تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى كه در دنيا به امانتى خيانت كند و آن را به صاحبش برنگرداند و آنگاه بميرد بر دين...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802901136




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گمراه کردن و منفعل ساختن افکار عمومي از سوي رسانه هاي غرب


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ اسفند ۱۳۹۳ (۱۱:۴۴ق.ظ)
مشروح نشست تحليلي «جنگ رسانه اي غرب در ايجاد اسلام هراسي» - بخش سوم گمراه کردن و منفعل ساختن افکار عمومي از سوي رسانه هاي غرب به دنبال اقدامات جديد رسانه هاي غربي، نشست تحليلي «جنگ رسانه اي غرب در ايجاد اسلام هراسي» با حضور استادان و کارشناسان حوزه ارتباطات و رسانه از سوي خبرگزاري موج برگزار شد.
به دنبال اقدامات جديد رسانه هاي غربي، نشست تحليلي «جنگ رسانه اي غرب در ايجاد اسلام هراسي» با حضور استادان و کارشناسان حوزه ارتباطات و رسانه از سوي خبرگزاري موج برگزار شد.
نشست تحليلي «جنگ رسانه اي غرب در ايجاد اسلام هراسي» با حضور اساتيد و کارشناسان حوزه ارتباطات و رسانه از سوي خبرگزاري موج و در اين خبرگزاري برگزار شد که در اين نشست دکتر سيد وحيد عقيلي؛ رئيس دانشکده خبر، رضا منتظمي؛ کارشناس رسانه هاي اروپا و آمريکا، محمود مهتدي؛ کارشناس رسانه اي وزارت امور خارجه، دکتر عباس اسدي؛ عضو هيات علمي دانشگاه علامه و دکتر محمودرضا اميني؛ مديرعامل خبرگزاري موج به تحليل اقدامات رسانه هاي غربي و البته اهداف غرب از سياست اسلام هراسي پرداختند.
رئيس دانشکده خبر: بمباران هوايي داعش از سوي آمريکا تنها يک مضحکه است
در ادامه اين نشست، دکتر سيد وحيد عقيلي؛ رئيس دانشکده خبر، در ادامه تحليل خود از تکنيک هاي رسانه اي غرب براي ايجاد اسلام هراسي، تاکيد کرد که مطمئنا تکنيک ها و روش هايي که غرب در طول سال هاي گذشته براي دستيابي به اين هدف به کار گرفته، بسيار پيچيده تر و مزورانه تر از آن چيزي است که تصور مي شود.
وي گفت: «در حال حاضر افکار عمومي منطقه و جهان با اين سوال مطرح است که چه کسي داعش را پرورش داده، ولي آيا قادر به پاسخ گويي به اين سوال هست؟ آمريکا درصدد است تا افکار عمومي جهان را به سمت آن سوق دهد که تنها ايالات متحده قادر به ايستادگي در مقابل ظلم است؛ چنانچه در جنگ اول خليج با وجود حضور ناوهاي آمريکايي در خليج فارس، نيروهاي آمريکايي يک ماه پس از ورود نيروهاي عراقي به کويت و خسارات بسيار به اين کشور، وارد کويت شدند تا اين موضوع را به افکار عمومي جهان القا کنند که تنها آمريکا قدرت چنين کاري را دارد. در حال حاضر نيز آمريکا اين موضوع را القا مي کند که سازمان ملل و ساير دولت ها در قبال داعش هيچ کاري از پيش نمي برند و تنها ايالات متحده مي تواند در مقابل اين گروه تروريستي بايستد. نبايد فراموش کرد که ايالات متحده پيش از اين در جنگ ويتنام از نظر نظامي و البته از نظر افکار عمومي بين المللي از ويت کنگ ها شکست خورد.»
عقيلي در مورد حربه هاي آمريکا براي جهت دادن به افکار عمومي مثال زد: «در ابتداي جنگ خليج نيز افکارسنجي ها در آمريکا حاکي از آن بود که بيش از 65 درصد از آمريکايي ها مخالف کمک نظامي ايالات متحده به کويت بودند، اما در طول چند هفته حمله نيروهاي عراق به کويت، خبرگزاري ها، مراکز خبري و کليه رسانه هاي آمريکايي تصويري ضدبشري از صدام حسين به مردم آمريکا ارائه کردند که پيش از آن بواسطه هشت سال دفاع مقدس، تنها از سوي ايرانيان درک شده بود. اما اينک که ايالات متحده نياز به ارائه اين تصوير به مردم خود داشت، اين کار را صورت داد. يعني در اين مرحله آمريکايي ها با اين تکنيک قصد داشتند اعلام کنند که به افکار عمومي احترام مي گذارند، در حالي که اين نکته در جنگ دوم خليج رعايت نشد، يعني افکار عمومي به هيچ وجه براي آمريکايي ها اهميت نداشت.»
رئيس دانشکده خبر افزود: «در جريانات اخير اگر افکار عمومي بين المللي سوال کند که چه کسي از داعش حمايت مي کند، با مجموعه اي از اطلاعات و داده هاي متناقض روبرو مي شود، و در نتيجه، افکار عمومي قادر به تشخيص اينکه چه کسي پشتيبان داعش است، نخواهد بود. چنانچه همه مي دانند که بمباران هوايي داعش از سوي آمريکا تنها يک مضحکه است، و آنچه مشخص است آنکه داعش نيرويي نيست که بتوان با بمباران هوايي آن را نابود کرد، و عرصه بين المللي نظر ايران را پذيرفته که براي از بين بردن داعش به نبرد زميني نياز است. در همين حال، هربار که رسانه هاي آمريکايي از بمباران هوايي داعش توسط آمريکا خبر مي دهند، افکار عمومي جهان فريب خورده و مي انديشد که بنابراين داعش مورد حمايت آمريکا نيست، اين در حالي است که موضوع در پشت صحنه بسيار پيچيده تر است؛ کمک هاي مالي به داعش از سوي چه کسي صورت مي گيرد؟ داعش از چه طريق عضوگيري مي کند؟ تئوريسين هاي آن چه کساني هستند؟ و آيا بمباران هاي آمريکا واقعا بمباران است و يا در پس اين نام، آمريکا کمک هاي تسليحاتي خود به داعش را از اين طريق ارسال مي کند؟»
محمود مهتدي: هدف غرب منفعل ساختن بشريت است
در ادامه محمود مهتدي؛ کارشناس رسانه اي وزارت امور خارجه نيز بار ديگر بر فرآيند سطحي سازي و منفعل سازي مخاطب از سوي رسانه هاي غربي تاکيد کرد و افزود: «داعش با وجود اين که داراي شبکه تلويزيوني و راديويي رسمي نيست اما به شکل بسيار قوي در حوزه رسانه هاي فضاي مجازي فعال است.»
وي در مورد اهميت رسانه هاي فضاي مجازي براي جريان غيرديني در جهان گفت که در حال حاضر دولت اسرائيل از 300 سفير بازنشسته خود مجددا دعوت به کار کرده و در کمال تعجب کار اين 300 سفير بازنشسته کامنت گذاشتن در شبکه هاي اجتماعي و رسانه هاي فضاي مجازي است.
کارشناس رسانه اي وزارت امور خارجه تاکيد کرد: «هدفي که رسانه هاي غربي در حال حاضر دنبال مي کنند، منفعل ساختن و سطحي ساختن کل بشريت در حوزه رسانه اي است؛ اين امر منتج به آن خواهد شد که مخاطب در هر نقطه از جهان خالي و عاري از انديشه شود. متاسفانه در حال حاضر در جامعه ايران نيز درصد انفعال در قبال مسائل مختلف بسيار بيشتر از پيش شده، حتي در حال حاضر اين مشکل بيش از زمان پهلوي به چشم مي خورد. پيش از انقلاب، به دليل وجود تفکرات انقلابي و البته عدم توانايي غرب در دسترسي به اين هدف از طريق رسانه هاي مجازي، در جامعه کمتر کسي به چشم مي خورد که نسبت به مسائل مختلف تفکر و انديشه نکند. با اين وجود هنوز ايران از اين بابت در شرايط بهتري نسبت به ساير جوامع جهان قرار دارد و در حال حاضر کل بشريت به سوي انفعال در حرکت است؛ و هجمه صهيونيسم بيشتر در چنين حوزه اي صورت مي گيرد.»














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن