تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نادان كسى است كه نافرمانى خدا كند، اگر چه زيبا چهره و داراى موقعيتى بزرگ باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821071333




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پايه گذاري الگوي فکري نوين با ايده ي گفتگوي تمدن ها و جهان عليه خشونت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۱ اسفند ۱۳۹۳ (۲۰:۵۲ب.ظ)
ظريف تاکيد کرد: پايه گذاري الگوي فکري نوين با ايده ي گفتگوي تمدن ها و جهان عليه خشونت ظريف در نشست حقوق بشر سازمان ملل گفت: تازه‌ترين نقش آفريني ايران در اين تلاش جمعي يا همان برنامه جهاني براي گفت‌وگوي تمدن‌ها و موج جهان عليه خشونت، بيانگر عزمِ جمعي ما براي پايه گذاري الگوي فکري نوين است.
به گزارش خبرگزاري موج، وزير امور خارجه ايران روز دوشنبه در نشست شوراي حقوق بشر سازمان ملل در شهر ژنو گفت: به رغم دستاوردهايي که شوراي حقوق بشر سازمان ملل داشته، همچنان باور قديمي و غلط انحصار طلبي توانسته است وظيفه همکاري را تبديل به گرايش به سمت سياسي بازي و اقدامات سياسي کند.

معيارهاي دوگانه و اقدامات گزينشي در کميسيون حقوق بشر
ظريف گفت: اين تاثير در هيچ زمينه‌اي به اندازه حقوق بشر آسيب زننده و زيان بار نبوده است. اقدامات قهري تقريباً غيرقابل کنترل براي مطيع‌سازي و تحت نفوذ در آوردن همه چيز براي تحقق ملاحظات سياسي موجب شده که زخم‌هايي غيرقابل پاک شدن بر نهادها، ساز و کارها و حتي بر اصول و مفاهيم سازمان ملل باقي بمانند. اين مسئله موجب بي‌تعادلي‌هاي شديد در تفسير، اجرا و تحقق حقوق بشر شده است.
وي اظهار داشت: اعترافي جهاني درباره استيلاي اعمال نفوذهاي سياسي، معيارهاي دوگانه و اقدامات گزينشي در کميسيون حقوق بشر و سازوکارهاي ويژه آن، وجود دارد.با اين حال اين اعتراف به دلايل مختلف و در موارد مختلف توسط گروه‌هاي مختلف و با اهداف سياسي مختلف صورت گرفته است. اقدامات گزينشي و معيارهاي دوگانه زماني که اصول و محتواها را تحت تاثير قرار داده است تاثير مخرب بسيار شديدتري داشته است.

همه ما بايد به دنبال بررسي دقيق احساسات و انگيزه‌هاي خود باشيم
ظريف خاطرنشان کرد: فراي اقدام فوري و لازم براي محکوم و تقبيح کردن همه اشکال خشونت فيزيکي و کلامي، همه ما بايد به دنبال بررسي دقيق احساسات و انگيزه‌هاي خود باشيم. چرا چنين اتفاقي افتاد اينکه چرا شمار قابل توجهي از افراد و گروه‌ها، ايدئولوژي‌هاي افراط گرايانه‌اي را دنبال مي‌کنند و اقدامات خشونت بار وحشيانه و وحشتناکي در اروپا و در سطحي گسترده‌تر در عراق و سوريه صورت مي‌دهند. اين درحالي است که آنها تصادفاً نسل دوم شهروندان دموکراسي‌هاي غربي نيز هستند.

کشتار گسترده داعش در خاورميانه و شمال آفريقا
وي افزود: آيا اين وحشتناک نيست که تروريست‌هاي داعش که افراد بي‌گناه را سر مي‌برند با لهجه مادري به زبان‌هاي اروپايي سخن مي‌گويند. ميزان بالاي عضوگيري گروه‌هاي تروريستي نشان‌دهنده يک اشتباه و يک کوتاهي نظام‌مند است که منجر به حاشيه رانده شدن، دور شدن و منزوي شدن گروه‌ها و افرادي شده است که زاده شده، رشد يافته و تحصيل کرده دموکراسي‌هاي غربي هستند.
ظريف گفت: يک سئوال مرتبط ديگر بايد در اينجا مطرح و پاسخ داده شود. چطور اين گروه کشتار گسترده در خاورميانه و شمال آفريقا ايجاد شده است. يک توضيح که به طور مستقيم با چالش‌هاي پيش روي سازوکارهاي بين‌المللي براي حفاظت و اشاعه حقوق بشر مربوط مي‌شود، در واقع بسيار قابل توجه است. اين گروه‌ها چه تشکيل و چه رشد آنها در واقع نتيجه منافع استراتژيک امنيتي کوته بينانه قدرت‌هاي منطقه‌اي و جهاني بوده است و اين منافع با بهانه حقوق بشر توجيه شده‌اند.

پايه گذاري الگوي فکري با ايده ي گفتگوي تمدن ها و جهان عليه خشونت
ظريف افزود: اعتقاد راسخ دارم که سازمان ملل به رغم همه چالش‌ها، مناسب‌ترين عرصه جهاني است که ظرفيت لازم براي توليد فکر، فرآيندها و فضاي لازم براي دستيابي به اجماع نظر را دارد. تازه‌ترين نقش آفريني ايران در اين تلاش جمعي يا همان «برنامه جهاني براي گفت‌وگوي تمدن‌ها» (A/RES/56/6) که مجمع عمومي از آن حمايت کرد و موج جهان عليه خشونت و افراطي گري (A/RES/68/127)، بيانگر عزمِ جمعي ما براي پايه گذاري الگوي فکري مبتني بر جايگاه برابر و همکاري است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن