تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان، در روز قيامت، قدم از قدم برنمى‏دارد، مگر آن كه از چهار چيز پرسيده مى‏شود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798551642




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راه‌اندازي نخستين كلينيك پيشگيري از بيماري‌هاي قلبي عروقي، ديابت و سرطان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ اسفند ۱۳۹۳ (۱۳:۲۶ب.ظ)
راه‌اندازي نخستين كلينيك پيشگيري از بيماري‌هاي قلبي عروقي، ديابت و سرطان در اغلب موارد با رعايت يک سري نکات ساده و راحت مي‌توان از بروز بيماري‌هايي که هزينه‌ها و مشکلات بسياري را براي فرد ايجاد مي‌کند پيشگيري کرد، به‌طورکلي هدف ما از راه‌اندازي کلينيک پيشگيري از بيماري‌هاي قلبي عروقي، ديابت و سرطان در دانشگاه بررسي اين موضوع بود.
به گزارش خبرگزاري موج، دکتر زهرا خزاعي پور متخصص پزشکي پيشگيري و اجتماعي با اشاره به اينکه فرد قبل از اينکه بيمار شود بايد به فکر سلامتي خود باشد؛ اظهار داشت: ميدانيم که پيشگيري بهتر از درمان است چراکه وقتي فردي بيمار مي‌شود، هزينه درمان و مشکلات پيش روي آن بسيار زياد است و گاهي اوقات اصلاً جبران‌پذير نيست.
وي بر لزوم توسعه و ايجاد فرهنگ پيشگيري از انواع بيماري‌ها تأکيد کرد و افزود: عليرغم آسان بودن پيشگيري از انواع بيماري‌ها، اما در مقابل درمان بيماري‌ها مسيري بسيار سخت، دردناک، غم‌انگيز و پرهزينه است.
دکتر خزاعي پور در ادامه افزود: لازم است قبل از اينکه فردي بيمار شود، عوامل بيماري‌زا را شناسايي و از آن پيشگيري و به دنبال مرتفع شدن عوامل خطر باشد و به‌گونه‌اي خود را در مقابل بيماري‌ها تقويت کند.
اين عضو هيأت‌علمي دانشگاه، گفت: در اغلب موارد با رعايت يک سري نکات ساده و راحت مي‌توان از بروز بيماري‌هايي که هزينه‌ها و مشکلات بسياري را براي فرد ايجاد مي‌کند پيشگيري کرد، به‌طورکلي هدف ما از راه‌اندازي کلينيک پيشگيري از بيماري‌هاي قلبي عروقي، ديابت و سرطان در دانشگاه بررسي اين موضوع بود.
وي با اشاره به اينکه فرهنگ پيشگيري در کشور مناسب نيست؛ خاطرنشان کرد: نياز به آموزش و اطلاع‌رساني سازنده به مردم‌داريم، سعي مي‌کنيم دانسته‌هاي شهروندان را افزايش دهيم تا قبل از اينکه دچار بيماري شوند به فکر سلامتي خود باشند.
اين متخصص پزشکي پيشگيري و اجتماعي، يکي از اهداف ويژه ايجاد اين کلينيک در مجتمع بيمارستاني امام (ره) را در راستاي ارتقاي سطح سلامت مردم دانست و گفت: به مراکز درماني و آموزشي افراد زيادي مراجعه مي‌کنند که ممکن است در تماس با بقيه دچار بيماري‌هاي مختلفي شوند، که نياز است در ابتدا يک سري اطلاعاتي در خصوص سلامتي خود دريافت کنند و در جهت پيشگيري آموزش‌هايي به آن‌ها داده و ترغيب شوند تا آزمايش‌هاي لازم را در اسرع وقت انجام دهند و در جهت عوامل خطر بيماري‌ها گام بردارند.
وي تأکيد کرد: در اين کلينيک، ابتدا شرح‌حال و سابقه خانوادگي افراد ازنظر بيماري‌ها بررسي‌شده و معاينات کامل باليني انجام مي‌شود و غربالگري‌هاي کامل ازنظر بررسي خطر ده‌ساله بيماري‌هاي قلبي و عروقي و سندرم متابوليک، متناسب بارده سني افراد انجام‌شده و توصيه‌ها و درمان‌هاي لازم براي پيشگيري ارائه مي‌شود.
اين عضو هيأت‌علمي دانشگاه، با اشاره به اينکه ارائه خدمات در اين کلينيک در چند سطح مختلف انجام مي‌شود؛ تصريح کرد: در سطح نخست عوامل خطر بيماري‌ها را تشخيص و بعد پيشگيري‌هاي اوليه و ثانويه را آموزش داده و به فرد اطلاع مي‌دهيم که درصورتي‌که بيمار مي‌شود با چه عوارضي روبرو خواهد شد. درنهايت با مشاوره به سؤالات مراجعين پاسخگو هستيم.
دکتر خزاعي پور يادآور شد: گروه ديگري که به اين کلينيک مراجعه مي‌کنند خانواده‌هاي بيماران و همراهان آن‌ها هستند و با توجه به اينکه آن‌ها هم ازنظر خانوادگي و ژنتيکي در معرض بيماري قرار دارند به اين کلينيک مراجعه کرده و عوامل خطر هم در آن‌ها نيز بررسي و آموزش‌هاي لازم درزمينهٔ پيشگيري داده مي‌شود.
مسؤول کلينيک تخصصي پيشگيري از بيماري‌هاي قلبي عروقي، ديابت و سرطان دانشگاه، تصريح کرد: گروه بعدي همکاران دانشگاهي و کارکنان بيمارستان هستند، اين افراد هم بايد مراقب سلامتي خود باشند چراکه با سلامتي کامل بايد به بيماران خدمات مطلوب ارائه دهند، و درنهايت گروه آخر افراد سالمي هستند که به کلينيک مراجعه کرده و براي آن‌ها پرونده سلامت تشکيل مي‌دهيم تا خدايي نکرده اگر در آينده دچار بيماري شدند با اطلاعات و آگاهي به درمان خود ادامه دهند.
اين عضو هيأت‌علمي دانشگاه، افزود: در صورت بروز بيماري در فرد عوامل خطر را به‌صورت کامل بررسي مي‌کنيم و آموزش و اقدامات لازم را در مورد پيشگيري و کاهش عوامل خطر به فرد مي‌دهيم.
دکتر خزاعي پور، تأکيد کرد: در برخي موارد مشاوره‌هاي انفرادي و در موارد ديگر مشاوره‌هاي خانوادگي انجام مي‌شود تا تمام اعضاي خانواده درزمينهٔ پيشگيري اطلاعات لازم را داشته باشند و در صورت نياز به ارجاع متخصص اين امر صورت پذيرد.
وي با اشاره به اينکه همگي بايد دست‌به‌دست هم بدهيم و از بروز بيماري‌ها پيشگيري کنيم؛ گفت: نبايد درروند پيشگيري و درمان بيماري وقفه ايجاد کنيم، البته اين امر نياز به ايجاد فرهنگ آموزش در سطح جامعه دارد و البته نياز است که ساليانه دو بار براي بررسي وضعيت جسمي خود به اين کلينيک مراجعه کنيم.
توضيح اينکه؛ نخستين کلينيک تخصصي پيشگيري از بيماري‌هاي قلبي عروقي، ديابت و سرطان دانشگاه در مرکز تحقيقات ضايعات مغزي و نخاعي واقع در مجتمع بيمارستاني امام خميني (ره) راه‌اندازي شده است. همکاران دانشگاه و مراجعه‌کنندگان مي‌توانند با شماره تلفن 61192210 تماس حاصل کرده و با تعيين وقت قبلي در جهت سلامت خود و خانواده‌شان اقدام مناسب انجام داده و فرايند پيشگيري از خطر ابتلا به بيماري‌هاي مختلف را آغاز کنند














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن