تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خير دنيا و آخرت با دانش است و شرّ دنيا و آخرت با نادانى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798333566




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بهره برداري از 15طرج جديد پتروشيمي تا اواخر95 / سرمايه گذاران تنها دلخوش به فاينانس نباشند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۵ اسفند ۱۳۹۳ (۱۴:۱۲ب.ظ)
مدير طرح‌هاي شرکت ملي پتروشيمي: بهره برداري از 15طرج جديد پتروشيمي تا اواخر95 / سرمايه گذاران تنها دلخوش به فاينانس نباشند 15طرح جزو طرح هاي با اولويت نخست در اين شرکت وجود دارد که تا پايان سال94، 7طرح با افزايش ظرفيت توليد 2.7ميليون تن و براي اواخر سال 95، 8طرح ديگر با ظرفيت 5.8ميليون تن افتتاح مي شود.
مرضيه شاهدايي مدير طرح‌هاي شرکت ملي پتروشيمي در نشست خبري خود با تشريح طرح هاي آتي در دست اجراي اين شرکت، اظهارداشت: در شرکت ملي پتروشيمي کشور، 60طرح در دست اجرا وجود دارد که بر اساس اولويت بندي به سه دسته تقسيم شده اند و طرح هاي با اولويت 60درصد به بالا در اولويت نخست، طرح هاي 20 تا 60درصد، جزو اولويت دوم و مابقي طرح ها در آخرين رده از اولويت قرار دارند که تحت نظارت و همياري شرکت قرار دارند.
شاهدايي درمورد ميزان سرمايه گذاري انجام شده در اين طرح ها نيز اشاره اي داشت و تصريح کرد: در مجموع 60طرح، 33.4ميليارد دلار سرمايه گذاري صورت گرفته است که اميد داريم با تکميل اين طرح ها، ميزان ظرفيت از لحاظ توليد به دوبرابر حجم فعلي افزايش پيدا کند.
وي همچنين افزود: اين ظرفيت بايد از ميزان 60ميليون تن ظرفيت فعلي به ميزان 120ميليون تن با اتمام اين طرح و پروژه ها برسد.
مدير طرح‌هاي شرکت ملي پتروشيمي با تشريح طرح ها اظهارکرد: حدود 15طرح جزو طرح هاي با اولويت نخست قرار گرفته اند که تا پايان سال94، 7طرح به بهره برداري مي رسد که ظرفيت توليدي را 2.7ميليون تن افزايش مي دهد ؛ همچنين 8طرح ديگر نيز تا پايان سال95 به اتمام خواهد رسيد که در مجموع اين طرح هاي باقي مانده نيز 5.8ميليون تن به کجکوع ظرفيت افزوده خواهد شد.
وي اضافه کرد: در طرح هاي اولويت دوم نيز 6 طرح وجود دارد که بر اساس اولويت و زمانبندي هاي خاص ،اين طرح ها در راه تکميل قرار خواهند گرفت که با افزايش ضريب اتمام کار، مطمئنا اين طرح ها، داراي اولويت نخست نيز مي شوند ؛ حدود39طرح ديگر نيز در اولويت سوم قرار دارند.
شاهدايي درخصوص طرح هاي اولويت دوم در کشور نيز اشاره اي داشت و خاطرنشان کرد: بزرگترين مشکلي که در طرح هاي پتروشيمي وجود دارد تحريم هاست که مانع حضور سرمايه گذاران مي شود و اميدواريم که در توافق 1+5 اين مشکلات برطرف شود ؛ پروژه هاي اولوليت دوم، فاينانس آنها فعال شده است و تنها يک واحد مشکلاتي را در اين خصوص دارد که به زودي اين مشکلات نيز برطرف مي شود.
مدير طرح‌هاي شرکت ملي پتروشيمي درخصوص تصميمات کميسيون لغو مجوزها نيز گفت: حدود12طرح فعاليت هاي خاصي در اين پروژه ها صورت نمي پذيرفت که حدود6طرح آن به هيات مديره کميسيون ارجاع داده شد و پس از تصميم گيري، فرصت 3الي 6ماهه براي شروع فرآيند مهلت ارائه شده که اين طرح ها، فعاليت هاي خود را آغاز کنند.
وي تاکيدکرد: شرکت هايي که اعلام آمادگي براي ساخت اين واحدها داشته اند نبايد فراموش کنند که مجموع طرح بر اساس فاينانس نيست و آنها هم بايد آورده اوليه خود را در طرح ها لحاظ کنند که با توجه به آن فرصت و از 6شرکت، 3شرکت فعاليت هاي خود را آغاز کرد.
شاهدايي درباره احداث 36 طرح جديد نيز اشاره داشت و اظهارکرد: اين طرح ها در چابهار، جاسک، قشم و پارسيان و با مجموع 60 ميليون تن ظرفيت جديد را به صنعت پتروشيمي اضافه مي‌کنند و طرح‌هاي پتروشيمي مکران نيز از جمله اين طرح‌ها قرار دارند ؛ در طرح پارسيان، ايميدرو و هُلدينگ انرژي پاسارگاد در چابهار و در جاسک مناطق آزاد و خود وزارت نفت براي ايجاد پايانه مفيد و منطقه پتروشيمي فعاليت مي‌کنند.
مدير طرح‌هاي شرکت ملي پتروشيمي درباره سياست هاي جديد اين شرکت نيز گفت: يکي از سياست‌هاي جديد اين شرکت ملي پتروشيمي ايجاد طرح‌هاي GTP يا توليد پروپيلن در گاز در سراسر کشور است ؛ بر اين اساس مکان‌يابي را با در نظر گرفتن تمام مصالح لازم براي احداث يک واحد پتروشيمي در دستور کار قرار داده‌ايم و بر اين اساس تأمين آب براي 15 سال و امکان ايجاد صنايع پايين‌دستي براي استفاده از پروپيلن توليد شده را از جمله اين مصالح در نظر گرفته‌ايم.
مدير طرح‌هاي شرکت ملي پتروشيمي با اشاره به مذاکره با چيني‌ها براي دستيابي به تکنولوژي توليد پروپيلن از گاز گفت: در حال حاضر پايلوت شرکت لورگي که با مشارکت خود شرکت ملي پتروشيمي احداث شده به ظرفيت 120 هزار تن در ماهشهر به توليد رسيده است و ما هم تلاش مي‌کنيم اين شيوه از توليد پروپيلن را با واحدهاي کوچکتر شروع کنيم؛ در عين حال همزمان شرکت خصوصي متمايل به ايجاد اين واحدها به دنبال گرفتن ليسانس از چيني‌ها هستند.
شاهدايي ادامه داد: طرح‌هايي براي تکميل زنجيره ارزش پروپيلن مورد بررسي قرار گرفته است و ما به ليسانس صنايع پيچيده‌تر پايين‌ دست پروپيلن نياز داريم که به سختي قابل دسترسي است.
وي در پايان خاطرنشان کرد: عمده مشکل طرح‌هاي پتروشيمي در دست اجرا تأمين فاينانس است اما مشکلات ديگري از جمله آورده سرمايه‌گذاران، تأمين خوراک در بالادست، تأمين دانش فني، تأمين تجهيزات و اقلام و گرفتن خدمات از شرکت‌هاي معتبر خارجي از جمله ديگر مشکلات اين پروژه‌هاست که بخش مهمي از آنها به شرايط تحريم باز مي‌گردد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن