تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك عالم برتر از هزار عابد و هزار زاهد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819729003




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رسانه ها برای مقابله با دیدگاه های غیر فرهنگی اقدام کنند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: نماینده مردم شیراز در مجلس: رسانه ها برای مقابله با دیدگاه های غیر فرهنگی اقدام کنند خبرگزاری پانا:نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت:رسانه ها باید برای مقابله با برداشت ها و دیدگاه های غیر فرهنگی و اشتباه ، هوشیارانه اقدام کنند.
۱۳۹۳ دوشنبه ۴ اسفند ساعت 20:28

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرگزاری پانا، سید احمد رضا دستغیب ، دوشنبه در آیین معارفه مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس در شیراز بیان داشت:هم اکنون دیدگاه غیر واقعی در برخی از مسائل فرهنگی در کشور ایجاد شده و بعضی افرادبافراهم کردن فضاهای خاص ، ویژگی های فرهنگی هر منطقه را به سخره گرفته اند و با هویت فرهنگی مردم کشور بازی می کنند .
وی ، رشد این رویه غیر فرهنگی در کشور را نگران کننده دانست و افزود: متاسفانه این رفتار غیر فرهنگی به استان فارس رسیده و برخی افراد آگاهانه در قالب شیوه های مختلف از جمله ارسال پیامک، داستانک و لطیفه ، فرهنگ مردم فارس را خدشه دار می کنند.
این نماینده مجلس اظهار داشت:متاسفانه امروز پیام هایی با محتوای زیر سووال بردن روحیه کار و تلاش در بین مردم استان فارس و شهر شیراز در کشور پخش شده است که این کار غیر فرهنگی به هیچ عنوان زیبنده ویژگی های مردم مناطق مختلف کشور به ویژه استان فارس نیست.
دستغیب اظهارداشت: اگر روحیه کار و تلاش در بین مردم استان فارس نبود بسیاری از موفقیت های این استان در بخش های مختلف فلسفه، فرهنگ و هنر، پزشکی، علمی و پرورش عالمان بزرگ حاصل نمی شد.
او اضافه کرد: طبیعت مردم شیراز و فارس بر عدم دنیا پرستی و وابستگی به دنیا و رضایت بر مقدرات خداوند است که این تفکر هیچ سازگاری با عدم کار و تلاش در مردم این خطه ندارد.
وی ادامه داد:استان فارس از دیربار تاکنون همواره در بسیاری از بخش ها در کشور پیشتاز است و این مهم،دلیل متقنی بر فهم غلط گفته ها ، اشعار و برداشت های اشتباه در افراد است.
دستغیب با بیان این که رسانه ها به ویژه رسانه ملی در استان فارس باید برای فرهنگ سازی صحیح و بیان واقعیت هویت مردم این استان تلاش کنند ، گفت:متاسفانه این باور غلط امروز در بسیاری از نمایشنامه های طنز رادیویی و تلویزیونی مرکز استان نیز به چشم می خورد.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:انتظار این است که در حوزه فرهنگی برای اصلاح دیدگاه ناروا نسبت به مساله کار و تلاش مردم شیراز و فارس اقدام و فعالیت هایی شایسته و در خور صورت گیرد.
دستغیب بیان کرد:مهمترین رسالت رسانه ها باید مبتنی بر انتقال صحیح هویت و داشته های غنی مردم این سرزمین باشد و ضروری است شبکه های استانی به این امر توجه جدی داشته باشد.
وی گفت:انتظار این است مدیریت جدید رسانه ملی در استان فارس مباحثی همچون موقعیت سومین حرم اهل بیت (ع) ، حفظ وحدت و انسجام، عدالت در اطلاع رسانی و بهره مندی از رسانه، حضور اقوام مختلف،و فرهنگ اصیل استان فارس را در اولویت کار خود قرار داهد.
مدیر کل جدید صدا وسیمای مرکز فارس هم در این آیین اظهار داشت:درشرایط کنونی دشمنان اسلام توطئه های خود را در مباحث دین، اخلاق و آگاهی ملت ها با ابزار رسانه دنبال می کنند و این مولفه ها محورهای فعالیت های ما را در رسانه مشخص می کند.
سید تقی سهرابی افزود:چشم انداز صداو سیمای جمهوری اسلامی مشخص است و ماموریت های امروز این رسانه ملی مبتنی بر هدایت و مدیریت فرهنگی افکار عمومی، ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی، ایجاد نشاط انقلابی و تقویت وحدت در جامعه است .
وی ادامه داد:شبکه های استانی صداو سیمای کشور در گستره ملی و جهانی جایگاه ارزشمندی دارند و در این میان فارس از جایگاه ویژه ای در کشور و جهان برخوردار است.
سهرابی گفت:می کوشیم داشته های غنی این استان را در بخش های مختلف گردشگری، زیارتی و علمی به خوبی به مردم داخل و خارج از کشور معرفی کنیم.
در این آیین سید تقی سهرابی به عنوان مدیر کل صداو سیمای مرکز فارس معرفی و از خدمات محمد باقر کشفی مدیر کل پیشین این مرکز تجلیل شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن