تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه (مستحبى) بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802913869




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«تنگه هرمز» یکی از گزینه‌های روی میز ایران است |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: «تنگه هرمز» یکی از گزینه‌های روی میز ایران است
دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به پیام رزمایش اخیر سپاه به کشورهای غربی گفت: اگر بنا باشد که تنگه هرمز و خلیج فارس برای ایران منافعی نداشته باشد، منافع غربی‌ها در تنگه هرمز را نیز به خطر خواهیم انداخت.
کد خبر: ۴۷۹۴۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۵ - 28 February 2015


دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به پیام رزمایش اخیر سپاه به کشورهای غربی گفت: اگر بنا باشد که تنگه هرمز و خلیج فارس برای ایران منافعی نداشته باشد، منافع غربی‌ها در تنگه هرمز را نیز به خطر خواهیم انداخت.

محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با اشاره به رزمایش اخیر سپاه در آب‌های خلیج فارس و تنگه هرمز اظهار داشت: رزمایش مقتدرانه سپاه در بندرعباس و آب‌های خلیج فارس این پیام را برای کشورهای غربی به همراه داشت که امروز جمهوری اسلامی ایران هم از نظر نرم‌افزاری و هم از نظر سخت‌افزاری از توانمندی قابل توجهی برخوردار است.

وی افزود: با توجه به اینکه بیش از 60 درصد انرژی جهان امروز در خاورمیانه قرار دارد و بخش اعظمی از آن از تنگه هرمز صادر می‌شود، چنانچه غربی‌ها دست از زیاده‌خواهی‌های خود بر ندارند، جمهوری اسلامی ایران نیز گزینه‌هایی را در پیش رو خواهد داشت که از جمله‌ آنها می‌توان به فرصت و ظرفیت تنگه هرمز اشاره کرد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: ما اعتقاد داریم که همه کشورها زیر پرچم صلح و دوستی از ظرفیت تنگه هرمز استفاده کنند، اما اگر بنا باشد که این تنگه استراتژیک برای جمهوری اسلامی ایران منافعی را در پی نداشته باشد اجازه نخواهیم داد که این منطقه برای غربی‌ها نیز منافعی را داشته باشد و مطمئنا ایران از ظرفیت این تنگه استفاده خواهد کرد.

آصفری تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران می‌تواند در کمترین زمان ممکن از ظرفیت تنگه هرمز در مقابل کشورهای غربی استفاده کند و اگر کشورهای غربی دست از تحریم‌های ناجوانمردانه خود بر ندارند ایران هم مطمئنا فرصت‌های خوبی که یکی از آنها موضوع تنگه هرمز است را در اختیار دارد که در زمان مناسب از آنها استفاده خواهد کرد.

وی ادامه داد: اگر فرصت‌های اقتصادی منطقه برایمان نفعی نداشته باشد اجازه نفع بردن به کشورهایی که در اعمال تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران مشارکت می‌کنند اجازه استفاده از منابع را نخواهیم داد اما امیدواریم که کار به آنجا نرسد و غربی‌ها سر عقل آمده و به گونه‌ای عمل نکنند که اقدام مقابله به مثل جمهوری اسلامی ایران را در پی داشته باشد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: پیام دیگر رزمایش پیامبر اعظم (ص) 9 به کشورهای حوزه خلیج فارس مبنی بر است که امنیت منطقه خلیج فارس توسط کشورهای این منطقه محقق می‌شود و نباید اجازه دخالت کشورهای غربی داده نشود و توانمندی جمهوری اسلامی ایران در بحث دفاعی متعلق به کشورهای منطقه نیز هست تا در جهت حفظ امنیت منطقه خلیج فارس آن را به کار گیریم.

آصفری در پایان یادآور شد:‌ پیام دیگر این رزمایش به دولتمردان کشورمان است که آنچه در دیپلماسی می‌تواند تأثیر زیادی داشته باشد، قدرت است و از این رو باید قدرتمندانه از منافع و حقوق هسته‌ای ایران دفاع کنند و اجازه باج‌خواهی و زیاده‌خواهی به طرف مذاکره‌کننده را ندهند، چراکه جمهوری اسلامی ایران توانمندی‌های خوبی در عرصه‌های نظامی، بین‌الملل و منطقه دارد و چنانچه غربی‌ها دست از اقدامات خصمانه خود بر ندارند ما نیز از این توانمندی‌های خود استفاده خواهیم کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن