تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به نيازمند كمك مالى كند و با مردم منصفانه رفتار نمايد چنين كسى مؤمن حقيقى اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802527837




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پایان ۴ روز مذاکرات هسته ای؛ مصاحبه ظریف ، دور بعدی، هفته آینده


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: پایان ۴ روز مذاکرات هسته ای؛ مصاحبه ظریف ، دور بعدی، هفته آینده


هیئت ایرانی و آمریکایی امروز دو دور گفت وگو کردند. در نشست های امروز علاوه بر وزیران امور خارجه ، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، وزیر انرژی آمریکا و معاونان وزیران امور خارجه دو کشور نیز حضور داشتند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، همزمان، نشست های کارشناسی ایران و آمریکا و کشورهای اروپایی عضو 1+5  امروزدر هتل ویلسون ژنو برگزار شد.
مصاحبه ظریف
وزیر امور خارجه کشورمان پس از رایزنی‌های چهار روزه در ژنو گفت: تا حدودی پیشرفت در برخی مباحث شده است،  اما هنوز راه  طولانی برای رسیدن به توافق نهایی در پیش داریم و تا وقتی درباره همه مسائل توافق نشود در هیچ موضوعی توافق نشده است. محمد جواد ظریف در جمع خبرنگاران اعلام کرد: در سه روز گذشته گفت‌ و گوهای جدی، مفید و سازنده‌ با کشورهای ١+٥، به ویژه با طرف آمریکایی که با وزرای خارجه و انرژی خود در این مذاکرات حضور یافته بود، داشتیم.

ظریف افزود: تا حدودی پیشرفت در برخی مباحث شده است ، اما هنوز راه طولانی برای رسیدن به توافق نهایی در پیش داریم.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان  تصریح کرد:  به طور مسلم  تا وقتی درباره  همه مسائل توافق نشود در هیچ موضوعی توافق نشده است. بنابراین مذاکرات ادامه پیدا می‌کند و ما تصمیم گرفتیم هفته آینده دوباره  در حاشیه اجلاس شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو این گفت‌وگوها را ادامه دهیم.

محمد جواد ظریف گفت: لازم می‌دانم از حضور مفید و موثر آقای صالحی در این دور از مذاکرات تشکر کنم.

ظریف در پایان گفت: اجلاس شورای حقوق بشر سازمان ملل دوشنبه هفته آینده دوم مارس (11 اسفند ماه) تا 27 مارس در ژنو برگزار خواهد شد.
دانلود در همین حال  یک مقام ارشد دولت آمریکا  گفتگوهای میان آمریکا و کشورمان درباره برنامه هسته‌ ای را  دارای "برخی پیشرفت‌ها"  و سبب بهبود برخی مسائل حل نشده‌ دانست ." این مقام همچنین گفت مدیران سیاسی ایران و شش قدرت عمده جهانی توافق کرده‌اند گفتگوها را در محلی که هنوز تعیین نشده است از سر گیرند. وی این اظهارات را پس از آن بیان کرد که جان کری وزیر خارجه آمریکا و محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به مدت دو روز در ژنو با هم گفتگو کردند. این مقام ارشد در گفتگو با خبرنگاران گفت: "این مباحثات بسیار جدی، مفید و سازنده بودند. ما اندکی پیشرفت داشته‌ایم اما هنوز راهی طولانی پیش رو داریم. وضع برخی از مسایل دشواری که باید حل شود بهتر شده است." به گزارش خبرگزاری شینهوا، مدیرکل تسلیحات وزارت خارجه چین و نماینده این کشور در مذاکرات هسته‌ ای هم اعلام کرد، دور جدید مذاکرات هسته‌ ای ایران و گروه ۱+۵ بسیار فشرده و عملگرایانه بود. وانگ فون، مدیرکل اداره کنترل تسلیحات وزارت خارجه چین، گفت که دور اخیر مذاکرات هسته‌ ای در فضایی خوب برگزار شد و همه طرف‌ها مذاکراتی حقیقی درباره موضوعات مهم برگزار کردند.
وان فونگ
وی در ادامه افزود که شرکت‌ کنندگان توافق کردند، دور بعدی مذاکرات اواخر این ماه برگزار شود، اما تاریخ و مکان آن مشخص نیست. وانگ تأکید کرد که با نزدیک شدن به پایان مذاکرات جزئیات برجسته‌ تر شده و چالش‌ها افزایش یافته‌ است، مسأله‌ ای که دستیابی به راه‌ حل سیاسی را مهم‌ تر می‌ کند. وی در ادامه افزود که چین امیدوار است، همه طرف‌ها اعتماد افزایی  و تلاش بیشتری کرده و محرک سیاسی به مذاکرات تزریق کنند تا دستیابی به یک توافق جامع برد - برد را تسهیل کنند.
مذاکرات ایران و آمریکا


 سیزدهمین دور گفت وگوهای ایران و5+1 با مذاکرات دو جانبه  هسته ای ایران و آمریکا با حضور معاونان وزیران خارجه دو کشور بعد از ظهر جمعه به وقت تهران از سر گرفته شد . هیئت مذاکره کننده ایرانی به سرپرستی سید عباس عراقچی صبح  جمعه وارد ژنو شد تا در مدت دوروز درباره موضوع هسته ای و چگونگی  دستیابی به توافق جامع با هیئت آمریکایی مذاکره کند . مجید تخت روانچی، معاون اروپا و آمریکای وزیر خارجه نیز در هیئت مذاکره کننده ایران حضور داشت . سرپرستی مذاکره کنندگان امریکایی در این دو روز را وندی شرمن فرد شماره 3 وزارت خارجه امریکا به عهده داشت . این مذاکرات با هدف  تلاش برای کاهش  اختلافات باقیمانده درباره دو موضوع اصلی یعنی چگونگی لغو کامل تحریم‌ها و غنی‌سازی اورانیوم در ایران آغاز شد. در دومین روز این گفت وگوها، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و وزیر انرژی آمریکا به جمع مذاکره کنندگان پیوستند و همزمان نیز گفت وگوهای هسته ای معاونان وزیران امور خارجه ایران و آمریکا با حضور علی اکبر صالحی و ارنست مونیز آغاز شد.  مذاکرات وزیران  امور خارجه کشورمان و آمریکا در روز سوم در هتل ویلسون شهر ژنو سوئیس آغاز شد و لی از جزئیات این مذاکرات خبری منتشر نشد، ولی در فضای رسانه ای اعلام شد، تعداد سانتروفیوژها و لغو تحریم ها موضوع مذاکرات بود .در این روز همچنین دیدارهای دوجانبه و سه جانبه  در سطح معاونان وزیران خارجه ایران و آمریکا و کشورهای اروپایی برگزار شد. همزمان نیز رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و وزیر انرژی آمریکا در هتل ویلسون ژنو با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند. «علی اکبر صالحی» و «ارنست مونیز »، وزیر انرژی آمریکا  قبل از این دیدار  دو دور درباره مسائل عالی فنی  دیدار و گفتگو کردند. در این روز همچنین دیدارهای دو و سه جانبه در سطح معاونان و مدیران سیاسی بین ایران و آمریکا و کشورهای اروپایی برگزار شد .

لینک را کپی کنید


دوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن