تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هیچ کس روز قیامت در امان نیست، مگر آن که در دنیا خدا ترس باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820397611




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دولت يازدهم رستاخيز مهندسي ايران مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ اسفند ۱۳۹۳ (۱۳:۳۶ب.ظ)
آخوندي: دولت يازدهم رستاخيز مهندسي ايران مي‌شود وزير راه و شهرسازي در همايش گراميداشت روز ملي مهندس گفت: دولت يازدهم رستاخيز مهندسي ايران خواهد شد.
به گزارش خبرگزاري موج، عباس آخوندي، وزير راه و شهرسازي در همايش گراميداشت روز ملي مهندس که صبح امروز دوشنبه ۴ اسفند با حضور دکتر حسن روحاني رئيس‌جمهور، تعدادي از اعضاي هيأت دولت، محمدرضا باهنر نائب رئيس مجلس شوراي اسلامي، رؤساي کميسيون‌هاي تخصصي فني و مهندسي مجلس و برخي از اعضاي اين کميسيون‌ها، تعدادي از مهندسان، اساتيد دانشگاه‌ها و جمع کثيري از اعضاي سازمان‌هاي نظام‌مهندسي و تشکل‌هاي حرفه‌اي در مرکز همايش‌هاي برج ميلاد تهران برگزار شد با تبريک روز مهندس به‌عنوان روز افتخار ملي ايران گفت: تاريخ و هويت ايران و آنچه به‌عنوان ميراث فرهنگي ايران از آن ياد مي‌شود بخش عمده‌اي از آن‌ها به دست مهندسان ايراني در طول چند هزار سال ساخته‌شده است.
وي با بيان اينکه امسال براي نخستين بار به کمک دانش‌آموختگان دانشکده فني دانشگاه تهران، نخستين دانشکده مدرن ايران، فيلم و کتاب ۵ هزار سال مهندسي ايران منتشرشده است، ادامه داد: نمي‌خواهيم فقط به گذشته افتخار کرده و درجا بزنيم بلکه مي‌خواهيم افق توسعه‌اي روشني براي آينده ايران بسازيم.
وزير راه و شهرسازي با بيان اينکه دولت يازدهم رستاخيز مهندسي ايران خواهد شد افزود: در اين دولت فضايي سرشار از اميد، ابتکار و خلاقيت به کمک جامعه مهندسي کشور به بار مي‌آوريم.
به گفته آخوندي مهندسان ايراني ثابت کردند در همه ابعاد توان خلق آينده‌اي پر اميد را دارا هستند.
وي ادامه داد: مهندسان در زمينه سياسي نيز طبق فرموده رهبر معظم انقلاب نسبت به ساير اقشار پيشرو بوده‌اند که نمونه آن خلق روز ۱۶ آذر به‌عنوان روز ماندگار تاريخ سياسي ايران به دست دانشجويان دانشکده فني دانشگاه تهران است.
عضو کابينه دولت تدبير و اميد با اشاره به وقوع جنگ هشت ساله تحميلي و سربلندي مهندسان ايراني از اين آزمون بزرگ چه در حوزه رزمي و چه در حوزه مهندسي خاطرنشان کرد: بعد از دفاع مقدس نيز در سال‌هاي سازندگي مهندسان ايراني اقدامات بزرگي انجام دادند و اينک در دولت يازدهم يک‌بار ديگر شاهد کار بسيار بزرگ مهندسان خواهيم بود.
آخوندي با اشاره به افتتاح بزرگ‌ترين پروژه صنعت ريلي ايران در روز چهارشنبه هفته جاري افزود: قرار است در اين روز صنعت ريلي ايران که همه مردم از آن بهره مي‌برند شاهد کليد خوردن ساخت خط آهن قطار سريع‌السير تهران – قم- اصفهان باشد که براي اولين بار خط سير قطاري با سرعت بيش از ۳۰۰ کيلومتر در ساعت در کشور ساخته مي‌شود.
وي با اشاره به پيشرفت صنعت مهندسي کشور در ساير حوزه‌هاي راهي مانند هوايي، دريايي و جاده‌اي گفت: در بحث ساخت راه‌ها به سمت توليد جاده‌هاي بتني رفته‌ايم و مي‌خواهيم ۱۰ درصد جاده‌هاي ايران را با روکش بتن که هم قوام و عمر بيشتري دارند و هم از عمر بيشتري برخوردارند بسازيم.
وزير راه و شهرسازي با بيان اينکه در سال ۷۴ سازمان نظام‌مهندسي ساختمان با ۱۱ هزار عضو ايجاد شد، گفت: امروز بعد از گذشت ۲۰ سال تعداد اعضاي اين سازمان به ۳۰۸ هزار عضو يعني ۳۰ برابر افزايش‌يافته است که نشان‌دهنده جامعه پوياي کشور و دلگرمي جامعه به مهندسان بوده است.
آخوندي سپس به برخي مشکلات اين حوزه اشاره و خاطرنشان کرد: يکي از مشکلاتي که وجود دارد عدم شکل‌گيري بنگاه‌هاي بزرگ فني و مهندسي است و ما علي‌رغم اين حجم بزرگ مهندسي در کشور نتوانسته‌ايم بنگاه‌هاي خدمات فني و مهندسي را که با شرکت‌هاي بين‌المللي رقابت کنند ايجاد کنيم.
وي ادامه داد: البته معدود بنگاه‌هاي مهندسي که به عراق، ونزوئلا و ... قريب به ۳۰۰ هزار دلار خدمات فني و مهندسي صادر کرده باشند داريم، اما؛ سهم مهندسان ما در دنيا بسيار بيش از اين ارقام است.
وزير راه و شهرسازي سپس به ضعف آموزش مهارت مهندسي در دانشکده‌هاي فني ايران اشاره کرد و افزود: در حال حاضر آموزش مهندسي در تمام دنيا در علوم فيزيک، رياضي، شيمي، محاسبات و غيره مشترک است و منابع واحدي تدريس مي‌شود، اما؛ آنچه باعث تمايز مهندسان برخي کشورها مانند آمريکا يا اروپا نسبت به ديگر کشورها است توان رقابت مهارتي آن‌ها است که ما هم بايد در دانشکده‌هاي فني و مهندسي اين مهارت‌ها را به دانشجويان بياموزيم بنابراين نيازمند آن هستيم تا هم به بحث آموزش مهندسي و هم سازمان‌دهي مهندسان نگاه جديدي داشته باشيم که اين مهم با کمک تشکل‌ها و نظام‌هاي مهندسي براي خلق رستاخيز دوم مهندسي کشور انجام مي‌گيرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن