تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دين را پناهگاه و عدالت را اسلحه خود قرار ده تا از هر بدى نجات پيدا كنى و بر هر دشم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820089156




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نسل جديد خودروهاي مسابقه در راه است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۴ اسفند ۱۳۹۳ (۱۱:۳ق.ظ)
نسل جديد خودروهاي مسابقه در راه است شرکت ايتاليايي ED ماشين بدون راننده خود به نام Torque رونمايي کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، رانندگان ماشين هاي مسابقه اي بايد براي قرار گرفتن در صدر جدول و به دست گرفتن کنترل ماشين خود در سرعت ۲۰۰ مايل بر ساعت مهارت هاي ويژه اي داشته باشند، اما با آغاز عصر ماشين هاي خودران، احتمالا نسل چنين راننده هايي نيز منقرض خواهد شد.
شرکت ايتاليايي ED ماشين بدون راننده خود به نام Torque را به ژنو آورده تا باعث نااميدي بسياري از هوادارن مسابقات فرمول يک شود.
اين ماشين به گونه اي طراحي شده که بدنه آن فاقد هر گونه منفذ يا بخش شيشه اي است و به خاطر وزن سبک و نبود شيشه جلو، از نظر ايروديناميکي کمتر رقيبي براي آن پيدا مي شود.
در هر چرخ اين خودرو يک موتور الکتريکي تعبيه شده که مجموعا گشتاوري معادل با ۱۳۲۷ پوند-فوت را ايجاد مي کنند. باتري ليتيومي اين ابرماشين هم ۸۸ کيلو وات ساعت برق توليد مي کند که بيشتر از ميزان توليد شده توسط باتري مدل اس تسلاست (۸۵ کيلو وات ساعت).
باتري در نظر گرفته شده براي Torque وزني معادل ۵۴۹ کيلوگرم دارد و خود ماشين هم مجموعا ۱۰۰۰ کيلوگرم سنگيني دارد و بيشترين ميزان سرعت آن برابر با ۱۵۵ مايل بر ساعت اعلام کرده.
طبق بيانيه خبري منتشر شده از سوي کمپاني سازنده، قرار است که اين ماشين در تور لي منز فرانسه، ۱۲ دور از يک مسير چهار دقيقه اي را با يک بار شارژ باتري بپيمايد.
عليرغم آنکه بسياري ممکن است تصور کنند که در اين مسابقه شاهد رقابت ماشين هاي رباتي خواهند بود، کمپاني ED اظهار داشته که تماشاچيان اين تور، راننده انساني ماشين مورد بحث را تشويق خواهند کرد که در اينصورت، احتمالا يک اطاق زير پوسته خشن اين ماشين وجود دارد.
شرکت سازنده اعلام کرده که در جريان رقابت، يک راننده از طريق دوربين و سيستم نمايشگر، مسير مسابقه را تحت نظر خواهد گرفت.
اين ماشين داراي نوعي دستيار خودکار است با اين حال، راننده آن مي تواند مهارت هاي خود را به رخ حريفان بکشد. هرچند ED تأييد کرده که نمي داند يک سيستم هدايت خودکار و راننده انساني چگونه قرار است که با يکديگر تعامل داشته باشند.
اين شرکت Torque را به آزمايشگاهي به نام Mobile Autonomous Automobile Laboratory معرفي نموده تا خودروسازان و ديگر شرکت ها بتوانند پروژه هاي تحقيقاتي خود را روي آن انجام دهند و پيش بيني مي شود که توليد آن از دو سال آينده کليد بخورد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن