تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):مبادا اعمال نیک را به اتکاى دوستى آل محمد (ص) رها کنید، مبادا دوستى آل محمد (ص) ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813188225




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بهره برداری از خط تولید آنزیم/ قطع واردات و کاهش قیمت محصول


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: بهره برداری از خط تولید آنزیم/ قطع واردات و کاهش قیمت محصول


مدیر طرح صنعتی خط تولید آنزیم با اشاره به اینکه پتانسیل صادرات آنزیم‌ها در کشور وجود دارد، افزود: افرادی که در این خط تولید فعالیت می‌کنند، دانش آموختگان دانشگاه شریف، دانشگاه تربیت مدرس و دانشگاه اصفهان اند که همه در مقاطع دکتری تحصیل کرده‌ اند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، خط تولید آنزیم صنعتی امروز در دانشگاه شریف افتتاح و با تولید آن انحصار تولید دو کشور آمریکا و دانمارک شکسته شد.

مدیر طرح صنعتی خط تولید آنزیم در مراسم افتتاح این خط تولید گفت: آنزیم‌های صنعتی به صورت عمده بیشتر در پاکستان تولید می‌ شوند، اما تولید این کشور جوابگوی نیاز جهان نیست.

وی افزود: آنزیم‌ها بیشتر در حوزه صنایع شویندگی، صنایع غذایی، پزشکی و درمان، دام و طیور به ترتیب در کشور استفاده دارد.

مدیر طرح صنعتی خط تولید آنزیم گفت: برابر آمار رسمی عددی در حدود ۱۰۰ میلیارد تومان (۴۰ میلیون دلار) واردات آنزیم‌ها به کشور بوده است که ۳۴ درصد این واردات مربوط به شوینده‌ها و بعد از آن به صنایع غذایی و انرژی‌ مربوط می‌شود.

روستاآزاد گفت: بازار قیمت آنزیم در جهان در سال ۲۰۰۰، ۱۲ میلیون کرون دانمارک بوده که در سال ۲۰۱۲ این میزان دو برابر و حدود ۲۱ میلیارد کرون شده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون آنزیم‌ها در کشور وارداتی بوده است، افزود: واردات آنزیم‌ها در کشور بیشتر از دانمارک (در حدود ۴۰ میلیارد تومان)، آلمان، امارات (به عنوان واسطه) و ترکیه بوده است.

مدیر طرح صنعتی خط تولید آنزیم تصریح کرد: بازیگران اصلی تولید آنزیم در جهان، شرکت «نووزاین» دانمارک و یک شرکت آمریکایی هستند که این دو با هماهنگی یکدیگر، قیمت جهانی فروش آنزیم را تعیین می‌کنند.

روستا آزاد افزود: این دو شرکت قیمت یک نوع آنزیم را چهار هزار دلار برای یک کیلوگرم آنزیم تعیین کرده‌اند که اکنون ما می‌توانیم با قیمت ۲۰۰ دلار، آنزیم‌ها را در کشور تولید کنیم.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه ما می‌توانیم با قیمت کمتری آنزیم را در کشور تولید کنیم، این دو شرکت تولیدکننده آنزیم مجبور شدند قیمت آنزیم‌ها را به ۴۰۰ دلار کاهش دهند.

روستاآزاد با اشاره به اینکه خط تولید صنعتی آنزیم‌ها در دانشگاه صنعتی شریف و با حمایت ستاد زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری راه‌اندازی شده، افزود: تولید آنزیم‌ها به صورت کامل، توجیه اقتصادی دارد که با سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد تومانی می‌توان علاوه بر تامین داخل، آنزیم‌ها را به کشورهای دیگر صادر کرد.

مدیر طرح صنعتی خط تولید آنزیم با اشاره به اینکه پتانسیل صادرات آنزیم‌ها در کشور وجود دارد، افزود: افرادی که در این خط تولید فعالیت می‌کنند، دانش آموختگان دانشگاه شریف، دانشگاه تربیت مدرس و دانشگاه اصفهان هستند که همه در مقاطع دکتری تحصیل کرده‌اند.

وی افزود: آنزیم‌ها به دو شکل مایع و جامد وجود دارند که در مایعات می‌تواند در تبدیل شیر به انواع لبنیات نیز استفاده شود؛ آنزیم‌های جامد در پودرهای شستشو استفاده دارد.  
دانلود



 

لینک را کپی کنید


چهار شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن