تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):غيرت از ايمان است و بى بند و بارى از نفاق.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798744665




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کابوسی که پایان آن بسیار نزدیک است/ مغول صفتان تکفیری گوی سبقت را از اسلاف خود ربوده‌اند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: یادداشت اختصاصی/
کابوسی که پایان آن بسیار نزدیک است/ مغول صفتان تکفیری گوی سبقت را از اسلاف خود ربوده‌اند
داعش در بسیاری از اقدامات خود ثابت کرده که امانت داری خوبی برای اسلاف خود همچون مغول‌ها بوده و در این راه گوی سبقت را نیز از آنها ربوده است، تروریسم تاریخی داعش ابعاد گسترده‌تری را نسبت به پیشینیان آن دارد.
به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ "محمدمهدی ملکی" کارشناس مسائل خاورمیانه طی یادداشتی به بررسی اقدامات گروه تروریستی داعش پرداخت، که متن آن به شرح ذیل است:

پدیده شوم داعش، بلایی خانمان سوز است که گریبان برخی کشورهای منطقه را در سال‌های اخیر گرفته و مدتهاست که آرامش و امنیت را هم در منطقه و هم در سطح بین‌الملل با چالشی جدی مواجه کرده است. با همه این تفاسیر می‌توان گفت داعش کابوسی است که پایان آن بسیار نزدیک است.

 
گروه تکفیری تروریستی داعش که ساخته و پرداخته محور غربی-عربی است، با اقدامات متوحشانه و افراط گرایانه‌ای که انجام می‌دهد روزانه در صدر اخبار و تحلیل‌ها قرار می‌گیرد.
 
اعدام‌های دسته جمعی، سر بریدن‌ها، مقررات مضحک آنها در مناطق تحت اشغال برای مردمی که در آن مناطق زندگی می‌کنند و ده‌ها مورد دیگر که با در نظر گرفتن گستردگی اقدامات و دامنه فعالیت آن گروه می‌توان در خصوص هر یک شرح مبسوطی ارایه کرد که در این مجال فرصت بررسی آنها نیست.

 


 
با توجه به اقدامات ضد فرهنگی این گروه علیه هویت تاریخی و دینی دو کشور کهن سوریه و عراق که این را در قالب تخریب آثار باستانی آن کشورها دنبال می کنند.
 
همان طور که می دانید داعش در حال حاضر ثروتمندترین و سازمان یافته‌ترین گروه تروریستی در جهان است و این ثروت و سرمایه کلان از راه‌های گوناگونی تامین می‌شود که قصد شرح یک به یک آنها نیست،  پیش تر در خصوص گسترش مالی داعش و راه های مختلفی که این گروه برای کسب درآمد دارد توضیحات مبسوطی داده شده است.
 
یکی از روش‌های تامین مالی این گروه تروریستی تجارت غیر قانونی آثار باستانی سوریه و عراق است، داعش برخی آثار تاریخی و ارزشمند دو کشور مزبرو را نابود می‌کند و برخی دیگر را توسط سوداگران به فروش می‌رساند.

 

کابوسی که پایان آن بسیار نزدیک است/ مغول صفتان تکفیری گوی سبقت را از اسلاف خود ربوده‌اند

 
نحوه برخورد داعش با این موضوع به این صورت است که، آنها در مناطق تحت اشغال خود به مردم می‌گویند که حفاری‌هایی را انجام دهند و در جستجوی آثار تاریخی باشند و اشیایی را که پیدا می‌کنند تحویل این گروه دهند و مبلغی را در عوض آن بگیرند سپس نیروهای داعش توسط واسطه‌های سوداگری که در اختیار دارند و یا به هر نحوی با آنها ارتباط دارند آثار باستانی و ارزشمند کشف شده (این وضعیت در مورد آثار تاریخی‌ای که درموزه‌های سوریه و عراق نگهداری می‌شوند نیز صدق می‌کند) را به برخی کشورها از جمله امریکا و سرزمین‌های اشغالی ارسال می‌کنند.

 
برخی از آثار باستانی‌ای که داعش آنها را به سرقت برده و یا از طریق آنها مبادرت به کسب درآمد کرده را می‌توان شامل مساجد، کلیساها و بارگاه‌های تاریخی، نشان‌های تاریخی همچون مجسمه‌های سنگی کوچک و بزرگی که برخی از آنها وزنی حدود چندین تن را داشته‌اند، کتب خطی نفیس متعلق به تاریخ اسلام، روزنامه‌ها و نقشه‌های قدیمی موجود در کتابخانه‌ها و موزه‌ها و موارد ریز و درشت باستانی دیگر، دانست.

 
در یکی از جدیدترین اقدامات متوحشانه ضد فرهنگی این گروه تروریستی، آنها هشت هزار جلد از کتاب‌های خطی و بسیار ارزشمند مربوط به تاریخ اسلام و همچنین کتابخانه اصلی موصل مرکز استان نینوا را به آتش کشیدند. قرن‌ها پیش زمانی که مغول‌ها بغدا را تصرف کرده بودند کتب موجود در کتابخانه آن شهر را به رودخانه دجله ریختند، می‌توان این گروه را مغول صفتان تکفیری نامید. داعش در بسیاری از اقدامات خود ثابت کرده که امانت داری خوبی برای اسلاف خود همچون مغول‌ها بوده و در این راه گوی سبقت را نیز از آنها ربوده است، تروریسم تاریخی داعش ابعاد گسترده تری را نسبت به پیشینیان آن دارد.


کابوسی که پایان آن بسیار نزدیک است/ مغول صفتان تکفیری گوی سبقت را از اسلاف خود ربوده‌اند

 
قدمت و اعتبار تاریخی دو کشور مهم و تاثیر گذار سوریه و عراق با نابود کردن برخی آثار باستانی توسط تروریست‌های تکفیری نقض نمی‌شود و هویت تاریخی آنها تحت تاثیر چنین موضوعاتی دشتخوش اضمحلال قرار نخواهد گرفت، اما با این وجود بایستی اقداماتی سریع و حساب شده در راستای مقابله با تخریب گسترده آثار باستانی این دو کشور صورت پذیرد تا بدین ترتریب هم در حفظ آثار باقیمانده آنها توفیق حاصل شود و هم اینکه از کسب درآمد داعش از طریق تجارت آثار باستانی جلوگیری شود.

 
در این خصوص البته مسئولان عراقی پیگیری‌هایی را جهت بازگرداندن آثار باستانی کشورشان انجام داده‌اند که طی آن از یونسکو که متصدی امور فرهنگی سازمان ملل متحد است درخواست داشته‌اند که جهت پس گرفتن آثار تاریخی به تاراج رفته این کشور با دولت عراق همکاری لازم را داشته باشند و شرایط را تسهیل کنند.

یونسکو و شورای جهانی موزه‌ها پیشتر چندین مرتبه در رابطه با به سرقت رفتن آثار باستانی و نابودی هویت تاریخی دو سرزمین کهن عراق و سوریه ابراز نگرانی کرده‌اند، اما سوال اینجاست که ابراز تاسف و تقبیح اعمال مغول زاده‌های تکفیری، به تنهایی می‌تواند چاره ساز این مساله باشد؟!                                   

انتهای پیام/



اخبار مرتبط

فرافکنی داعش در جهت تثبیت وضعیت/ دو معضل اساسی تروریست‌ها
لیبی چهار سال پس از انقلاب/ ماموریت داعش و پشت پرده جنایت علیه مسیحیان/ بازی غرب در لیبی با مهره‌ای به نام "قاهره"
آموزش و تسلیح گروه‌های مسلح در سوریه نقض قوانین بین‌المللی و تکرار اشتباهات راهبردی گذشته است
درخواست اعطای مجوز برای حمله به داعش؛ تغییر تاکتیک واشنگتن در برابر تروریسم یا...؟!
نشست ریاض و سیاست تکراری ائتلاف ضدداعش نسبت به سوریه/ آمریکا تروریست‌های سوریه را تروریست نمی‌داند!
تداوم سیاست دوگانه ائتلاف ضدداعش/ فریب افکار عمومی با برگزاری نشست‌های نمایشی




۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن