تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خوشبخت كسى است كه سراى باقى را كه نعمتش پايدار است بر سراى فانى كه عذابش بى‏پاي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819652597




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امام جمعه کرج: مداحان و شاعران مبلغ اهداف عالیه اسلامی به جامعه مخاطب خود هستند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: امام جمعه کرج:
مداحان و شاعران مبلغ اهداف عالیه اسلامی به جامعه مخاطب خود هستند
امام‌ جمعه کرج گفت: شما مداحان و شاعران مبلغ اهداف عالیه اسلامی به جامعه مخاطب خود هستید و جامعه مخاطب شما بسیار گسترده است و شامل همه مسلمانان می‌شود.

خبرگزاری فارس: مداحان و شاعران مبلغ اهداف عالیه اسلامی به جامعه مخاطب خود هستند



به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل روابط عمومی سپاه استان البرز، آیت‌‌الله سید محمد‌مهدی حسینی‌همدانی اظهار کرد: حضرت زینب(س) در طول تاریخ شخصیتی بی‌نظیر است که متاسفانه شناخت درستی از بزرگی ایشان در بین عامه مردم وجود ندارد. وی با عنوان اینکه شخصیت حضرت زینب (س) باید به طور کامل به مردم معرفی شود، افزود: فقط خطبه‌های کوفه و شام به مردم گفته شده است در صورتی که صفت حضرت زینب (س) "عقیله" است، و عقیله به این معنا است که عقل ایشان از سایر مردم بیشتر است و ما باید بگوییم ایشان چرا عقیله لقب گرفته‌اند؛ اگر اطلاعات شاعران نسبت به ایشان زیاد باشد شاعران می‌توانند بهتر شعر بسرایند. امام ‌جمعه کرج حضرت زینب (س)  را عالمه‌ای دانست و ادامه داد: ایشان بدون تعلیم علم آموخت و این بانوی با فضیلت معلم بودند و یکی از علمای جهان اسلام هستند و باید گفت شرح خطبه‌های حضرت زینب (س) یک سال وقت می‌برد. وی با اشاره به اینکه حضرت زینب (س) آنقدر شخصیت والایی دارند که امام حسین( ع) از حضرت زینب (س) درخواست می‌کنند که در نماز شب ایشان را دعا کند، افزود: این نشان می‌دهد که حضرت زینب (س) از نظر معنوی سطح بالایی دارند.
امام جمعه کرج مداحی را مدال افتخاری برای مداحان و شاعران دانست و عنوان کرد: مداحان با زبان لطیف به بیان مناقب و کرامات اهل‌ بیت(ع) می‌پردازند و  وظیفه شما تبلیغ و رساندن پیام است که این وظیفه شما در راستای اقدامات انبیا، ائمه و علما است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز گفت: شما مداحان و شاعران مبلغ اهداف عالیه اسلامی به جامعه مخاطب خود هستید و جامعه مخاطب شما بسیار گسترده است و شامل همه مسلمانان می‌شود.
وی با بیان اینکه حضرت زینب (س) هم پیام عاشورا را به مردم رساند، گفت: شما باید در تبلیغ مطالب دقیق و زمان‌شناس باشید.
امام جمعه کرج با بیان اینکه مقام معظم رهبری زمان‌شناسی دقیق هستند، اظهار داشت: ایشان اعلام کردند بگذارید مردم در پیاده‌روی اربعین به کربلا بروند و همین پیام ایشان منجر به این شد که علی‌رغم حضور داعش در عراق، جمعیت 20 میلیونی در کربلا حاضر شوند و باید گفت که این پیام، دستور نبود بلکه سبب شد مردم راحت‌تر به راهپیمایی اربعین بروند.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه ایشان با زمان‌شناسی خوب بعد از راهپیمایی عظیم اربعین به جوانان اروپا و آمریکای شمالی نامه نوشتند، اظهار داشت: این راهپیمایی یک مانور بود و مبلغ باید اینگونه زمان شناس باشد که بداند چه زمانی مانور دهد، سکوت کند و چه زمانی اطلاع‌رسانی کند. آیت‌الله حسینی‌همدانی بیان کرد: یک مبلغ باید مسئولیت‌شناس باشد و شما چون همزمان مداح و بسیجی هستید این وظیفه سنگین‌تر است.
حسینی‌همدانی با اشاره به اینکه در زمینه مداحی و شاعری اهل ‌بیت(ع) باید کار دژبانی نیز انجام دهید، گفت: نباید بگذارید مطالب و شعرهای جدید وارد دین ما شود و بدعت ایجاد کند. امام‌جمعه کرج با بیان اینکه بعضی‌ها با شعر می‌خواهند در مسیر شما انحراف ایجاد کنند، افزود: شما نباید بگذارید چنین بشود و با ایجاد کارگروه شعر به هیئات مذهبی در مورد همه مراسم‌ها شعر بدهید. وی با بیان اینکه امسال ایام فاطمیه و عید نوروز مصادف شده‌اند، بیان داشت: در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان البرز به مدیران گفتم باید از المان‌هایی استفاده شود که ایام فاطمیه در روزهای عید نوروز به حاشیه نرود. حسینی‌همدانی با اشاره به اینکه فضا نباید فضای افسرده‌ای باشد، گفت: این کشور متعلق به اهل بیت (ع) است و باید ارزش‌های دینی  مورد احترام همه باشد. انتهای پیام/2302/ح

93/12/06 - 10:53





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 103]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن