تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رسول اكرم صلى الله عليه و آله چيزى مثل شام و غير آن را بر نماز مقدم نمى داشتند و ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819482744




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

موزه برادران اميدوار سعدآباد | معرفی جاذبه های گردشگری ایران


واضح آرشیو وب فارسی:سیری در ایران: موزه برادران امیدوار، در بخش شمال غربي مجموعه فرهنگي – تاريخي سعدآباد واقع شده و بناي آن متعلق به دوره قاجار است. اين موزه شامل 4 اتاق با نماي آجري قرمز رنگ و گچ بريهاي زيبا مي باشد، که کالسکه خانه و استراحتگاه سورچی ها بوده است. ساختمان پس از انقلاب اسلامي در سال 1381 شمسي مرمت و بازسازي شد و در پنجم مهر ماه 1382در هفتۀ جهانگردي با تلاش سازمان ميراث فرهنگي، به نام اولين جهانگردان ايراني افتتاح گرديد.
برادران اميدوار، به نام هاي عيسي در سال 1308 و عبدالله در سال 1311 ه.ش در تهران به دنيا آمدند. عيسي اميدوار كه به كوهنوري علاقه شديدي داشت، عضو باشگاه نيروراستي شد و طي صعود به قلل مرتفع نقاط مختلف ايران به مشاهده و شناخت ابزارآلات انسانهاي غارنشين پرداخت. كوهنوردي و راهپيمايي ها، سرآغاز انديشۀ سفر و جهانگردي اين دو برادر بود. ديدار با ” نيوبل ” دوچرخه سوار فرانسوي كه قصد سفر از پاريس تا سايگون پايتخت ويتنام را داشت، علاقه به جهانگردي آنها را دوچندان ساخت. همچنین شركت در مسابقات دوچرخه سواري بين شهرها و كشورها، از ديگر سرگرمي دو برادر بود.
برادران اميدوار پس از سه سال مطالعه در سال 1333 ه.ش با شور و عشق فراوان سفر خود را به منظور ديدن ناديده هاي جهان، از زادگاه خود با مبلغي در حدود 90 دلار آغاز كردند. آنها با برگزاري نمايشگاههايي از دستاوردهاي سفر به نقاط مختلف دنيا، نوشتن مقالات براي نشريات معتبر جهان و برگزاري سخنراني در بزرگترين دانشگاههاي دنيا، بقیه هزینه سفرهای خود را تأمين كردند.
عیسی و عبدالله در هفت سال اول سفر خود، چهار قاره را با دو موتورسيكلت يك سيلندر مچلس انگليس به قدرت cc 500، كه پدر برايشان خريداري كرده بود، پيمودند و سه سال آخر را با اتومبيلي كه كمپاني سيتروئن فرانسه به آنها اهدا كرده بود، مسافرت كردند. حاصل سفر 10 سالۀ آنها به نود و نه كشور از پنج قارۀ جهان، هزاران عكس، فيلم، صنايع دستي نقاط مختلف جهان و تعداد زيادي مقالات و تحقيقات علمي بود.
اولين فيلم تهيه شده توسط برادران امیدوار، مربوط به ابوریجینی ها – بوميان استراليا – است كه زندگي آنها بدون هيچ تغييري به همان شيوۀ 2500 سال قبل است. اين فيلم فاقد صدا، توسط دوربين كوكي روليكس با سه لنز متفاوت گرفته شد كه آن را از سيدني در استراليا خريداري كرده بودند.
از ديگر كارهاي مهم آنها تهیۀ فیلم شانزده ساعته از سفرشان بود. سرانجام، برادران امیدوار در سال 1343 ش از سفر ده سالۀ خود بازگشتند و مردمي كه از طريق مجلات با آنها آشنا شده بودند فيلم فوق را كه به مدت 10 روز در سينما به نمايش گذاشته شده بود، ديدند.
اين سفرها به منظورتحقيق دربارۀ زندگي انسان هايي كه در روزگار امروزی به صورت بدوي و دور از تمدن زندگي مي كردند و نيز شناساندن ايران زمين به مردم جهان صورت پذیرفت .

موزه برادران اميدوار سعدآباد

موزه برادران اميدوار سعدآباد

موزه برادران اميدوار سعدآباد

موزه برادران اميدوار سعدآباد

موزه برادران اميدوار سعدآباد

موزه برادران اميدوار سعدآباد

موزه برادران اميدوار سعدآباد

موزه برادران اميدوار سعدآباد

موزه برادران اميدوار سعدآباد

موزه برادران اميدوار سعدآباد

موزه برادران اميدوار سعدآباد
سفالگری قوم اینکا در موزه برادران امیدوار قوم اینکا بومیان آمریکای جنوبی هستند که در کشور پرو، ارتفاعات آند و دره ی رود آمازون، زندگی می کنند. این بومی ها با داشتن خمیره ی فرهنگی و هوشمندی های خاصی که از خود نشان می دادند از دیگر بومیان دره ی آمازون باهوشتر و با استعدادتر بودند. آنها به حرکت ستارگان و دیگر سیارات توجه و علاقه زیادی نشان می دادند. دارای حکومت و نظام اجتماعی بودند. هنر سفالگری در بین قوم اینکا یکی از دیرین ترین کارهای دستی به شمار می رود. ظروف سفالی را معمولا زنان می سازند. مردم اینکا معتقدند که داخل ظروف سفالی روح اجداد آنان وجود دارد. دختران پس از رفتن به خانه بخت به ساختن ظروف سفالین جدید می پردازند و هر زمانی که فردی از دنیا رفت، کلیه سفال ها را می شکنند و در فاصله زیادی از خود آنها را به زیر خاک می ریزند. با توجه به ظروف مکشوفه از برخی گورستان های این قوم، که بیشتر قبور بزرگان و اشراف می باشد، بر روی این سفالها نقوش گیاهی، حیوانی و انسانی دیده می شود. حتی در برخی موارد نقوش ترکیبی انسانی و حیوانی نیز دیده شده است که تمامی این نقوش برگرفته از اعتقادات و محیط پیرامونی این قوم می باشد. در موزه برادران امیدوار نمونه هایی از هنر سفالگری این قوم موجود می باشد که بخشی از رهاورد سفر این جهانگردان ایرانی از آمریکای جنوبی می باشد.

موزه برادران اميدوار سعدآباد

موزه برادران اميدوار سعدآباد

موزه برادران اميدوار سعدآباد

منبع :مجموعه فرهنگی سعدآباد
موزه برادران اميدوار سعدآباد

موزه برادران اميدوار سعدآباد


موزه برادران اميدوار سعدآباد

موزه برادران اميدوار سعدآباد
اضافه به لیست علاقمندی ها





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سیری در ایران]
[مشاهده در: www.seeiran.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 186]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن