تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعايى كه با بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم شروع شود، رد نمى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803373689




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتظامی: تاکید مجدد معاون مطبوعاتی بر اجرایی شدن یک قانون/ برای مطبوعات محلی نگرانی نداریم


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: انتظامی: تاکید مجدد معاون مطبوعاتی بر اجرایی شدن یک قانون/ برای مطبوعات محلی نگرانی نداریم
معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به تغییراتی که در الگوی مصرف رسانه‌ای در دنیا در حال رخ دادن است، اظهار نظرهایی در مورد پایان مطبوعات کاغذی و روی کار آمدن رسانه‌های مجازی و سایبری را نمونه‎‎هایی از این الگوی رسانه‌ای جدید خواند.
به گزارش نامه نیوز، سومین جشنواره منطقه‎‎ای مطبوعات محلی، سرپرستی‎‎های استانی و نمایندگی‏‏‌های خبرگزاری‎‎های استان‎‎های یزد، فارس و خراسان جنوبی با معرفی و تجلیل از برگزیدگان با حضور معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت ارشاد در یزد به کار خود پایان داد.


دکتر حسین انتظامی، معاون وزیر ارشاد در این مراسم که شب گذشته در تالار فرهنگ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد برگزار شد، اعلام کرد: امیدواریم این جشنواره سال آینده با مدلی که دولت بنیان نهاده، یعنی با کمک صنوف مطبوعاتی برگزار شود.

وی در این باره افزود: یکی از برنامه‌های دولت، واگذاری امور به مردم است، ولی دولتی که در عمل به نفع صنوف عقب‌نشینی کند و فقط به امور حاکمیتی بپردازد، به این شعار پایبند بوده است.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد ادامه داد: لذا امیدواریم که صنوف مطبوعاتی استان یزد در سال آینده به این اندازه از شمول برسند که این جشنواره خانوادگی را خودشان برگزار کنند.

وی با اشاره به تغییراتی که در الگوی مصرف رسانه‌ای در دنیا در حال رخ دادن است، اظهار نظرهایی در مورد پایان مطبوعات کاغذی و روی کار آمدن رسانه‌های مجازی و سایبری را نمونه‎‎هایی از این الگوی رسانه‌ای جدید خواند.

وی خاطرنشان کرد: در این روند روز به روز نقش و تاثیر رسانه‌هایی با گستره ملی و کشوری در کل دنیا کاهش پیدا می‌کند و کمرنگ‌تر می‌شوند و در مقابل رسانه‏‏‌های اجتماعی، رسانه‌های بین‏‏‌المللی و رسانه‌های تخصصی و به طور وی‍ژه رسانه‌های محلی شامل تلویزیون‌های محلی، رادیوهای محلی و مطبوعات محلی و حتی سایت‌های محلی بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند.

انتظامی گفت: اگر در ابعاد ملی برای رسانه‌های ملی نگران تهدید کاهش مخاطب هستیم، برای مطبوعات محلی چنین نگرانی نداریم.

وی در بخش دیگری از سخنانش بر توجه دادن اصحاب مطبوعات و رسانه به قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات مصوب سال 88 مجلس شورای اسلامی که به مرحله اجرایی درنیامده تاکید کرد.

وی در این باره گفت: روح حاکم بر این قانون می‏‏‌گوید آن چیزی که برای شهروندان حق و تکلیف ایجاد می‌کند، دولت و دستگاه‌های متکی به دولت و حتی بخش خصوصی که خدمات عمومی می‌دهند، موظف هستند که اولاً اینها را به شکل عمومی انتشار بدهند و در وهله بعد نیز در صورت مراجعه هر یک از شهروندان موظف هستند که آن اطلاعات را در اختیارش بگذارند.

انتظامی در این باره بر آموزش مدیران و نیز آموزش شهروندان برای اطلاع از این حق خود تاکید کرد و گفت: اجرای این قانون مبارزه واقعی با رانت اطلاعاتی و زمینه‏‏‌های بروز فساد است.

به گفته معاون وزیر ارشاد، با اجرای این قانون و شفاف‏‏‌سازی‎‎هایی که در این رابطه صورت می‎‎گیرد، هزینه نظارت کشور کاهش پیدا می‌کند؛ چرا که همه شهروندان خودشان یک ناظر خواهند شد.

***

سید محمد میرمحمدی، استاندار یزد نیز اطلاع‌رسانی به صورت مطلوب را از نیازهای ضروری جوامع امروزی و آینده خواند و گفت: توسعه امکانات و تکنولوژی این نقش را روز به روز ارزنده‎‎تر می‎‎کند.

وی بر امانتداری خبرنگاران در انتقال مطالب تاکید کرد و گفت: خوشبختانه خبرنگاران استان به وظیفه سنگینی که برعهده داشته‎‎اند در این مدت به خوبی عمل کرده‎‎اند و با روش‎‎های ارشادی و برادرانه، مطالبی تولید کرده‎‎اند که چون از دل برامده بر دل می‏‏نشیند.

استاندار یزد گفت: خبرنگاران باید انتظارات جامعه را مد نظر قرار دهند، چرا که قلم محترم است و نباید در راه غیر خیر صرف شود.

وی گفت: هر پیامی که از این قلم برمی‎‎خیزد باید جامعه را به سمت شادی و خلاقیت سوق دهد تا زایش فکری در مردم ایجاد کند.

میرمحمدی مطبوعات را دانشگاه عمومی خواند و گفت: رسانه‌‏‏ها مسائل مختلف را با مردم در تعامل می‎‎گذارند و مطالبات مردم را نیز به مسئولان منعکس می‎‎کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش انتقاد را هرچند برای بسیاری ناخوشایند ولی سازنده خواند و گفت: اگر عیب‌‏‏ها گفته نشود، امکان تکرار آن وجود خواهد داشت.

استاندار یزد همچنین بر انعکاس مطالب با یک خرد جمعی تاکید کرد و گفت: مطالبی که پخته شده و با خرد جمعی در اختیار مردم قرار گیرد، مخاطبان را بیشتر به خود جلب خواهد کرد.

***

"محمد علی طالبی"، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد نیز بر گسترش نقد منصفانه در رسانه‌ها تاکید کرد و گفت: اگرچه در این فضا که به همت و یاری دولت ایجاد شده، خود دولت و دولتمردان بیشتر مورد چالش و نقد و بعضا نقدهای غیر منصفانه قرار دارند ولی اعتقاد همه دولتمردان این است که این فضا به نفع پیشرفت و توسعه همه جانبه کشور است.

وی تاکید کرد: اگر اعتقاد داریم مطبوعات رکن چهارم دموکراسی و به عنوان یک نهاد مدنی پیوند دهنده دولت و مردم هستند باید دل به نقدهای منصفانه خوش کنیم و برخی نقدهای غیرمنصفانه را تحمل کنیم.

طالبی گفت: خوشبختانه این فضا نیز در استان یزد در حال تجربه شدن است و امیدواریم این فضا در کل کشور با تقویت مطبوعات محلی که با چالش‎‎های فراوانی روبه‌‏‏رو هستند، ایجاد شود؛ چرا که اگر اعتقاد داریم شفافیت به بهبود کار کمک می‌کند و مشارکت مردم لازمه توسعه است، باید بپذیریم که رسانه‌های گروهی و به ویژه مطبوعات بهترین نقش را می‌توانند در این عرصه انجام دهند.

معاون سیاسی استاندار یزد در پایان نیز گفت: دستگاه‌های استان، همه توان خود را برای کمک به چنین فضایی به کار می‌بندند و در جهت کمک به همه مدیران استان و ایجاد یک فضای تعاملی خوب، چشم امید و کمک، به همه رسانه‌های استان دارند.

"علی غیاثی ندوشن" مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان یزد نیز با اشاره به ارسال 1287 اثر در 10 رشته از سوی ۵۶۸ نفر به دبیرخانه این جشنواره، گفت: 49 اثر به دلیل نقص مدارک از رقابت حذف و 1239 اثر جهت داوری به مرکز مطالعات رسانه ارسال شد.

وی خاطرنشان کرد: از تعداد 1239 اثر مورد داوری، 972 اثر مربوط به یزد، 184 اثر مربوط به استان فارس و 83 اثر نیز از خراسان جنوبی بوده است.

غیاثی گفت: برگزیدگان این جشنواره 77 نفر هستند که 18 نفر رتبه اول، 19 نفر دوم، 18 نفر سوم و 22 نفر نیز شایسته تقدیر شناخته شدند.



منبع: ایسنا


۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن