تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من ادب آموخته خدا هستم و على، ادب آموخته من است . پروردگارم مرا به سخاوت و نيكى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798576894




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سرنگونی هواپیمای آمریکایی در عراق/بحران مالی داعش/کشف بزرگترین مین جهان در تکریت


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: سرنگونی هواپیمای آمریکایی در عراق/بحران مالی داعش/کشف بزرگترین مین جهان در تکریت


نیروهای مردمی هواپیمای عراقی را که در حال کمک به داعش بود، سرنگون کردند/داعش برای مقابله با بحران مالی دست به فروش اموال عمومی عراق زد/ هفده روستا در مرز عراق و سوریه توسط نیروهای مردمی آزاد شدند/ بزرگترین مین جهان در عراق کشف و خنثی شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، منابع خبری در عراق اعلام کردند نیروهای امنیتی و مقاومت مردمی عراق یک فروند هواپیمای نظامی آمریکا را در حین ارسال سلاح برای تروریست های داعش در غرب استان الانبار سرنگون کردند.
ارتش عراق
نیروهای مشترک امنیتی و مقاومت مردمی موفق شدند یک فروند هواپیمای آمریکایی را حین کمک رسانی به داعش در غرب منطقه البغدادی سرنگون کنند.
عراق
منبع نظامی تاکید کرد پس از اینکه تروریست های داعش در محاصره نیروهای امنیتی و مقاومت مردمی عراق قرار گرفتند، هواپیماهای آمریکایی انواع سلاح های پیشرفته ، تجهیزات نظامی و مواد غذایی برای آنان ارسال می کنند.

ربودن 276 مسیحی سوری  

ساکنان استان حسکه سوریه از اسارت دویست و هفتاد وشش مسیحی آشوری این استان بدست گروه تروریستی داعش خبردادند. ساکنان استان حسکه با اعلام این خبر به این شبکه گفتند، تروریست های داعش ابتدا سیصد آشوری این استان را-که اغلب از اهالی شهر شمیرم بودند- اسیر و به منطقه شداده در شصت کیلومتری شهر حسکه، مرکز این استان منتقل کردند، اما پس از میانجیگری و مذاکرات سران عشایر این منطقه،گروه داعش بیست و چهار فرد مسن را آزاد کرد. این گروه با آزادی افراد زیر چهل سال مخالفت کرد.

آتش زدن 3 کتابفروشی در صلاح الدین گروهک تروریستی داعش، سه کتابفروشی را در شمال استان صلاح الدین عراق آتش زد. منابع امنیتی در عراق اعلام گروهک تکفیری داعش سه کتابفروشی از جمله یک محل فروش کتاب های خطی قدیمی را در منطقه الشرقاط در شمال استان صلاح الدین آتش زدند. بگفته منابع امنیتی در عراق، داعش ساکنان منطقه الشرقاط را تهدید کرد اگر به خرید کتاب های حاوی تصاویر شخصیت های کارتونی یا کتاب های به زبان انگلیسی ادامه دهند، آنها را مجازات خواهد کرد.

واکنش شخصیت‌ها و احزاب عراقی به تخریب موزه موصل به‌دست داعش

اسامه النجیفی، معاون رئیس جمهوری عراق اعلام کرد: داعش با تخریب موزه موصل مرگ خود را رقم زد و تا اعلام نبرد آزاد کننده فرصتی نمانده است. وی افزود: موصل با همه تاریخ و تمدن و مقبره انبیاء و اولیاء اسیر قفس داعش شده است. النجیفی تاکید کرد: چاره ای جز به کار بستن همه تلاش ها و توان برای حمله به جنایتکاران و بیرون کردن آنها از شهر انبیاء و قدیسین باقی نمانده است. معاون رئیس جمهوری عراق افزود: آنچه درحق موزه موصل صورت گرفت فاجعه بار و اقدامی بسیار شنیع بود. حزب اسلامی عراق نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد: ویرانی آثار تاریخی نینوا در راستای اقدام برنامه ریزی شده برای محور تمدن عراق و نابودی آن است. این اقدامات در راستای تسویه حساب های تاریخی کینه توزان است. سلیم الجبوری، رئیس پارلمان عراق نیز با عمل کوردلانه توصیف کردن نابودی آثار تاریخی موصل از سوی داعش افزود: این گروه های کور دل همه روزه دشمنی خود با گذشته،حال حاضر و آینده عراق را نشان می دهند. تاریخ درخشان موصل با این اقدامات از بین نمی رود.این شهر منتظر آزاد سازی است. عادل شرشاب وزیر گردشگری عراق نیز گفت: تخریب موزه موصل از سوی داعش یکی از بزرگترین جنایت عصر کنونی است. موزه موصل حاوی کهن ترین تمدن های روز زمین بود. وی افزود: آنچه بر سر موزه موصل آمد در واقع فاجعه و خسران بزرگ برای عراق به تنهایی نیست بلکه برای کل انسانیت است.وزارت گردشگری هماهنگی خود را با اینترپل و یونسکو برای ممانعت از قاچاق آثار تاریخی عراق به کار خواهد بست و قوی تر از قبل عمل خواهد کرد تا مانع از قاچاق این آثار از سوی داعش شود. در همین راستا، «ایرینا بوکووا» مدیر یونسکو در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این تجاوز بسیار گسترده‌ تر از یک بحران فرهنگی است. آن را می‌توان یک موضوع امنیتی تعریف کرد که بر آتش فرقه‌گرایی، افراط‌ گرایی خشونت‌آمیز و درگیری‌ها در عراق دامن می‌زند. به همین دلیل، من با رئیس شورای امنیت تماس گرفتم و از وی خواستم اعضای شورا را برای برگزاری یک نشست فوق‌العاده جهت بررسی راه‌های محافظت از میراث فرهنگی و باستانی عراق فراخواند».مدیر یونسکو با ابراز «شوک عمیق» خود از این جنایت داعشی‌ها، این جنایت عمدی علیه تاریخ و میرات هزاران ساله عراق را به شدت محکوم کرد. کشف بزرگ‌ترین مین جهان در تکریت عراق نیروهای بسیج مردمی در عراق موسوم به «الحشد الشعبی»، بزرگترین مین زمینی تاریخ جنگ‌های جهان را روز چهارشنبه در مسیر خود به سوی تکریت کشف و خنثی کردند.
کشف بزرگترین مین در عراق
عراق به کمک نیروهای مردمی در جریان پاکسازی مناطق آلوده به مین‌های کار گذاشته شده به دست گروهک تروریستی داعش توانستند در مسیر شهر تکریت بزرگ‌ترین مین زمینی را خنثی کنند.
کشف بزرگترین مین در عراق


در ادامه شکست‌های پی در پی گروهک تروریستی داعش در مناطق مختلف عراق، تروریستهای داعش در حین عقب‌نشینی و به منظور کند کردن پیشروی نیروهای ارتش عراق و نیروهای مردمی، صدها بمب و مین و تله انفجاری را در جاده‌ها، معابر، کوچه‌ها و منازل مردمی که به دلیل حضور داعش در این منطقه مجبور به مهاجرت شدند، نصب کرده‌اند.

کشته شدن فرمانده اردنی جبهه تروریستی النصره  

ابو عمر مختار، فرمانده کل نظامی و اردنی  در اطراف منطقه کفر ناسج در حومه شمال غربی درعا با گلوله نیروهای ارتش سوریه کشته شد. مختار از جنگجویان قدیمی شبکه القاعده بود که در جنگهای افغانستان و عراق شرکت کرده بود. کشته شدن مختار ، ضربه بزرگی به جبهه النصره در منطقه جنوب سوریه است.
دانلود       ارتش سوریه و کمیته های دفاع از فوعه و کفریا حمله گروههای مسلح را دفع کردند   

ارتش سوریه و کمیته های دفاع از دو شهرک فوعه و کفریا در حومه ادلب حمله گروه های مسلح را با هدف پس گرفتن مناطق راهبردی دفع کردند. ارتش سوریه و کمیته های دفاع از شهرک های فوعه و کفریا در حومه ادلب پس از درگیری های خشونت بار توانستند حمله به این دو شهرک را دفع کنند. یک نیروی نظامی گفت: آنان سعی داشتند مناطق حساس را پس بگیرند. حمله خشونت بار بود اما ما مقابل آنان ایستادیم و شکر خدا پیروز شدیم.

منابع میدانی تاکید کردند گروه های مسلح در این نبرد نه تنها هیچ موفقیتی کسب نکردند بلکه تعداد قابل توجهی از آنان کشته شدند.

سازمان سیا : ترکیه تسهیلات عبور تروریست ها به سوریه را فراهم می کند جیمز کلابر رئیس دستگاه جاسوسی آمریکا (سیا) اعتراف کرد مبارزه با گروه تروریستی افراطی داعش برای ترکیه اولویت ندارد وخود این کشور تسهیلات عبور تروریست ها از خاک ترکیه به سوریه را فراهم کرده است. کلابر درجلسه کمیسیون نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا افزود : ترکیه به جز مشارکت درجنگ علیه داعش اولویت ها دیگر ومنافع دیگری دارد.

کلابر ادامه داد نظرسنجی ها درترکیه نشان می دهد داعش این کشور را به هیچ وجه تهدید اصلی علیه خود نمی داند وغیرنظامیان این کشور بیشتر سرگرم مسائل اقتصادی وگرایش جدایی طلبی کردی می باشند.

وی سهولت ورود تروریست ها به خاک سوریه را ناشی از نبود موانع قانونی از سوی دولت ترکیه دراین زمینه دانست که تاکنون موجب بروز مشکلات زیادی شده است . فروش اموال عمومی عراق   

درگیری بین گروههای تروریستی در تعدادی از مناطق سوریه تشدید شده و شبکه تروریستی داعش نیز برای مقابله با بحران مالی خود به فروش دارایی‌های عمومی در دیرالزور اقدام کرده است.

گروهک تروریستی تکفیری داعش که از بحران مالی رنج می برد، از چند روز پیش فروش غلات در سیلوهای انبار شده در شمال دیر الزور را به تجاری که گفته می شود عراقی هستند؛ آغاز کرده است. این موضوع به افزایش قیمت نان در منطقه شده است. داعش اموال عمومی را در مناطق تحت کنترل در دیر الزور از جمله راه آهن و آهن کارگاه الورق و همچنین پنبه های کارخانه ریسندگی دیر الزور فروخته است. این مرکز افزود پنبه های دیر الزور به ترکیه انتقال د اده شده است. آزادی هفده روستا در مرز عراق و سوریه   نیروهای کرد هفده روستای عراقی و سوری را از منطقه الربیعه تا منطقه سنجار در شمال غرب عراق آزاد کردند.
ارتش عراق
پیشمرگ ها برای تسلط بر آخرین مناطق در کنترل داعش بین استان نینوای عراق و استان های الرقه و دیرالزور سوریه تلاش می کنند.
ارتش عراق


هفت روستای آزاد شده در این منطقه در مناطق مرزی استان حسکه سوریه با عراق قرار دارد. دهها نفر از اعضای داعش در درگیریها در این منطقه کشته یا اسیر شدند.

انفجار در جنوب بغداد  

شبکه تلویزیونی المیادین لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: بر اثر انفجار بمب در منطقه السیدیه در جنوب بغداد پایتخت عراق یک نفر کشته و هشت نفر زخمی شدند.

فرار بغدادی به سوریه منابع عراقی از فرار سرکرده گروه تروریستی داعش از شهر موصل عراق به سوریه خبر دادند.

شیخ «عبدالوهاب المحمدی» عضو تشکل موسوم به «شورای سرشناسان موصل» در گفت و گو با مرکز خبری شبکه اطلاع رسانی عراق تاکید کرد: «ابوبکر البغدادی» رئیس گروهک تروریستی داعش، هفته گذشته پس از سخنرانی در مسجد جامع البعاج، به سوی مرزهای سوریه گریخت.

دیگر رسانه ها نیز از فرار البغدادی به همراه شماری از رهبران داعش از موصل به سوریه خبر داده بودند.

عبدالله حملان الشمری، سرهنگ بازنشسته ارتش عراق و رئیس گروه موسوم به جنبش افسران آزاده در موصل، در این خصوص گفت: اطلاعات تقریبا قطعی در اختیار داریم که ثابت می کند البغدادی از موصل، راهی سوریه شده است.

لینک را کپی کنید


جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 258]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن