تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):اگر مردم تعقل می کردند و مرگ را تصور می کردند، دنيا ويرانه مى‏شد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803127100




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نحوه محاسبه نرخ عوارض قم-گرمسار/ خدمات آزادراه در بالاترين حد يک کالاي عمومي ارتباطي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۱ اسفند ۱۳۹۳ (۱۰:۱۱ق.ظ)
نحوه محاسبه نرخ عوارض قم-گرمسار/ خدمات آزادراه در بالاترين حد يک کالاي عمومي ارتباطي مديرکل دفتر مشارکت‌ها و جذب سرمايه‌گذاري وزارت راه و شهرسازي با تأکيد بر اينکه خدماتي که آزادراه ارائه مي‌دهد در بالاترين حد يک کالاي عمومي ارتباطي است، گفت: ايمني در سفر با عبور از آزادراه‌ها تا ۹۰ درصد افزايش مي‌يابد.
به گزارش خبرگزاري موج، مقداد رحيميان، مديرکل دفتر مشارکت‌ها و جذب سرمايه‌گذاري وزارت راه و شهرسازي با بيان اينکه آزادراه يک کالاي عمومي با بالاترين سطح خدمات‌دهي است که افزايش ايمني تا ۹۰ درصد و کاهش چشمگير مصرف سوخت از مهم‌ترين خدمات آن است، اظهار کرد: هدف ديگر ساخت آزادراه کوتاه‌تر کردن مسير و به‌تبع آن کاهش مصرف سوخت و زمان سفر است.
وي افزود: وقتي مي‌خواهيم در جاده‌سازي مسافت را کوتاه کنيم، بايد هرگونه عارضه ارضي در مسير راه‌سازي اعم از رود، تپه يا فراز و فرود در محل ساخت آزادراه قابل‌استفاده شود که درنتيجه هزينه‌هاي راه‌سازي افزايش مي‌يابد.
مديرکل دفتر مشارکت‌ها و جذب سرمايه‌گذاري وزارت راه و شهرسازي با بيان اينکه مسير قم گرمسار آزادراهي است که پيچ‌وخم‌هاي بسيار کمتري از جاده معمولي دارد و راننده مي‌تواند با خيال آسوده از آن استفاده کند، ادامه داد: آزادراه حرم تا حرم، مسير پرتردد قم مشهد را کوتاه‌تر کرده و بار ترافيکي راه سنتي اين مسير را به ميزان قابل ملاحظه‌اي کاهش مي‌دهد.
وي با اشاره به ترافيک موجود در بخشي از نقاط جاده سنتي قم -تهران -گرمسار و از بين رفتن اين گره‌هاي ترافيکي با ايجاد آزادراه قم- گرمسار گفت: اخذ عوارض از خودروهاي عبوري در آزادراه‌ها يکي از ابزار کاهش ترافيک است به اين صورت که رانندگاني که متمايل به استفاده از آزادراهي با سطح خدمات بالا هستند، با پرداخت عوارض اين خدمات را دريافت کرده و رانندگاني که متمايل به استفاده از جاده‌هاي سنتي هستند، از آن‌ها عبور مي‌کنند که اين تقسيم بار ترافيکي در جاده‌هاي مختلف، مي‌تواند به کاهش ترافيک بي‌انجامد.
وي آزادراه را در مقوله جاده‌اي يک سرويس متمايز دانست و خاطرنشان کرد: اين سرويس هزينه دارد و دولت نمي‌تواند، همه هزينه‌هاي سنگين ساخت آزادراه را از بودجه عمومي پرداخت کند، ساخت هر قطعه آزادراه ۲ تا ۳ هزار ميليارد تومان هزينه دارد و اصلا براي دولت مقدور نيست تا از بودجه عمراني آن‌ها را بپردازد، بنابراين مشارکت با بخش خصوصي يا غيردولتي بهترين گزينه‌اي است که دولت براي پروژه‌هاي عمراني سود ده پيش رو دارد، بايد طرح براي بخش خصوصي يا غيردولتي جذاب باشد تا حاضر به سرمايه‌گذاري شود وگرنه ساخت جاده با بهره‌برداري رايگان جذابيتي براي سرمايه‌گذاري بخش‌هاي غيردولتي ندارد، از طرفي نيز بخش خصوصي ماشين‌آلات، تکنولوژي و نيروي انساني يا حتي بعضا آورده‌هاي نقدي خود را در اين‌گونه پروژه‌ها سرمايه‌گذاري مي‌کند.
به گفته اين مدير معاونت اقتصاد حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازي، از آنجايي که هزينه‌هاي نگهداري آزادراه نيز بر عهده شرکت خصوصي سازنده آزادراه است، در هنگام ساخت تلاش مي‌کند تا از بهترين و باکيفيت‌ترين کالا و خدمات بهره ببرد تا با افزايش عمر جاده، هزينه کمتري براي نگهداري پرداخت کند؛ ضمن اينکه نگهداري آن را هم باکيفيت انجام مي‌دهد؛ کاري که در پروژه‌هاي کاملا دولتي اين ويژگي کمتر رعايت مي‌شود، بنابراين هزينه‌هاي دريافت اين خدمات سطح بالا را بايد مصرف‌کننده بپردازد.
وي با بيان اينکه اگر مصرف‌کننده اين کالاي عمومي (آزادراه) هزينه استفاده از خدمات آزادراهي را پرداخت نکند، دولت بايد از محل درآمد عمومي و فروش نفت هزينه‌هاي آزاد راه‌سازي را بپردازد، افزود: اين اقدام اجحاف به بيت‌المال و همه مردم است؛ چون درآمد نفت‌فروشي متعلق به همه شهروندان است و حق آن‌هاست که درآمد حاصل از صادرات مواد نفتي در ساير بخش‌ها هم هزينه شود.
مديرکل جذب سرمايه‌گذاري وزارت راه و شهرسازي با اشاره به گران‌تر بودن عوارض استفاده از آزادراه براي کاميون‌ها گفت: از آنجايي که کاميون‌ها به دليل وزن بالايي که دارند، هزينه‌هاي نگهداري جاده را افزايش مي‌دهند بايد مبلغ بيشتري براي استفاده از آزادراه بدهند؛ اين موضوع براي خودروهاي نفتکش هم بيشتر است، چون ميزان مخاطرات احتمالي آن‌ها و آسيب‌هاي وارده به آزادراه به دليل تردد در جاده بيشتر است.
مقداد رحيميان با بيان اينکه براي کاستن از نرخ عوارض و کمک به مردم، عوارضي قم گرمسار از پرداخت ماليات معاف شده است به پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي گفت: نرخ عوارض آزادراه براي وسايل نقليه سواري ضريب ۱، وانت يک و نيم، ميني‌بوس ۲، اتوبوس و کاميون دو محور ۳، کاميون سه محور ۴ و کاميون‌هاي بيش از ۳ محور با ضريب ۵ محاسبه شد.
وي افزود: مبلغ عوارض پيش‌بيني شده در سال اول بهره‌برداري براي سواري ۶۸ تومان در هر کيلومتر، براي وانت ۱۰۲ تومان در هر کيلومتر، ميني‌بوس ۱۳۶ تومان در هر کيلومتر، اتوبوس و کاميون دو محور ۲۰۴ تومان در هر کيلومتر، کاميون سه محور ۲۷۲ تومان در هر کيلومتر و براي کاميون‌هاي بيش از سه محور ۳۴۰ تومان در هر کيلومتر است، حال اگر بخواهيم ميزان عوارض کل قطعه آزادراه قم گرمسار را محاسبه کنيم، بايد اعداد بالا را در طول اين آزادراه (۱۵۲ کيلومتر) ضرب کنيم که نتيجه حاصله سواري ۱۰ هزار و ۲۰۰ تومان و نرخ نهايي ۱۰ هزار تومان، وانت ۱۵ هزار و ۳۰۰ تومان و نرخ نهايي ۱۵ هزار تومان، ميني‌بوس ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان و نرخ نهايي ۲۱ هزار تومان، اتوبوس و کاميون دو محور ۳۰ هزار و ۶۰۰ تومان و نرخ نهايي ۳۱ هزار تومان، کاميون سه محور ۴۰ هزار و ۸۰۰ تومان و نرخ نهايي ۴۱ هزار تومان و کاميون‌هاي بيش از سه محور ۵۱ هزار تومان مي‌شود.
وي يادآوري کرد در هر سال ۱۲ درصد به اين مبالغ افزوده مي‌شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن