کشور ادامه داد: از استاندار و سازمان اوقاف براي تمهيدات و تربيت مربيان قرآني تشکر مي‌کنم.
رئيس مجلس شوراي اسلامي يادآور شد:‌ مجلس پشتيبان حرکت قرآني در برنامه پنج ساله و بودجه‌هاي سالانه است و از موسسات قرآني حمايت مي‌کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن